خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق

پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق

مقدمه

محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزاینده‌ای را بر زندگی انسان تحمیل می‌کند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راه‌حلهای مناسب برای سازگاری است.

از آنجائیکه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمة زندگی پویایی در سازگاری ارگانیسم با محیط است. و فرایندهای یادگیری پویایی لازم برای ارگانیسم را فراهم می‌کند تا بتواند با شرایط محیطی گوناگون به زندگی خود ادامه دهد. یعنی علاوه براینکه محرکهای مختلف مثبت، منفی یا خنثی را بشناسد. رفتارهای مناسب مقابل هر کدام از محرکها را یاد بگیرد واین یادگیری به طرق مختلف از ابتدای زندی نوع بشر صورت گرفته است اما امروزه با تکامل زندگی بشر یادگیری عمومی و کسب دانش از طریق آموزش بخش مهمی از اطلاعات لازم برای سازگاری را در اختیار قرار می‌دهد. (السون[1] و هرگنهان[2]،1997)

حجم اطلاعات از هر نوع که باشد،چنان رو به افزایش است که هر فرد در هر شغل و مقامی برای رفع نیازهای فردی و شغلی خود نیاز به مطالعه و صرف وقت زیاد برای آن دارد. به این ترتیب مطالعه وسیلة ارتقاء نوع بشر و ابزار انتقال علم ودانش است. ولی متأسفانه در جامعة ما هنوز فرهنگ مطالعه به عنوان یک نیاز واقعی برای مردم به حساب نمی‌آید. و حتی دانش‌آموزان ودانشجویان ما نیز که مطالعه جزء اصلی و حرفه وزندگی آنهاست درست مطالعه نمی‌کنند. روش مطالعه فعال را نمی‌دانند، کند می‌خوانند، به اندازه کافی مطالب را درک نمی‌کنند، به خوبی به یاد نمی‌آورند. نمی‌دانند چه بخوانند؟ چگونه بخوانند؟ و چگونه به خاطر بسپارند؟ از همه بدتر نمی‌دانند که بد می‌خوانند و اینهمه باعث گریز از مطالعه و عدم یادگیری مناسب از آن است.



[1] - Olson, M.H

[2] - Hergenhan, B.R

فهرست

فهرست

فصل اول

مقدمه..................................................................................................................... 2

بیان مسأله............................................................................................................. 3

اهمیت و ضرورت پژوهش.................................................................................... 7

اهداف پژوهش....................................................................................................... 9

گزاره‌های تحقیق (سؤال‌ها / فرضیه‌ها)................................................................. 10

معرفی نوع متغیرها و تعاریف عملیاتی.................................................................. 10

فصل دوم

مقدمه..................................................................................................................... 15

یادگیری از دیدگاه روانشناسی رفتارگرا.............................................................. 16

یادگیری از دیدگاه روانشناسی شناختی................................................................ 18

نظریه رشدشناختی پیاژه....................................................................................... 20

نظریه یادگیری گشتالت......................................................................................... 22

نظریه یادگیری معنی‌دار کلامی............................................................................. 23

نظریه پردازش اطلاعات........................................................................................ 26

راه‌بردهای شناختی - فراشناختی......................................................................... 30

راهبردهای تکرار در تکالیف ساده یادگیری........................................................ 33

راهبرد مرور ذهنی در تکالیف پیچیده یادگیری..................................................... 34

راهبرد بسط دهی در تکالیف پایه.......................................................................... 36

راهبرد بسط دهی در تکالیف پیچیده...................................................................... 37

راهبرد سازماندهی در تکالیف پایه........................................................................ 38

راهبرد سازماندهی در تکالیف پیچیده یادگیری..................................................... 39

فراشناخت.............................................................................................................. 40

معلمان کارآمد....................................................................................................... 46

پرورش مهارت‌های فکری..................................................................................... 47

پرورش مهارت‌های حل مسئله.............................................................................. 48

مهارتهای تدریس................................................................................................... 52

دستورالعمل‌های قبل از مطالعه............................................................................. 57

دستورالعمل‌های بعد از مطالعه............................................................................. 60

دستورالعمل‌های جهت گسترش حافظه................................................................. 61

دستورالعمل‌های بهسازی حافظه.......................................................................... 63

ادبیات پژوهش موجود در موضوع مورد مطالعه................................................. 65

فصل سوم

1-3- روش تحقیق................................................................................................ 74

2-3- جامعة مورد مطالعه.................................................................................... 75

1-3-3- نمونه مورد مطالعه و روش نمونه‌گیری................................................. 75

2-3-2- ملاک انتخاب نمونه................................................................................. 76

4-3- ابزار پژوهش............................................................................................... 76

1-4-3- معرفی ابزار............................................................................................ 76

2-4-3- اعتبار آزمون.......................................................................................... 78

5-3- روش نمره‌گذاری........................................................................................ 78

6-3- روش تجزیه و تحلیل آماری....................................................................... 79

فصل چهارم

میزان درآمد خانواده............................................................................................. 81

میزان تحصیلات پدر آزمودنیها............................................................................. 82

میزان تحصیلات مادر آزمودنیها........................................................................... 83

شغل پدر................................................................................................................ 84

شغل مادر.............................................................................................................. 85

توزیع فراوانی دانش‌آموزان برحسب موفقیت تحصیلی......................................... 85

میانگین انحراف استاندارد راهبردهای یادگیری در دو گروه موق و ناموفق....... 87

بخش استنباطی...................................................................................................... 88

رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک با درس حسابان 89

رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک با درس فیزیک 91

رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس شیمی 92

رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس زیست‌شناسی 93

رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم انسانی با درس جامعه‌شناسی 95

نوع راهبردهای یادگیری که دانش‌آموزان موفق و ناموفق در رشته ریاضی بکار می‌برند چیست؟ 98

نوع راهبردهای یادگیری که دانش‌آموزان موفق و ناموفق در رشته علوم تجربی بکار می‌برند چیست؟ 99

تحلیل ممیز............................................................................................................. 100

نوع راهبردهای یادگیری که دانش‌آموزان موفق و ناموفق در رشته علوم انسانی به کار می‌برند چیست؟ 101

تحلیل ممیز............................................................................................................. 101

فصل پنجم

بحث و نتیجه‌گیری................................................................................................. 104

محدویت‌ها............................................................................................................. 112

پیشنهادها............................................................................................................... 113

منابع فارسی.......................................................................................................... 114

منابع انگلیسی......................................................................................................... 117



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق

پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق | فروشگاه ... www.asanproject.ir/مقایسه-راهبردهای-یادگیری-دانش-آموزان-2/‎Cachedمقدمه محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزاینده‌ای را ... دانلود پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق شهر ... 3e8lzp.prodownload.site/‎Cachedدانلود پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق شهر یزد -کامل و جامع. دانلود (پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق شهر ... www.sarvoptdl.ir/file2624.html‎Cached11 جولای 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق شهر یزد وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ... پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق | مرجع ... www.payanname.net/پایان-نامه-مقایسه-راهبردهای-یادگیری-د/‎Cachedپایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق .... یادگیری دانش‌آموزان موفق را بررسی کرده و با مقایسه راهبردهای آنان با دانش‌آموزان ناموفق، راهبردهای برتر را ... دانلود پایان نامه با موضوع مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق ... khabar96.ir/.../دانلود+پایان+نامه+با+موضوع+مقایسه+راهبردهای+یادگیری+دانش+آموزان+موفق+و+ناموفق.html‎Cachedدانلود پایان نامه با موضوع مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق. دانلود پایان نامه با موضوع مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفقمقدمه :محیط ... دریافت فایل پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ... www.newfilestant.ir/paper217.html‎Cached20 سپتامبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید عنوان محصول دانلودی:پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق خرید آنلاین پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ... dlkadest.ir/dlarticle945.html‎Cached1 روز پیش ... شما به صفحه اختصاصی پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق شهر یزد وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه ... کاملترین فایل پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ... 6smrai.nikandlc.ir/‎Cachedکاملترین فایل پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق. دانلود پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق progeha.ir/مقایسه-راهبردهای-یادگیری-دانش-آموز/‎Cachedدانلود پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق. دانلود فایل ( پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ... 3k1gvb.afradlc.pw/‎Cachedدانلود فایل ( پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق و ناموفق شهر یزد)