خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

گزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب

مقدمه

سیب از گونه های وحشی موجود در آسیا و اروپا به دست آمده و قدمت کشت آن به سال های ماقبل تاریخ می رسد با وجود قدمت کاشت سیب در دنیا و شناختی که در ایران زمین از این درخت داشته اند تا این اواخر به عنوان یک محصول تجاری تلقی نمی شد . در واقع در سی سال اخیر سیب به صورت تجاری در ایران کشت شده است . درخت سیب در بیشتر نواحی ایران می روید و بارور می شود و هر ناحیه ای سیب مخصوص دارد . سیب گلاب ، سیب دماوند ، سیب شمیران ، سیب ترشی آش ، سیب خراسان ، سیب شیرین درشت و ...

گل درخت سیب در اوسط بهار در می آید بنابراین کمتر دچار سرمازدگی می شود . درخت سیب در زمینی که خاکش رسی و کود داده شده است و قشر زیرینش قابل نفوذ به آب باشد تنومند می شود و میوه اش خوب و فراوان خواهد بود . در زمینی که خاکش رسی و آهکش از ده درصد تجاوز نکند درخت سیب پرحاصل می شود . درخت سیب را در تمام زمین هایی که خاکش متوسط باشد می توان کاشت .

درخت سیب در آب و هوای مرطوب بهتر رشد می کند . ولی در آب و هوای خشک رشدش قابل توجه نیست. اکثرا درخت سیب در نقاط خنک و رو به شمال که برای درختان دیگر مناسب نیست کاشته می شود. درخت سیب نیز مانند درختان دیگر نیاز به عملیات مناسب آبیاری ، هرس ، کوددهی و... دارد که در بخش های بعدی بررسی شده اند .

بخش اول : کلیاتی در مورد درخت سیب

*درخت سیب و خواص بتانیکی آن

درخت سیب از خانواده رزاسه ، جنس مالوس بوده و دارای ارقام مختلفی می باشد. عدد پایه کروموزومی آن برابر 17،(x=17) بوده و تعداد کروموزوم های آن متفاوت (34،58،68) است.درخت سیب تابع آب و هوای سرد معتدل با نیاز سرمایی متوسط است ، خاک مناسب برای پرورش آن ، رسی شنی حاصلخیز با عمق کافی و pH خنثی را می پسندد. ریشه گیاه با توجه به نوع بافت خاک ، واریته و اثرات مختلف محیطی نبات ، می تواند تا چندین متر در خاک فرو رود.

...

مناسب ترین خاک درختکاری سیب

مناسب ترین خاک درختکاری ، رسی شنی است که باید مقدار کافی هوموس داشته باشد و دارای خاک زیرین نسبتا عمیق و قابل نفوذ به آب و هوا بوده و حدود 40-30% رس داشته باشد و خاک سطح ا لارض و شیمیایی مستعد و غنی بوده و با خاک زیرین یکدست باشد .

ج- پستی و بلندی زمین

محل انتخابی باغ باید صاف و هموار یا جلگه بدون تپه و ماهور بوده و یا اینکه در دامنه کوه و با شیب ملایم قرار گرفته باشد . باغ های داخل دره یا وسط دو سراشیبی به دلیل عدم جریان هوا ، به بیماری های قارچی مبتلا و با سرمای دیررس بهاری مواجه می گردند .

د- آب زیرزمینی

باید محل احداث باغ طوری باشد که سطح آب زیرزمینی زیاد بالا نباشد ، زیرا از یک طرف سبب جلوگیری از گسترش و نفوذ ریشه درختان در زمین می شود و از طرف دیگر به دلیل رطوبت فوق العاده ذرات خاک مانع از رسیدن اکسیژن به ریشه درخت می شود .

ه سازگاری درختان میوه با خاک

با توجه به خواص بتانیکی هر درخت ، خواستار خاکی با ترکیبات منحصربفرد است درخت سیب برای تولید هرچه بهتر و اقتصادی محصول سیب ، زمین رسی عمیق و زهکشی شده را می طلبد .

...

