خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه بازی و بازی درمانی

پایان نامه بازی و بازی درمانی


بیان مسأله

بازی وسیله ای طبیعی برای بیان و اظهار خود است، آدلر1 روانشناس معروف در سال 1937 می گوید: هرگز نباید به بازیها به عنوان روشی برای وقت کشی نگاه کرد. لندرث2 در سال 1995 اظهار می دارد که بازی برای کودک مساوی با صحبت کردن برای یک بزرگسال است، بازی و اسباب بازی کلمات کودکان هستند. ابتدا مکاتب مختلف روشهای یکسانی را در درمان کودکان و بزرگسالان در پیش می گرفتند، اما به تدریج دریافتند که نه تنها نمی توان روشهای درمانی مخصوص بزرگسالان را در مورد کودکان اعمال کرد بلکه باید تکنیکهای درمانی را نیز به گونه ای با شرایط کودکان تطبیق داد. از این رو بازی درمانی به عنوان تکنیک درمان مشکلات کودکان در دنیای امروز تجلی پیدا کرده و به طور روزافزونی در دنیای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد (آرین، 1378).

نل (1999) بر این باور است که تلفیق مداخلات رفتاری و شناختی از روشهای تلفیقی انواع دیگر رویکردها مناسبتر است و نتایج حاصل از این ترکیب را به هیچ طریق دیگری نمی توان بدست آورد.

اکانر (1997، به نقل از جرالد، 1999) بازی درمانی رفتاری – شناختی را بر نظریه های رفتاری – شناختی رشد هیجانی2 و آسیب شناسی روانی3 و مداخلاتی که از این نظریه ها نشأت گرفته است مبتنی می داند. این درمان دارای محدودیت زمانی4، ساختاریافته5، منسجم و مسأله مدار6 است و به برقراری یک رابطه درمانی خوب که نقش اساسی در فرایند درمان دارد منجر می شود.

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

مشکلات رفتاری ناشی از اختلال سلوک علت یک سوم مراجعه های بالینی و شایعترین اختلال در کودکان و نوجوانان است. اختلال سلوک با میزان بالای آسیب شناسی روانی رابطه دارد که خودپنداره و عزت نفس پایین، تاریخچه ای از آزارهای جسمانی، داشتن روابط جنسی در سنین پایین، سوء مصرف مواد، بزهکاری و جنایت را شامل می شود (باعدی، 1379).

پرخاشگری و ناسازگاری در روابط بین فردی از عمده ترین ملاکهای تشخیص اختلال سلوک به شمار می رود به گونه ای که بر اساس فهرست ملاکهای تشخیصی اختلال یاد شده در سیستمهای طبقه بندی چهارمین ویرایش راهنمای آماری و تشخیصی اختلالهای روانی (DSM-IV)1 و دهمین چاپ طبقه بندی بین المللی بیماریها و مسائل بهداشتی وابسته (ICD-10)2 می توان نشانه های یاد شده را جزء ملاکهای محوری این اختلال دانست.

اهداف تحقیق

هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی کارآمدی بازی درمانی رفتاری – شناختی بر کاهش نشانه های پرخاشگری کودکان پسر 11 – 8 ساله مبتلا به اختلال سلوک می باشد.

فرضیه تحقیق

به کارگیری شیوه بازی درمانی رفتاری – شناختی باعث کاهش نشانه های پرخاشگری کودکان پسر 11 – 8 ساله مبتلا به اختلال سلوک می شود.

تعریف نظری مفاهیم تحقیق

بازی درمانی: کورسینی1 (2001) بازی درمانی را به عنوان یک رویکرد درمانی چنین تعریف می کند؛ استفاده از بازی و نیز اشیایی مثل عروسک، آب، جعبه ها، حیوانات عروسکی، طراحی، نقاشی و خاک بازی در روان درمانی کودک و بهداشت روانی.



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه بازی و بازی درمانی

پایان نامه مقطع کارشناسی روانشناسی – شن بازی درمانی و درمان کودکان ... www.payanname.net/پایان-نامه-مقطع-کارشناسی-روانشناسی-شن/‎Cached Similarدانلود متن کامل پایان نامه روانشناسی درباره کودکان بیش فعال با فرمت ورد word پایان نامه مقطع کارشناسی رشته روانشناسی با موضوع : شن بازی درمانی و درمان. مقاله بازی و بازی درمانی - دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی bankmaghale.ir/مقاله-بازی-و-بازی-درمانی/‎Cached Similarمقاله بازی و بازی درمانی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۸۱ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله بازی و بازی ... [DOC] بیان مسأله - فروشگاه 24 ساعته ایرانیان www.iran24h.com/more/m002141.doc‎Cached Similarچکیده پایان نامه روانشناسی بازی و بازی درمانی. بیان مسأله. بازی وسیله ای طبیعی برای بیان و اظهار خود است، آدلر1 روانشناس معروف در سال 1937 می گوید: هرگز نباید ... بازی و بازی درمانی | پایان نامه روانشناسی - سایت روانشناسی هفت psychology7.ir/.../52-پایان+نامه+روانشناسی+بازی+و+بازی+درمانی.aspx‎Cachedخرید پایان نامه روانشناسی بازی و بازی درمانی فروش پایان نامه روانشناسی بازی و بازی درمانی. بازی و بازی درمانی پایان نامه روانشناسی - سایت ایران تحقیق www.irantahghigh.com/.../525-پایان+نامه+روانشناسی+بازی+و+بازی+درمانی.aspx‎Cachedخرید پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه روانشناسی فروش پایان نامه بازی و بازی درمانی. مقالات بازی درمانی شادرام: بازی درمانی، نقص توجه، بیش فعالی shadram.com/articles/‎Cached1- پایان نامه اثربخشی بازی های کنترل خشم بر علائم رفتاری و خشم کودکان بیش فعال (پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی- دارای گواهی پذیرش چاپ مقاله ... دانلود پایان نامه با موضوع تربیت و اموزش کودکان - بازی درمانی کودکان www.pnut-ac.ir/.../میزان-اثر-بخشی-اموزش-کودکانه-بازی-درمانی-بر-اضطراب-جدایی-کودکان-وسواس-اجبار.html‎Cachedپژوهش حاضر با عنوان اثر بخشیتاثیر بازی درمانی و ترسیم نقاشی در کاهش نشانه های اضطراب جداییکودکان 3 تا 6 سالانجام شده است. در این پژوهش از روش شبه ... پایان نامه بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال | جستجو ... weblog24.site/.../پایان-نامه-بررسی-تاثیر-بازی-درمانی-در-درمان-کودکان-بیش-فعال.html‎Cachedپایان نامه بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال. نتایج جستجوی عبارت پایان نامه بررسی تاثیر بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال از بین کلیه ... دانلود پایان نامه و سمینار کارشناسی ارشد - همه رشته ها | پایان نامه ... arshadha.ir/پایان-نامه-روانشناسی-گرایش-آموزش-کودک-2/‎Cached22 فوریه 2016 ... پایان نامه روانشناسی گرایش آموزش کودکان استثنایی: بررسی تاثیر بازی درمانی شناختی-رفتاری بر مهارت های ارتباطی کودکان در خودمانده 10-7 ساله ... پایان نامه بازی و بازی درمانی - نوین چناران novinchenaran.fafablog.com/post/2089‎Cached1 جولای 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بازی و بازی درمانی)خوش ...