خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تاثیر یارانه ها بر اقتصاد

تاثیر یارانه ها بر اقتصاد

مقدّمه :

یکی از تدابیر مهم اسلام برای تأمین زندگی و جلوگیری از فقر ارائه الگوی صحیح است. فرهنگ صحیح مصرف را علاوه بر اینکه از آیاتی که در مورد اسراف و زیان های آن صحبت می کند، می توان به دست آورد، از مکتب اهل بیت(ع) نیز می توان دریافت. امام سجاد(ع) در این خصوص می فرمایند: «پروردگارا! بر محمد و آلش درود فرست و پرده ای بین من و اسراف حایل کن و با درپیش گرفتن انفاق و میانه روی به زندگی من قوام بخش و راه های صحیح مصرف و اندازه گیری در معیشت را به من تعلیم فرما و به لطف خود مرا از ارتکاب تبذیر برکنار دار.»

تعریف یارانه : یارانه هر گونه پرداخت انتقالی را گویند که به منظور حمایت از اقشار کم درآمد و بهبود توزیع درآمد، از محل خزانه دولت و هر آنچه که می تواند به خزانه دولت واریز گردد به صورت نقدی و یا جنسی به خانوارها و تولید کنندگان کالا و خدمات تعلق می گیرد.

یارانه مستقیم نقدی : یارانه ایی که بصورت پرداخت نقدی و به منظور افزایش درآمد خانوارهای هدف اعمال می شود.

یارانه مستقیم ارزشی : یارانه ایی است که بصورت اعطای کالابرگ با ارزش خاص برای مصارف خاص به خانوارهای هدف پرداخت می شود.

یارانه غیر مستقیم : یارانه ایی است که بصورت تعیین قیمت کالا و خدمات به میزانی کمتر از قیمت واقعی آن تعیین و اعمال می شود و اصولا مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد.

یارانه به معنی کمک رایگان و اعانه (مالی) دولت به مردم در زمانهای خاص می باشد. به عبارت دیگر یارانه عبارت است از نوعی حمایت دولت از قشر خاص در زمانهای خاص به منظور تامین رفاه اجتماعی یا توسعه ملی از طریق کاهش هزینه ها و یا پایین آوردن قیمت تمام شده یک کالا.

در واقع اقدامی که دولت مبذول داشته ، پس از چند دهه استفاده از یارانه های غیر مستقیم،این یارانه ها حذف شدند و یارانه های مستقیم جای آنها را گرفتند.

نکته ای که کاملا در جامعه نمود پیدا می کند ،این است که ،دولت‌ها ناچار به مداخله در برخی امور و اتخاذ سیاست‌های خاص و استفاده از ابزارهای مناسب می‌باشند. این مداخله گاهی در راستای پیشبرد سیاست‌های اقتصادی مانند تولید و مصرف محصولات داخلی یا صادرات می باشد و گاهی درحوزه سیاست‌های اجتماعی که معمولاً با هدف رفاه عمومی به طور اعم وحمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر به طور اخص برقرار می‌شود. از این رو دولت‌ها به منظور دستیابی به اهداف فوق، علاوه بر پرداختن به امور تأمین اجتماعی، از رویکردهای رفاه اجتماعی که یکی از ابزارهای آن یارانه است نیز بهره می‌گیرند.

”اقتصاد ایران بیمار است.“ این جمله را احتمالاَ هرجایی که علمی و غیر علمی، دلسوزانه و مغرضانه و ... درباره اقتصاد ایران و مشکلات آن صحبت می شود، شنیده ایم. نرخ تورم و بیکاری دو رقمی، عدم ثبات اقتصادی و بهره وری پایین و نظایر اینها مواردی است که در تأیید این بیماری معمولاَ گفته می شود. اما سوال اصلی اینجاست که آیا دلایل اصلی این بیماری این مواردند؟ یا اینها خود موانعی واسطه ای هستند؟ چاره چیست؟ برای حل این موارد چه باید کرد؟

در تمامی کشورهای جهان از مهمترین اهداف دولت ها ایجاد رفاه عمومی به طور عام و گروهای آ سیب پذیر جامعه به طور خاص می باشد لذا دولت ها به منظور دستیابی به اهداف فوق، علاوه بر پرداختن به امور تأمین اجتماعی، از یارانه که یکی از ابزارهای تأمین اجتماعی است بهره می گیرند. از طرفی گزارش های نگران کننده ای از سوی بانک جهانی، نهادهای پژوهشی داخلی و حتی خود دولت در مورد وضعیت اقتصاد کشود در صورت ادامه روند فعلی به گوش می رسد. دولت تأکید دارد که با وضع موجود در اقتصاد ایران و سهم بالای یارانه ها تا 2 سال آینده نمی تواند بودجه را ببندد. طبق آمار بانک جهانی ایران تا 15 سال آینده یعنی سال 1404 به جمع وارد کنندگان نفت می پیوندد.

روش جمع آوری داده ها و محدودیت های پیش رو :

در انجام این پروژه سعی بر آن شد که با استفاده از منابع موجود در اینترنت در مورد یارانه ها و تاثیر آن بر جامعه و همچنین تهیه پرسشنامه و پخش آن در میان عده ای از مردم اطلاعات دقیقی در این زمینه داده شود و راهکارهایی ارائه گردد .

همانطور که اشاره گردید برای این کار پرسشنامه ای تهیه گردید که در ادامه آن را ملاحظه می فرمایید :



خرید فایل



لینک منبع :تاثیر یارانه ها بر اقتصاد

اثر هدفمندی یارانه ها بر تولید و تورم - سایت خبری تحلیلی تابناک ... www.tabnak.ir/fa/news/.../اثر-هدفمندی-یارانه-ها-بر-تولید-و-تورم‎Cached24 ژوئن 2012 ... اگرچه تورم حاصل از هدفمندی یارانه ها در حد 50 درصد و 60 درصد نبود و ... عوامل مهم و تاثیر گذاری را بر اقتصاد شاهد هستیم که شاخص های اصلی و کلان ... حسابداری - تاثیر یارانه ها بر اقتصاد کشور parviz7395.blogfa.com/post/10‎Cached Similarواحد پارس آباد مغان آموزشکده فنی حرفه ای سما موضوع کنفرانس:تاثیر یارانه ها در اقتصاد کشور استاد ارجمند:آقای یاشار عطازاده نام و نام خانوادگی: پرویز دروگر تاثیر هدفمند کردن یارانه ها بر اقتصاد - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../تاثیر-هدفمند-کردن-یارانه-ها-بر-اقتصاد‎Cached Similar3 فوریه 2010 ... در چهاردهم دی ماه «اعتماد» گزارشی از تاثیر هدفمند کردن یارانه ها بر بخش های مختلف اقتصادی که از سوی موسسه مطالعات بین المللی انرژی تهیه شده بود- ... [PDF] درآمدی بر تأثیرات اقتصادی هدفمند کردن یارانه ها www.ensani.ir/storage/Files/20120419183941-8017-30.pdf‎Cached Similarیارانه، هدفمندسازی، قانون هدفمند کردن یارانه ها، پیامدهای اقتصادی کلیدواژه: )با نگرشی به طرح هدفمند کردن یارانه ها(. مهدی علیزاده*. درآمدی بر تأثیرات اقتصادی. آثار هدفمند ساز ی یارانه ها بر اقتصاد جامعه - اقتصاد مرند-اقتصادی ... agheli.blogfa.com/post/.../آثار-هدفمند-ساز-ی-یارانه-ها-بر-اقتصاد-جامعه‎Cached Similarآثار هدفمند ساز ی یارانه ها بر اقتصاد جامعه. هدفمندسازی یارانه ها به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر و یک جراحی بزرگ اقتصادی با همت دولت، حمایت مجلس و هماهنگی تمامی ... تاثیر افزایش یارانه بر اقتصاد و تورم - مشرق www.mashreghnews.ir/fa/.../تاثیر-افزایش-یارانه-بر-اقتصاد-و-تورم‎Cached Similar6 ژانویه 2013 ... عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در شرایط ویژه اقتصادی امروز باید مهمترین اولویت دولت به جای افزایش یارانه ها، مهار تورم و کنترل نقدینگی ... مقاله پیرامون تاثیر یارانه بر اقتصاد ایران - مقاله و تحقیق theorize.persianblog.ir/.../مقاله_پیرامون_تاثیر_یارانه_بر_اقتصاد_ایران‎Cached Similarطرح «هدفمند کردن یارانه ها» را می توان محور اصلی برنامه ها و سیاست های اقتصادی دولت دهم نامید؛ زیرا بر اساس اظهارات مسوولان اقتصادی دولت، اغلب برنامه و سیاست های ... تاثیر یارانه ها بر اقتصاد - همجور مطالب ahmadrezas.blogsky.com/1395/08/27/.../تاثیر-یارانه-ها-بر-اقتصاد‎Cached17 نوامبر 2016 ... تاثیر یارانه ها بر اقتصاد. مقدّمه : یکی از تدابیر مهم اسلام برای تأمین زندگی و جلوگیری از فقر ارائه الگوی صحیح است. فرهنگ صحیح مصرف را علاوه ... تاثیر هدفمندی یارانه ها بر وضع اقتصادی مردم | پرسمان دانشجویی ... www.siasi.porsemani.ir/node/2545‎Cached Similarتاثیر هدفمندی یارانه ها بر وضع اقتصادی مردم. در پاسخ به کسانی که می گویند اقای احمدی نژاد مثلا یارانه ها را آورده چنین و چنان شده و وضع ما خراب شده و خدا آخر عاقبت ما رو ... تاثیر هدفمند کردن یارانه ها بر سطح اشتغال zahrahajezadeh.persianblog.ir/‎Cached Similarتاثیر هدفمند کردن یارانه ها بر سطح اشتغال. ... بنابراین این صاحب‌نظران اقتصادی هستند که به آنها می‌گویند چگونه با مالیات، یارانه و یا با ملی‌سازی و مقررات‌گذاری ...