خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله روشهای مطالعه و یادگیری

روشهای مطالعه و یادگیری

فراهم کردن محیط مناسب

محل و مکانی که مطالعه در آنجا انجام می‌شود باید مناسب باشد. منظور از محل مناسب مکانی است که آرام ، ساکت و دور از عوامل مزاحم محیطی باشد، این باعث تمرکز بهتر روی موضوع مطالعه می‌شود. بعضی افراد محل و زمانی را برای مطالعه انتخاب می‌کنند که بسیار شلوغ و پر سرو صدا است و بعضی از افراد رختخواب را برای مطالعه انتخاب می‌کنند و توقع یادگیری سطح مطلوب را دارند، ولی از این حقیقت غافلند که این محلها بدترین محل برای مطالعه است.


برای آنکه مطلبی کاملا آموخته شده و با اندوخته‌های پیشین پیوند یابد، باید حتما معنا داشته باشد، در این صورت احتمال یادگیری بیشتر و احتمال فراموشی کمتر خواهد شد. بنابراین قبل از اینکه خود را محکوم کنیم به نداشتن استعداد درس خواندن ، کمبود هوش ، کمبود علاقه ، عدم تونایی و سایر موارد ، بهتر است نواقص خود را در مطالعه کردن بیابیم و به اصطلاح آنها بپردازیم.

در اینصورت به لذت درس خواندن پی خواهیم برد. اولین قدم در این راستا آن است با اندکی تفکر عادتهای نامطلوب خود را در مطالعه یافته و سپس عادتهای مطلوب جایگزین آن گردد.

جعبه یادگیری لایتنر

یکی از روش‌های مؤثر یادگیری مطالب ،استفاده از جعبه لایتنر است.
در اینجا نحوه کار با این جعبه را توضیح می دهیم و امیدواریم شما با استفاده از این ابزار ساده و سودمند ، بر یادگیری خود بیافزایید و در زمان محدودتر با کیفیت بهتر مطالب بیشتری را به خاطر بسپارید.
این وسیله توسط محقق اتریشی " سباستین لایتنر" طراحی شده و مطالب را از حافظه کوتاه مدت شما به حافظه بلند مدت منتقل می نماید. یادگیری به کمک این روش شما را از تکرار مطالب بی نیاز می سازد. همین امر یادگیری را شیرین و جذاب می کند.
بنا به روال گذشته مباحث علمی و زیر ساختی مقالات را با رنگ متفاوت می نویسم تا خوانندگان گرامی برای جلوگیری از اتلاف وقت از آن بگذرند. لیکن دانستن آن برای معلمان ، مشاوران ، برنامه ریزان آموزشی و درسی و کلیه کسانی که به مباحث روان شناختی و تربیتی علاقه مند خالی از لطف نیست.

=====================

فهرست مطالب

نکاتی چند در مورد روشهای صحیح مطالعه .................................. 1

شیوه صحیح مطالعه ................................................................ 2

شش روش مطالعه .................................................................. 3

شرایط مطالعه ..................................................................... 6

چند توصیه مهم که بایدفراگیران علم از آن مطلع باشند................ 7

فنون موفقیت برای کنکور .......................................................... 8

برای تغییر عادات مطالعه ......................................................... 20

انواع روشهای مطالعه ............................................................ 20

روش دقیق خوانی ................................................................ 23

جعبه یادگیری لایتنر .............................................................. 25

قوانینی برای برنامه ریزی ...................................................... 32

روش مطالعه PQRST ............................................................ 34

تمرینهای برای تمرکز بیشتر ................................................... 35

سبک های یادگیری .............................................................. 36


الگوی یادسپاری (Memorizing) ............................................ 36

مراحل اجرای الگو ............................................................... 37

راهبردهای به یاد سپاری ...................................................... 39

معنی دار کردن مطلب .......................................................... 43

دابیر یاد یار ......................................................................... 48

معرفی روانشناسی خبر پردازی ............................................ 52

ایجاد محیطی آرام و به دور از تشنج ....................................... 57

آماده شدن برای امتحان ....................................................... 58

برنامه ریزی کنید ................................................................. 64

رمز موفقیت و کامیابی ......................................................... 66

اطلاعات مهم کنکور ............................................................. 72

تمرکز و تاثیرات ان ................................................................ 74

معرفی روشهای خواندن ........................................................ 76



خرید فایل



لینک منبع :مقاله روشهای مطالعه و یادگیری

مقاله در مورد تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری - دانلود مقاله mag-iran.com/مقاله-در-مورد-تحقیق-و-بررسی-روش-مطالعه-و.htm‎Cached Similarمقدمهاز زمانی که فن کتابت ابداع گردید بشر به نگارش افکار ، خاطرات با تجارب دانش های خویش مبادرت ورزید و حجم مکتوبات به تدریج فزونی گرفت. توسعه تدریجی ... روش‌های مطالعه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/روش‌های_مطالعه‎Cached Similarاصطلاح مهارت‌های مطالعه به طور کلی برای روش‌های یادگیری، مهارت‌های مطالعه برای دوره‌ای ... آنها می‌توانند در مقالات طرح ریزی شده و پاسخ‌های طولانی در امتحانات مفید باشند. مقاله | روش صحیح مطالعه و یادگیری basirat12.ir/web/article/4/روش-صحیح-مطالعه-و-یادگیری‎Cached Similarیکی از شرایط اساسی مطالعه ، تمرکز حواس است . معمولاً دانش آموزان ، والدین یا معلمین از عدم تمرکز حواس شاگردان شکوه می کنند و همین امر باعث ایجاد افت تحصیلی در ... [DOC] روش های مطالعه و یادگیری pu1433.persiangig.com/.../روش%20های%20مطالعه%20و%20یادگیری%202.doc‎Cached Similarروشهایی برای مطالعه جهت یادگیری بهتر . ..... این منبع عمدتا کتاب ، مجله ، مقاله و یا سایر منابع مشابه است. روشن است با هر نوع مطالعه‌ای یادگیری عمیق اتفاق نخواهد ... مقاله روش مطالعه و یادگیری - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-ASMJ01-ASMJ01_0800=روش-مطالعه-و-یادگیری.html‎Cachedمقاله روش مطالعه و یادگیری, در نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روان شناسی (1ST National Conference on Educational Sciences and Psychology) توسط لیلا ... روشهای صحیح مطالعه - سایت فکرنو fekreno.org/ARFEK47.HTM‎Cached Similarلوح فشرده مجموعه مقالات سایت فکرنو هدیه ای مناسب از طرف شما برای مدیران ... یادگیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند، تا جایی که می توان این دو ... ﻣﻌﻠﻢ ﻭﻫﻨﺮ ﻣﻌﻠﻤﯽ _-"-_ ﺭﻭﺍﻥ ﺷﻨﺎﺳﯽ - روش های مطالعه صحیح (مقاله ی سوم) azizi-r.blogfa.com/post-225.aspx‎Cached Similar9 آگوست 2011 ... ﻣﻌﻠﻢ ﻭﻫﻨﺮ ﻣﻌﻠﻤﯽ _-"-_ ﺭﻭﺍﻥ ﺷﻨﺎﺳﯽ - روش های مطالعه صحیح (مقاله ی سوم) - ﻣﻌﻠﻢ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ... در کنار روش مطالعه عوامل محیطی نیز در میزان یادگیری تأثیر دارد. مقاله روشهای مطالعه و یادگیری - دانلود مقاله downloadmagale.cero.ir/product-353421-مقاله-روشهای-مطالعه-و-یادگیری.aspx‎Cachedمقاله روشهای مطالعه و یادگیری دسته: پژوهش بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 55 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 89. مقاله روشهای مطالعه و یادگیری ... رویکردی به روش های مطالعه و یادگیری - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/299006/رویکردی-به-روش-های-مطالعه-و-یادگیری‎Cached Similarرویکردی به روش های مطالعه و یادگیری هر چند مهارت‌های مطالعه از اسامی عام محسوب می‌شود و به مجموعه تکنیک‌ها، فن‌ها و هنرهایی اطلاق می‌شود که مطالعه کننده با توسل به آنها ... مطالعه و یادگیری www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=63683‎Cached Similarمطالعه ثمر بخش; برای داشتن مطالعه ای فعال که همراه با یادگیری باشد یادداشت .... روش صحیح مطالعه (2); در مقاله قبل اشاره داشتیم که شما می توانید با توجه به اهداف خود، ...