خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید

پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید

«چکیده»

بحث ثبوت هلال ماه از مباحثی است که همه انسانها به نوعی به آن نیاز دارند. شریعت مقدس اسلام نیز برخی از اعمال و عبادات را معلّق به ثبوت هلال ، نموده است.

مهمترین عامل تعیین کننده در رؤیت هلال و آغاز ماههای قمری، افق است ، هر نقطه ای روی کره زمین افق مخصوص به خودش را دارد.بر این اساس معیار متخصصین دینی و فقهای عظام در رؤیت هلال بر اساس افق مشخص می شود.

بیشتر فقها ، رؤیت هلال ماه را در هر شهری ، تنها برای مردمان همان شهر و ساکنان روستاها و شهرهای نزدیک به آن معتبر می دانند.

دیدن هلال و ثابت شدن ماه در سرزمینی برای دیگر سرزمینها کافی است و می توان با دیدن هلال و ثابت شدن ماه در هر سرزمینی از کره زمین روزه گرفت، یا روزه گشاد.

شماری از باورمندان این دیدگاه می گویند: ماه اگر در سرزمینی ثابت شد، سرزمینهای را در بر می گیرد که در شب، سرزمینی که در افق آن هلال دیده شده ، یکسان باشند،هر چند این یکسانی در پاره ای از شب باشد.

مقدمه

« وَ القَمَرَ قَدَّرْناهُ مَنازِلَ حَتّی عَادَ کَالعرْجُونِ الْقَدیمِ.»[1]

« و برای گردش ماه منازلی معین کردیم (که در آن منازل سیر می کند) تا مانند شاخه خشک خرما باز گردد.»

پیش از گام نهادن در وادی تحقیق و پژوهش با مجهولات عدیده ای در مورد هلال مواجه بودم ، به گونه ایکه در زمره «یسئلونک عن الاهله ...»[2] قرار داشتم ، نه از جنبه تکوینی هلال و نه از بعد فقهی آن ، اطلاعات چندانی نداشتم .اینکه چرا ماه ،‌این سلطان شب ، گاهی بیست و نه روزه و گاهی سی روز بطول می انجامد،زمانی بصورت هلال باریک ظاهر می شود ،‌و پس از اینکه مبدل به قرص کامل می گردد، مجددا به شکل هلال در می آید و به مدت یک یادو شب،‌رخ زیبایش را از زمینیان می پوشاند.


[1]- سوره مبارکه یس، آیه 39

[2]- بقره/189.



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید

پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید | مرجع ... www.payanname.net/پایان-نامه-راههای-اثبات-هلال-در-فقه-مذا/‎Cachedدانلود متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد word «چکیده» بحث ثبوت هلال ماه از مباحثی است که همه انسانها به نوعی به آن نیاز دارند. شریعت مقدس اسلام. پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید mobintrhe.meeblog.ir/post/572‎Cached6 نوامبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید)) وارد ... پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید ... shekufesibc.mizbanblog.com/post/2093‎Cachedبیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -پایان ... راه های اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید payanname20.filenab.com/product-54211-rahhaie-esbate-helal-dar-feghhe-mazahebe-khamseh.aspx‎Cachedدانلود پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید دانلود رساله ... شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا ... راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید « دانلود پایان ... poroge.ir/راههای-اثبات-هلال-در-فقه-مذاهب-خمسه-با-ت/‎Cached«چکیده». بحث ثبوت هلال ماه از مباحثی است که همه انسانها به نوعی به آن نیاز دارند. شریعت مقدس اسلام نیز برخی از اعمال و عبادات را معلّق به ثبوت هلال ، نموده است. پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید ... faridfile.ir/?p=300236‎Cached3 نوامبر 2016 ... پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید ... دانلود فایل فلش هواوی huawei chm-u01 بیلد نامبر c636b130 با لینک مستقیم ... دانلود پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید kavirdlc.ir/دانلود-پایان-نامه-راههای-اثبات-هلال-در/‎Cached26 ا کتبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید وارد این صفحه شده اید ... فروش فایل پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر ... tinadlfilez.ir/8285‎Cachedفروش فایل پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید. سپتامبر 13, 2016. 0 - نظر بدهید ». امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت ... پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید 23300.paperfa.ir/posts/‎Cachedپایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید. پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید,پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه ... دریافت فایل پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر ... www.zdownloadfcr.ir/?p=5261‎Cached2 ا کتبر 2016 ... دریافت فایل پایان نامه راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید – پرداخت و دانلود آنی. پاسخ دهید. کاربران گرامی درود بر شما.به سایت ...