///////////////////////////////////////////////////////////

فهرست

گزارش کار .................................................................. .2

مقدمه............................................................... 3

بخش اول : کلیاتی در مورد درخت سیب

  • درخت سیب و خواص بتانیکی آن ............................................4
  • انواع واریته های سیب و پایه های پیوندی...............................4
  • ازدیاد و تکثیر درخت سیب...................................................5
  • طرح و ایجاد باغ میوه.......................................................7

بخش دوم کاشت :

  • طرح ریزی و تهیه نقشه درختکاری.......................................................13
  • روش های کاشت درختان...................................................................14
  • تهیه چاله جهت کاشت درخت............................................................15
  • عملیات انتقال نهال از خزانه به زمین اصلی.............................................15

بخش سوم : داشت

  • آبیاری و طرق آن.............................................................................20
  • کود دادن.........................................................................................22
  • شخم پای درختان.............................................................................24
  • مبارزه با علف های هرز.....................................................................24
  • هرس .............................................................................................25
  • پیوند..............................................................................................34
  • آفات.............................................................................................37
  • بیماری ها.......................................................................................40

بخش چهارم : برداشت

  • روش های برداشت..........................................................................47
  • عملیات پس از برداشت...................................................................48
  • انبار و نگهداری میوه ها..................................................................50


خرید فایل



لینک منبع :گزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب

گزارش کارآموزی کشت و پرورش درخت سیب - دانلود پروژه گزارش ... karkeshavarzi.blogsky.com/.../گزارش-کارآموزی-کشت-و-پرورش-درخت-سیب‎Cached28 سپتامبر 2016 ... خلاصه ای از کشت و پرورش درخت سیب و شرح فعالیت های انجام شده در طول دوره کارآموزی ، بخش باغبانی اداره جهاد کشاورزی شهرستان ابهر ، سیب از گونه ... گزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب - برتر فایل filebartaryab.cero.ir/product-329640-گزارش-کارآموزی-کاشت-و-پرورش-درخت-سیب.aspx‎Cachedگزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب دسته: گزارش کار آموزی و کارورزی بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 95. گزارش ... گزارش کاراموزی خلاصه ای از کشت و پرورش درخت سیب marketfile.ir/product-44876-گزارش-کاراموزی-خلاصه-ای-از-کشت-و-پرورش-درخت-سیب.aspx‎Cachedگزارش کاراموزی خلاصه ای از کشت و پرورش درخت سیب. گزارش کاراموزی خلاصه ای از کشت و پرورش درخت سیب در 70 صفحه ورد قابل ویرایش ... گزارش کارآموزی کشت و پرورش درخت سیب - 1 file7.ir/file/2461/گزارش-کارآموزی-کشت-و-پرورش-درخت-سیب‎Cached Similarتوضیح : به نام خدا. این گزارش WORD و آماده پرینت میباشد. موضوع گزارش کارآموزی : کشت و پرورش درخت سیب. فهرست. گزارش کار . دانلود گزارش کارآموزی کشت و پرورش درخت سیب - بانک مقالات فارسی papersky.ir/download/.../دانلود-گزارش-کارآموزی-کشت-و-پرورش-درخت/‎Cachedدانلود گزارش کارآموزی کشت و پرورش درخت سیب پروژه کارورزی گزارش درختکاری گزارش روز درختکاری گزارش هفته درختکاری گزارش روز درختکاری در مدارس کاشت و ... گزارش کارآموزی کشت و پرورش درخت سیب - بلاگ خوان yaaasi.rzb.ysupport.ir/view508349.html‎Cachedخلاصه ای از کشت و پرورش درخت سیب و شرح فعالیت های انجام شده در طول دوره کارآموزی ، بخش باغبانی اداره جهاد کشاورزی شهرستان ابهر ، سیب از گونه های وحشی موجود در ... خرید آنلاین گزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper2561.html‎Cached28 سپتامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی گزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. دانلود فایل ( گزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب) | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/6833‎Cached28 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی گزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. خرید آنلاین کالا در فروشگاه balatarynfaryad lbalatarynfaryadx.saharstore.ir/ 19 ژانویه 2016 ... گزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب. فهرست مطالب: مقدمه. بخش اول : کلیاتی در مورد درخت سیب. درخت سیب و خواص بتانیکی آن. انواع واریته های ... دانلود (گزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب) 6m5qg9.nikansefile.ir/‎Cachedشعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد اینک شما با جستجوی ((گزارش کارآموزی کاشت و پرورش درخت سیب)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی ...