خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

جسمی و حرکتی

مقدمه..................................................................................................................... 2

بیان مسئله............................................................................................................. 6

هدف تحقیق............................................................................................................ 8

اهمیت و ضرورت تحقیق....................................................................................... 10

فرضیه‌های تحقیق.................................................................................................. 11

جامعه آماری......................................................................................................... 12

نمونه آماری.......................................................................................................... 12

ابزار پژوهش......................................................................................................... 12

تعریف اصطلاحات................................................................................................. 13

معلولیت.................................................................................................................. 13

معلولیت جسمی- حرکتی....................................................................................... 13

خلاقیت (تفکر خلاق)............................................................................................... 14

خودپذیری............................................................................................................. 14

خود....................................................................................................................... 15

خودپنداری............................................................................................................ 16

عنوان صفحه

روان‌نژندی (روان رنجوری)................................................................................. 16

خودشکوفایی......................................................................................................... 17

توانبخشی............................................................................................................... 17

فصل دوم

پیشینه تحقیق......................................................................................................... 19

بررسی تاریخی...................................................................................................... 21

تعریف خلاقیت....................................................................................................... 21

عوامل موثر بر خلاقیت.......................................................................................... 27

رابطه خلاقیت و ویژگی‌های شخصیتی.................................................................. 27

دیدگاه روانکاوی از خلاقیت.................................................................................. 29

دیدگاه گیلفورد درباره خلاقیت.............................................................................. 30

دیدگاه تورنس درباره خلاقیت............................................................................... 31

خلاصه‌ای از تاریخچه نظریه‌های خود.................................................................. 32

مازلو و نظریه خود............................................................................................... 33

چگونگی شکل‌گیری خود....................................................................................... 34

خودپنداری............................................................................................................ 35

رشد خودپنداری در نوجوانی............................................................................... 36

عنوان صفحه

خودواقعی و خود آرمانی...................................................................................... 37

خودشکوفایی و خلاقیت......................................................................................... 38

نقش تصویر ذهنی بدن در خودپنداری نوجوان.................................................... 40

مروری بر دنیای معلولین...................................................................................... 41

معلول چیست؟....................................................................................................... 43

علل معلولیت‌ها....................................................................................................... 45

انواع معلولیت......................................................................................................... 45

جنبه‌های روانی معلولیت جسمی- حرکتی............................................................. 46

معلولیت جسمی- حرکتی و خودپنداری................................................................ 47

مشکلات ناشی از معلولیت و نقایص بدنی............................................................. 48

تأثیر والدین بر شخصیت افراد معلول جسمی- حرکتی........................................ 49

توان بخشی معلولین جسمی- حرکتی.................................................................... 50

فصل سوم

موضوع تحقیق ...................................................................................................... 53

جامعه آماری......................................................................................................... 53

گروه مقایسه.......................................................................................................... 53

روش نمونه‌گیری................................................................................................... 54

عنوان صفحه

روش تحقیق........................................................................................................... 54

ابزار تحقیق............................................................................................................ 55

1- آزمون خلاقیت تورنس.................................................................................... 55

نمره‌گذاری پرسشنامه........................................................................................... 55

آزمون خودپذیری................................................................................................. 56

نمره‌گذاری آزمون خودپذیری.............................................................................. 56

روش آماری.......................................................................................................... 57

نحوه اجرای آزمون............................................................................................... 57

فصل چهارم

نقد و اعتبار فرضیه‌ها............................................................................................ 60

فرضیه شماره 1.................................................................................................... 60

فرضیه شماره 2.................................................................................................... 65

فرضیه شماره 3.................................................................................................... 70

فصل پنجم

خلاصه فصول قبل................................................................................................ 76

تفسیر و نتیجه‌گیری............................................................................................... 78

پیشنهادات.............................................................................................................. 81

عنوان صفحه

محدودیت‌ها........................................................................................................... 83

ضمائم................................................................................................................... 84

منابع مورد مطالعه................................................................................................. 85

مقدمه:

تردیدی نیست که مهم‌ترین نقشی که والدین می‌توانند در تربیت کودکان خود ایفا کنند، پرورش توانایی خلاقیت آنهاست. زیرا خلاقیت به نحوی بلامنازع عامل کلیه پیشرفت‌های بشری است و امکان بروز خلاقیت افراد وقتی مهارتها وانگیزه خلاقیت در کودکی پرورش یابد، بسیار بیشتر است. شاید از آن مهم‌تر این واقعیت است که، چنان که بسیاری از روانشناسان تأکید دارند، خلاقیت و صلاح روح و روان همراه و همگام‌اند. بدین ترتیب شاید به جرأت بتوان گفت خلاقیت کلید طلایی خوشبختی است.

خلاقیت حوزه افراد «تیزهوش» و «با استعداد» نیست. اگرچه آنها استعداد بالقوه بیشتری دارند که در راه‌های خلاق به کار برند. خلاقیت‌ می‌تواند و باید جزئی از زندگی همه افراد، از جمله افراد تیزهوش، و با استعداد باشد. لیکن مهم‌ترین عامل در خلاقیت، انگیزه برای انجام کارهای خلاق است. استعداد، ویژگی‌های شخصیتی، و مهارت به والدین و مربیان نشان می‌دهد که کودک چه کاری را می‌تواند انجام دهد ولی انگیزه نشان می‌دهد که چه کاری انجام خواهد شد. چنانکه خواهیم دید انطباق انگیزه‌ها با استعداد و مهارتهای کودک است که در خلاقیت کارساز می‌باشد.

بیان مسئله:

هرچند روان‌شناسان در تمام دوران علمی شدن روان‌شناسی در آثار خود اشاره‌هایی به خلاقیت داشته‌اند ولی از اواسط دهه 1950 تغییری جدی در نگرش روان‌شناسان نسبت به خلاقیت دیده شده و از موضوعی فرعی و گاه حاشیه‌ای به اصلی مهم در روان‌شناسی تبدیل شد.

با اشاره به همین تغییر است که گالوین تایلور یکی از محققان مسایل خلاقیت این مسأله را مورد تحقیق قرار دارد. در 6 تا 7 دهه قبل از 1950 فقط تعداد بسیار محدودی مقاله پژوهشی در مورد خلاقیت در ادبیات علمی ظاهر شد،




خرید فایل



لینک منبع :جسمی و حرکتی

Images for جسمی و حرکتی انواع معلولیت های جسمی و حرکتی www.maloolezehni.com/main/fa/Disabilities‎Cached Similarدر این قسمت قصد داریم که شما را با انواع معلولیت های جسمی - حرکتی که در سطح جامعه با آن موتجه می شوید را بیان کنیم . مطالب ارائه شده از وب سایت های معتبر گرد آوری ... [PDF] ﺣﺮﻛﺘﻲ ﻭ ﺟﺴﻤﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﻌﻠﻮﻟﻴﺖ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺑﺎ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳ shiraznarjes.com/.../آشنایی%20با%20انواع%20معلولیت%20های%20جسمی%20و%20حرک...‎Cachedﺟﺴﻤﻲ. ﻭ. ﺣﺮﻛﺘﻲ. ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﻲ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﭘﻴﺶ ﮔﻴﺮﺍﻧﻪ ﻭ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺑﺮﻭﺯ ﻣﻌﻠﻮﻟﻴﺖ ﻫﺎﺳﺖ. ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻧﺮﺟﺲ ، ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺨﺸﻲ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﻣﻌﻠﻮﻝ ﺫﻫﻨﻲ ﻭﺟﺴﻤﻲ ... آشنایی با انواع معلولیت های جسمی و حرکتی - جامعه معلولین ایران iransdp.com/?part=menu&inc=menu&id=1741‎Similarآشنایی با انواع معلولیت های جسمی و حرکتی . فلج مغزی. فلج مغزی یک اصطلاح چتر مانند است برای توصیف یک گروه بیماریهای مزمن که در سالهای اول تولد ظاهر می شود و ... سطح رشد جسمی و حرکتی - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/content/3572/سطح-رشد-جسمی-و-حرکتی/‎Cached Similarرشد جسمى و حرکتى یک کودک تحت‌تأثیر عوامل مختلفى مانند عوامل ژنتیکی، وضعیت تغذیه، شرایط عمومى بدن و نیز فرصت براى حرکت و تمرین‌هاى ورزشى قرار ... انجمن معلولین جسمی و حرکتی اردبیل maloulin-ardebil.mihanblog.com/‎Cached Similar16 ژوئن 2015 ... انجمن معلولین جسمی و حرکتی اردبیل - چه زیباست.....لحظه های تلاش برای موفقیت - انجمن معلولین جسمی و حرکتی اردبیل. مهمترین مشکلات معلولین جسمی و حرکتی - سایت خبری تحلیلی ... www.tabnak.ir/fa/news/.../مهمترین-مشکلات-معلولین-جسمی-و-حرکتی‎Cached5 نوامبر 2009 ... معلولین جسمی و حرکتی قشری از جامعه معلولین می باشند که اکثرا ذهن سالم و پویایی دارند خصوصا اینکه ضایعات جسمی نیز در اینها به عنوان انگیزه ... دانلود کتاب معلولیت جسمی حرکتی - کتاب سبز ketabesabz.com/book/15327/دانلود-کتاب-معلولیت-جسمی-حرکتی‎Cached Similar30 دسامبر 2013 ... این کتاب از یک فایل اسلاید شو تبدیل به pdf شده است. معلولیت پدیده ای است جهانی که همیشه و همه جا مطرح بوده و می باشد اما در جوامع مختلف از نظر ... توانبخشی و معلولین جسمی حرکتی و حسی - پایگاه اطلاع رسانی ... lorestan.behzisti.ir/.../185OAE5-توانبخشی-معلولین-جسمی-حرکتی-حسی.aspx‎Cached Similarمقدمه: توانبخشی مجموعه ای است که اقدامات هدفمند را در جهت قادرسازی شخص معلول به منظور دستیابی به سطح نهایی توانایی و عملکرد جسمی، حسی، و حفظ این توانایی ها ... اختلالات جسمی حرکتی | مرکز مشاوره | مرکز مشاوره مرکزمشاوره.com/tag/اختلالات-جسمی-حرکتی/‎‎Cached Similarتشخیص اختلالات حرکتی به تجربه کافی ومشاهده دقیق بالینی نیازمند است. بدیهی است که گرفتن شرح حال دقیق اولین قدم درتشخیص است. اختلالات حرکتی علائم ...