کارآفرینی راه اندازی و احداث یک کارگاه ماشین سازی
مقدمه:
امروزه در جوامع مختلف بحث صنعت بعنوان یکی از مهمترین ارکان آن جامعه به شمار میآید. کشورهایی که توانسته اند از لحاظ صنعتی پیشرفت کنند معمولا دارای یک درآمد ملی بالا هستند که باعث رفاه مردم آن جامعه شده و درصد بیکاری را نیز کاهش داده است. به همین دلیل در اکثر جوامع به صنعت بهاء زیادی داده می شود و سرمایه گذاریهای علمی و مالی فراوانی نیز در این زمینه انجام می دهند و سعی میکنند به نوعی کشورهای دیگر را به خود وابسته کنند. در حالی که جوابگوی نیازهای داخلی نیز بخوبی هستند. در این کشورها مقدار قابل توجهی از بودجه سالانه کشور صرف جذب نیروهای متفکر و با تجربه میگردد که عده ای از آنان از کشورهای دیگر و معمولا کشورهای جهان سوم می باشند. چون در این کشورها کمتر به صنعت و افرادی که ایده صنعتی دارند توجه می شود و سرمایهگذاری اندکی روی این اشخاص صورت می گیرد.
یکی از این کشورها ماسفانه کشور خود ما، ایران می باشد که دارای مغزهای متفکر فراوانی بوده، اما به دلیل اهمیت ندادن مسئولان و تعلق نگرفتن بودجه مناسب جهت تحقیقات اکثرا به سمت کشورهای دیگر کشیده می شوند. و معمولا تبدیل به یک نیروی اشتغال زا و پردرآمد برای آن کشورها می شوند. و هیچ کس توجه خاصی به این امر نمی کند. در یک چنین شرایطی و با وجود مشکلات فراوان خوشبختانه عدهای هستند که با تلاش و پشتکار خودشان و بدون هیچ پشتوانه قوی مالی از طرف دولت اقدام به تاسیس کارگاه های کوچک می کنند که درصد اندکی از آنان پس از یک مدت طولانی تبدیل به یک کارخانه تولیدی می شوند. که باعث اشتغال زایی و ایجاد درآمد می گردند.
البته لازم به ذکر است که در این مرحله معمولا از طرف دولت یا سرمایه گذاران داخلی مورد حمایت قرار گرفته و به مدارج بالایی می رسند.
حال می خواهیم به بررسی و تحلیل این شغل و مصائب و مشکلات آن و نحوه برخورد با آنها بطور اجمالی بپردازیم.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-مقدمه | 1 |
2-تعاریف | 3 |
3-برای احداث یک کارگاه ماشین سازی چه باید کرد و به چه امکاناتی نیازمندیم | 5 |
3-1-محل راه اندازی کارگاه | 5 |
3-2-مشخصات ساختمان کارگاه | 6 |
3-3-ابزار و وسایل اولیه | 7 |
4-نیروی انسانی | 9 |
4-1-موسس | 9 |
4-2-طراحی | 10 |
4-3-کارگر فنی | 10 |
5-نحوه تنظیم قراردادها با نیروهای کاری (یک ماه اول تاسیس) | 11 |
6-بیمه نامه ها | 11 |
7-برآوردهای مالی | 13 |
8-بازاریابی | 15 |
9-نحوه گرفتن سفارش، ساخت و تحویل با ماشین به مشتری | 17 |
9-1-سفارش | 17 |
9-2-ساخت | 19 |
9-3-تحویل | 21 |
10-اهداف | 24 |
11-عوامل موثر در دستیابی هر چه سریعتر به اهداف موردنظر | 26 |
12-نتیجه گیری | 28 |