خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی

پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی

مقدمه:

واژه اعتصاب از کلماتی محسوب می شود که در ذهن هرشخص نوعی تقابل را به ذهن می آورد وهنگامی که این تقابل در عرصه روابط کارگر و کارفرما ایجاد شده باشد آن را اعتصاب کارگری بیان می کنند سوای نوع تعامل و تحلیل های حقوقی در زمینه اعتصاب نکته ای که نمی توان منکر آن شد واقعیت عینی اعتصاب می باشد. روزی نیست که کارگران واحدهای تولیدی و خدماتی در گوشه و کنار دنیا وحتی کشور خودمان برای برآوردن خواستهای خود به این حربه متوسل نشوند وبه نوعی کارفرمایان و حتی حاکمیت را به چالش دعوت ننمایند ومتاسفانه دراین میان پاره ای از گروههای سیاسی از این ابزرا برای رسیدن به مطامع سیاسی خود استفاده می کنند. نکته پراهمیت این است که بتوان با درک صحیح این واقعیت و نیز وجوه افتراق آن با اعمال پرتنش دیگر مانند اغتشاش بتوانیم این واقعیت اجتماعی را درمسیر صحیح هدایت نماییم.در کشور ما نیز واژه اعتصاب در هفتاد، هشتاد سال اخیر کار برده می شود از اعتصاب کارگران چاپخانه تهران ورشت که شاید جزوء اولین اعتصابات محسوب می شود تا اعتصاب کارگران شرکت نفت برای پیروزی انقلاب اسلامی و صدها اعتصاب دیگر بعد از پیروزی انقلاب.

چکیده:

در طول شکل گیری و تکامل روابط کار همواره یکی از مهمترین موضوعات که ذهن حاکمیت و کارفرما و کارگران رابه خود مشغول داشته است در واقع نوع منفی تعامل در کار یا همان تقابل در روابط کار می باشد تقابلی که می تواند در قالب کم کاری بد کارکردن....ودر نهایت اعتصاب را منجر گردد.

تعریف اعتصاب

اعتصاب از جنبه های گوناگون قابل بررسی است و می توان آن را از ابعدا مختلف سیاسی، اقتصادی و حقوقی مورد بررسی قرار داد. اما آنچه که مورد نظر ما می باشد تعریف جنبه حقوقی اعتصاب و شناسایی ابعاد آن است. اکثر قریب به اتفاق حقوقدانان فرانسوی اعتصاب را در واقع بصورت ذیل تعریف نموده اند.

اعتصاب عبارت است از قطع ارادی و مشترک کار توسط کارگران یک کارگاه ویا موسسه به منظور رسیدن به اهداف شغلی خود) البته پاراه ای از حقوقدانان نیز تعاریف دیگری را بیان نموده اند که کم و بیش در برگیرنده تعریف فوق می باشد وبنابر مقتضیات و تفکرات فکری موجود در جامعه ویا حاکمیت ونیز تفکرات خود سعی درپررنگ نمودن قسمتی از تعریف اعتصاب نموده اند برای مثال در کشورهایی با تفکرات کمونیسم همواره سعی شده است با توجه به حاکمیت دولت براکثر منابع مهم صنعت اعتصاب را در واقع اقدام جمعی کارگران درجهت دادن راهنمایی به دولت بیان کنند وفقط به آن جنبه ارشادی قائل شده اند(در کشور شوروی سابق با توجه به تفکرات سیاسی وایدئولوژی حاکم برآن ونیز اصل دوازدهم قانون اساسی آن که بیان می دارد که کار برای هر شهروند یک وظیفه ومایه مباهات می باشد اعتصاب ممنوع محسوب می شود ودر واقع یک عمل خلاف تکلیف اجتماعی مقرر در قانون اساسی تلقی می گردید. و تنها کارگران می توانستند به کارفرما که در اکثر موارد دولت محسوب می شد جنبه ارشادی امور را تذکر دهند).



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی

پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی | مرجع ... www.payanname.net/پایان-نامه-اعتصاب-و-شناخت-جایگاه-آن-در-د/‎Cachedدانلود متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد word مقدمه: واژه اعتصاب از کلماتی محسوب می شود که در ذهن هرشخص نوعی تقابل را به ذهن می آورد وهنگامی که این. پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ... faridfile.ir/?p=198643‎Cachedپایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی. توسط : adminدر: اکتبر 14, 2016 در: بدون دیدگاه. چاپ ایمیل ... پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ... faridfile.ir/?p=158804‎Cachedپایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی. توسط : adminدر: اکتبر 09, 2016 در: بدون دیدگاه. چاپ ایمیل ... دانلود پایان نامه در مورد اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و ... etesabbb-p.lel.ir/‎Cached22 آگوست 2016 ... دانلود مقاله اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ,دانلود پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ,دانلود جزوه ... دانلود تحقیق در مورد اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی etesabbb-t.lel.ir/‎Cached22 آگوست 2016 ... دانلود مقاله اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ,دانلود پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ,دانلود جزوه ... مقاله اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی - دانلود مطالب ... docs.blogsky.com/1395/06/14/post-46603/ 4 سپتامبر 2016 ... مقاله-اعتصاب-و-شناخت-جایگاه-آن-در-دو-دیدگاه-حقوقی-و-فقهی Cached10 آگوست 2016 ... هدف از ارائه این پایان نامه با توجه به محدودیتهای منابع تحقیق ... دانلود پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ... haidy.blogsky.com/.../دانلود-پایان-نامه-اعتصاب-و-شناخت-جایگاه-آن-در-دو-دیدگاه-حقوقی-و-فقهی 3 آوریل 2016 ... اعتصاب از جنبه های گوناگون قابل بررسی است و می توان آن را از ابعدا مختلف سیاسی ، اقتصادی و حقوقی مورد بررسی قرار داد. اما آنچه که مورد نظر ما می ... پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی | cell full cellfull.ir/?p=197049‎Cachedپایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی. توسط : adminدر: اکتبر 21, 2016 در: بدون دیدگاه. چاپ ایمیل ... پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی - قیمت ... https://selzir.com/.../15553623-پایان-نامه-اعتصاب-و-شناخت-جایگاه-آن-در-دو-دیدگاه-حقوقی-و-فقهی‎Cachedپایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی محدوده قیمت از 5000 تومان از فروشگاه فایل و مقالات. دانلود رایگان تحقیق اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و ... lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.180_Action.NewsBodyView_NewsId.1174.html‎Cached22 نوامبر 2016 ... دانلود پایان نامه در مورد اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی … دانلود رایگان چت گروهی یوزر پرو نسخه ۳٫۵ ، مقاله ، تحقیق این محصول” ...