خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی

مقاله آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی


چکیده:

این مقاله به معرفی برخی از کنسرسیوم‌های داخلی و خارجی کتابخانه‌ها از جمله «کنسیران» و «آیفل» و نقش آنها در تأمین بهینه منابع الکترونیکی برای کتابخانه‌ها می‌پردازد. و اینکه با سازماندهی کتابخانه‌های کشور و مدیریت واحد آنها می‌توان در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه‌ و طی سهل‌ترین مسیر ممکن، از بهترین منابع الکترونیکی بهره‌مند شد.

کلید واژه‌ها:

کتابخانه‌ها، کنسرسیوم، کنسیران، آیفل، ناشر، کارگزار، منابع الکترونیکی.


مقدمه:

امروزه منابع الکترونیکی و دسترسی به آنها یکی از مهمتر‌ین نیازهای کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی به شمار می‌رود که دستیابی آسان واستفاده بهینه از آن نیاز به دانش و مدیریت خاصی دارد.

با توجه به گستردگی دانش وعلوم و فنون بشری، جایگزینی دسترسی آسان به منابع مورد نیاز بجای مالکیت منابع و تهیه تمامی‌ آنها، از اولویت بیشتری برخوردار بوده و بهترین طریقة نشر و اشاعه فرهنگ و دانش در مراکز اطلاع‌رسانی به ویژه کتابخانه‌ها می‌باشد. قیمت بسیار گران منابع از یک طرف و بودجه کم کتابخانه‌ها برای خرید آنها از طرف دیگر، عامل گرد هم آمدن نمایندگان کتابخانه‌های کشورهای مختلف و تشکیل کنسرسیوم‌های مختلف داخلی و خارجی شد. تشکیل این کنسرسیوم‌ها راهگشای بسیاری از مشکلات بوده است. چرا که با صرف هزینه و وقت کمتر، منابع مختلف و متنوع‌تری تأمین شده و در اختیار پژوهشگران و محققان قرار می‌گیرد و کاربران نیز با دریافت آموزشهای لازم به شبکة بانکهای اطلاعاتی مختلف متصل می‌شوند.

کنسرسیوم خارجی «آیفل»:

از جمله کنسرسیوم‌های بین‌المللی، آیفل (EIFL)[1] می‌باشد که به عنوان نمایندة کتابخانه‌های کشورهای گوناگون با دارا بودن اهداف غیرتجاری برای دریافت منابع بیشتر با قیمت مناسبتر با ناشران منابع دیجیتالی و یا کارگزاران آنها وارد مذاکره می‌شود. و وظیفه اصلی آن، زمینه سازی برای تجارت نشریات و محصولات الکترونیکی از طریق مذاکره با ناشر و کارگزار می‌باشد.



[1] - Electronic Information For Libraries



خرید فایل



لینک منبع :مقاله آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی

مقاله آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی bankmaghale.ir/مقاله-آیفل-و-نقش-آن-در-گسترش-مجموعه-مناب/ مقاله آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۱ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و ... دانلود فایل ( مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع ... www.newfilestant.ir/paper2054.html‎Cached26 سپتامبر 2016 ... دانلود فایل ( مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی). با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان. مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از ... مقاله آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی pichakwi.meeblog.ir/vote/1651-6‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. اینک شما با جستجوی ((مقاله آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله آیفل و نقش آن در ... دانلود (مقاله آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی) – حریر ... harirdlc.ir/article/1336‎Cached9 ا کتبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی وارد این صفحه شده ... دانلود مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی ... 48u32f.sarvdlc.com/‎Cachedدانلود مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی -کامل و جامع. دانلود فایل ( مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع ... www.novindlc.site/?p=10369‎Cached12 ا کتبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم نام محصول دانلودی: مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی درجه کیفی و ... مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی - Selz.ir https://selzir.com/.../19649755-مقاله-بررسی-آیفل-و-نقش-آن-در-گسترش-مجموعه-منابع-الکترونیکی‎Cachedمقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی محدوده قیمت از 3500 تومان از فروشگاه فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سِرو,cero.ir. دانلود (مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی) graficshamsine.aslblog.ir/post/329‎Cached11 نوامبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله بررسی آیفل ... دانلود مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی ... 5d73fi.nikansefile.ir/‎Cachedدانلود مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی - خرید آنلاین و دریافت. دانلود فایل ( مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع ... tmaghalec.ir/?p=4744‎Cached26 ا کتبر 2016 ... برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله بررسی آیفل و نقش آن در گسترش مجموعه منابع الکترونیکی || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید.