خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ

قسمتهایی از متن:

تجربه نشان داده که درصورتیکه بتوانیم از ورود هوا به منطقه جوش پیشگیری کنیم جوش از خواص شیمیائی و فیزیکی بهتری برخوردار خواهد بود. در این جا کلمه هوا به مخلوطی از گازهای اکسیژن هیدروژن نتیتروژن و بخار آب که همگی باعث کاهش کیفیت جوش می شوند اطلاق می گردد. باید اضافه کرد که اکسیدهای فلزی و گرد و غبار و ذرات پراکنده در هوا نیز باعث کاهش کیفیت جوش می گردند.

در بسیاری از مراحل جوشکاری با قوس الکتریکی و همچنین لحیم کاری و لحیم کاری سخت گازهای حاصل از سوختن پوشش الکترودها و همچنین گازهائی که مخصوص این کار پیش بینی شده اند از ورود و تماس هوا و دیگر عناصر مضر به منطقه جوش جلوگیری می کنند.

اصول اساسی جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ

اصول کار این طریقه جوشکاری بسیار ساده است. الکترودگیر که در اینجا به آن تفنگ یا مشعل هم گفته می شود طوری طراحی شده که علاوه برالکترود جریانی از یک گاز خنثی مانند بی اکسیدکربن هلیوم یا آرگون را نیز از خود عبور می دهد. ...

...

اصول کار جوشکاری به روش GMAW (MIG)

یکی از روش هائی که در جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ صورت می‌گیرد، استفاده از یک الکترود مصرف شدنی است که ضمناً وظیفه فلز پر کننده (سیم جوش) را نیز بعهده دارد.

این عمل، جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز خنثی و به کمک سیم جوش یا فلز پر کننده بوده و اختصاراً با حروف (MIG) مشخص می شود. الکترود فلزی با همان سرعتی که در نوک الکترودگیر ذوب شده و بر روی سطح کار ته نشین می شود، به داخل الکترودگیر هدایت می شود.

برای تغذیه سیم جوش به منطقه جوش، یک موتور الکتریکی با سرعت قابل کنترل، سیم جوش را از قرقره آن کشیده و به داخل الکترودگیر هدایت می کند. معمولاً اینگونه الکترودها را به صورت کلاف یا حلقه به بازار عرضه می کنند.

در این جا باید توجه داشت که الکترودگیر چند وظیفه اصلی دارد. اولاً جریان لازم برای ایجاد قوس را تامین کرده ثانیاً سیم جوش را به محل قوس هدایت می کند و بالاخره در صورتیکه سیستم با آب خنک شود جریان آب خنک را در محل های لازم جاری می سازد. ...

...

جوشکاری TIG به روش اتصال کوتاه

برای اینکه تمیزی سطح کار و میزان نفوذ جوش، هر دو قابل کنترل باشند، می توان از یک مدار جوشکاری که به جریان الکتریکی مقطع مجهز است استفاده نمود و از یک الکترود تنگستن نیز بهره گرفت.

با این مدار می توان جوشهای باریک و تمیزی ایجاد نمود که ضمناً از نفوذ خوبی نیز برخوردار باشند.

برای اینکه کنترل مرکز قوس را بهتر درک کنید باید بدانید که مرکز قوس یک پلاسما است. این تمرکز پلاسما ناشی از عبور جریان می باشد. با تغییرات نسبت DCRP و DCSP در طول هر سیکل، نمونه های مختلفی از جریان را می توان بدست آورد.

DCSP یا DCRP را می توان بین صفر تا 100 درصد تغییر داد و به این ترتیب ماشین را می توان طوری تنظیم کرد که 50% از جریان متناوب ایجاد شده با قطب مستقیم و 50% بقیه با قطب معکوس باشد. شکل هسته پلاسما به میزان گاز عبور کرده و نوع یا ترکیبات آن بستگی دارد.

باید توجه داشت که با افزایش شدت جریان، میزان فوران هسته پلاسما نیز زیاد می‌شود. باین ترتیب باید انتظار داشت که با شکل دادن الکترود به یک صورت خاص و در نتیجه انقباض مرکز پلاسما، بتوان در نحوه فوران آن اثر گذاشت (یک کاربرد این خاصیت، مشعل پلاسما است که در فصول بعدی این کتاب تشریح خواهد شد). در این روش فاصله الکترود تا سطح کار، قطر هسته را نیز کنترل می کند. باین ترتیب و با تنظیم کلیه این متغیرها، نفوذ جوش و شکل گرده های جوش قابل کنترل می باشند. در این ماشین یک سیم جوش پرکننده، به صورت خودکار به منطقه مذاب هدایت می‌شود.



خرید فایل



لینک منبع :جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ

Images for جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ دانلود مقاله جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ - یونی سلس unisells.ir/prod-340053-دانلود+مقاله+جوشکاری+با+قوس+الکتریکی+در+پناه+گاز+محافظ.html‎Cachedدانلود مقاله جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ. تجربه نشان داده که درصورتیکه بتوانیم از ورود هوا به منطقه جوش پیشگیری کنیم جوش از خواص شیمیائی و ... مقاله جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ bankmaghale.ir/مقاله-جوشکاری-با-قوس-الکتریکی-در-پناه-گ/‎Cached Similarمقاله جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵۰ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید ... جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ - مقاله و پروژه های ... www.wikipersia.blogsky.com/1389/10/07/post-132/‎Cached Similarغرض اصلی از استفاده از یک گاز محافظ درخلال جوشکاری درامان نگهداشتن فلز مذاب از ... جوشکاری با قوس الکتریکی درپناه گاز خنثی و با الکترودی از جنس تنگستن ... دانلود تحقیق جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ » دانلود ... mihandocs.com/5366-دانلود-تحقیق-جوشکاری-با-قوس-الکتریکی-در-پناه-گاز-محافظ.html‎Cached15 سپتامبر 2015 ... اصول اساسی جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ اصول کار این طریقه جوشکاری بسیار ساده است. الکترودگیر که در اینجا به آن تفنگ یا مشعل ... کنترل فازی دستگاه جوشکاری قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ ganj.irandoc.ac.ir/articles/498294‎Cachedدر این پایان نامه کنترل فرآیند جوشکاری قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ به شیوه دستی با نگاهی نو به کاربرد کنترل فازی در فرآیند های صنعتی برای بالا بردن ... دانلود تحقیق جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ paperdoc.ir/.../دانلود-تحقیق-جوشکاری-با-قوس-الکتریکی-در-پناه-گاز-محافظ‎Cachedجوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ تجربه نشان داده که درصورتیکه بتوانیم از ورود هوا به منطقه جوش پیشگیری کنیم جوش از خواص شیمیائی و فیزیکی ... خودآموز مهارت جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ MAGS ... vista.ir/.../خودآموز-مهارت-جوشکاری-با-قوس-الکتریکی-در-پناه-گاز-محافظ-MAGS)-Co2)-و-جوشکاری-با-قوس-الکتریکی- پدیدآورندگان : نویسنده: محمدتقی معینی موضوع : جوشکاری با قوس برقی , جوشکاری با قوس فلزی با گاز , جوشکاری قوس تنگستنی ناشر : ادبستان محل نشر : تهران قطع ... اطلاعات کتاب : خودآموز مهارت جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز ... vista.ir/book/815858‎Cached Similarخودآموز مهارت جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ MAGS) Co2) و جوشکاری ... موضوع : جوشکاری با قوس فلزی با گاز , جوشکاری با قوس برقی , جوشکاری قوس ... خودآموز مهارت جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ MAGS) Co2 ... www.p2v.ir/.../خودآموز-مهارت-جوشکاری-با-قوس-الکتریکی-در-پناه-گاز-محافظ-MAGS)-Co2)-و-جوشکاری-با-قوس-الکتریکی-در-پناه-گاز-محافظ-(...‎Cached1 روز پیش ... خودآموز مهارت جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ MAGS) Co2) و جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ (G.T.A.W)