خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک

بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک

1-1 تاریخچه ایمنی و حفاظت شغلی

بشر از زمانی که خود را شناخته ، در پی تلاش و فعالیت بوده و طبیعتاً در مسیر زمان تحولاتی را پشت سر گذاشته است. اختراع ابزارهای مختلف و تطوّر و تکمیل این ابزار یکی از مهمترین عوامل تحول در چگونگی زندگی انسان است. زمانی ابزار سنگی مورد استفاده قرار می گرفت و بعداً با پیرایش آهن و سایر فلزات، ابزار فلزی جایگزین آن شد و تا موقعی که آن ابزار جز با نیروی عضلانی انسان حرکت نمی کرد، ابزار دستی اساسی ترین عنصر تولید بوده است. لیکن با ابداع کشاورزی و دامداری ، آغاز شهر نشینی و گسترش شهرها ، اختراع ماشین آلات و تجلی عصر ماشین ، انقلابی بس عظیم در گسترش فعالیت های انسانی پدیدار شد.

تا اواخر قرن هجدهم میلادی ماشین در امر تولید وارد نشده بود و کارگر مهمترین عامل به شمار می رفت و صنعتگران و صاحبان فنون مختلف با وسایل و ابزار تولید که متعلق به خودشان بود، در خانه ها، دکان ها یا کارگاه های کوچک خود به امر تولید مصنوعات و فروش آنها اشتغال داشته اند. ابزار، ادوات و وسایل تولید بسیار ساده و ابتدایی بود و روش های قدیمی و ساده در امر تولید به کار می رفت و ناچار بازده کارگزان کم بود. بنابراین محصولات تولید شده نمی توانست جوابگوی احتیاجات و نیازهای روز افزون مردم جوامع مختلف باشد.

در نتیجه انقلاب صنعتی و اختراع و تکامل ماشین های تولید جدید، محیط کار از خانه ها و کارگاه های کوچک به کارخانه ها کشانده شده و صنعت چهره جدیدی به خود گرفت. بر تعداد کارگران کارخانه ها نیز روز به روز اضافه شد و کشاورزان روی به صنایع آورند. در شرایط و روش های کار بهبود حاصل شد و شیوه های تولید انبوه به وجود آمد و در عین حال روش های تولید پیچیده شد و کارگران بر اثر کار با ماشین آلات و ابزار صنعتی ونیز مواد شیمیایی روز به روز در معرض خطرهای جدیدی قرار گرفتند. در واقع صنایع کاربر به صنایع سرمایه بر تبدیل شدند. افزایش حوادث در محیط های صنعتی ، دولت های ممالک مختلف را تحت فشار افکار عمومی و افراد دلسوز و مصلحین و خیراندیشان جامعه قرار داد، به نحوی که برای ایمنی و حفاظت فنی تدابیری اتخاذ گردید و اصولاً نهضتی به نام نهضت و جنبش پیشگیری از حوادث و حمایت از نیروی نیروی انسانی ایجاد شد و به سرعت و شدت توسعه یافت. در مورد شرایط ، ساعات و کلاً روابط کار هم تلاش هایی صورت پذیرفت و حقوق کارگران محترم شناخته شد.

از سال 1839، در پرولس اولین تدابیر مربوط به ایجاد یک نظام بازرسی در کارخانه ها و استخدام افراد جوان، به موجب مقررات آئین نامه ای اتخاذ و تصویب شد.

در حدود سال 1840 کشورهای اروپائی، از جمله دانمارک و سویس، دارای قوانینی در خصوص کارخانه ها بودند. مع ذلک نظام های واقعی موثر بازرسی کارخانه ها به وجود آمد و اصول استاندارد های مربوط به حفاظت و بهداشت به اجرا در آمد.

قوانین مشابهی هم در سال 1888 در ایالت اوهایو و در سال 1891 در میسوری و در سال 1896 در رود آیلیز تصویب شد.

فهرست مطالب:

فصل اول: ایمنی و ایزو

1-1 تاریخچه ایمنی و حفاظت شخصی

1-2 ایمنی و حفاظت در مقابل آتش سوزی

1-3 احتراق

1-4 طبقه بندی آتش

1-5 عوامل ایجاد کننده آتش

1-6 طریقه خاموش کردن آتش

1-7 روش های پیشگیری از آتش سوزی

1-8 سازمان حفاظت و ایمنی در مقابل حریق

1-9 انفجار

1-10 گروه های اطفا حریق

1-11 اطلاعات ایمنی مواد مصرفی در واحد آزمایشگاه

1-12 آشنایی با سازمان جهانی استاندارد (ایزو)

1-13 ISO 9000

1-14 ISO 14000

فصل دوم: پتروشیمی اراک

2-1 پتروشیمی اراک در یک نگاه

2-2 هدف

2-3 سهامداران

2-4 تولیدات

2-5 تاریخچه و انگیزه احداث

2-6 اهمیت تولیدات مجتمع

2-7 خوراک مجتمع

2-8 نیروی انسانی

2-9 مصارف تولیدات مجتمع

2-10 موقعیت جغرافیایی

2-11 حفظ محیط زیست

2-12 امکان و امکانات رفاهی

2-13 واحدهای مجتمع

2-14 دست اوردهای مهم مجتمع

2-15 محصولات مجتمع پتروشیمی

فصل سوم: بررسی و خواص استیک اسید و روش های تولید و تخلیص آن

3-1 بررسی خواص استیک اسید

3-2 خواص فیزیکی

3-3 خواص شیمیایی

3-4 روش های تولید

3-4-1 تهیه استیک اسید به روش اکسیداسیون استاندارد

3-4-2 تهیه استیک اسید به روش اکسیداسیون بوتان یا نفت در فاز مایع

3-4-3 تهیه استیک اسید به روش کربینلاسیون فتانول

3-5 نمایی از روش های جدید سنتز

3-6 تخلیص استیک اسید

3-7 حمل و نقل

فصل چهارم: شرح برولس استالدهید و استیک اسید

4-1 شرح مختصر عملیات تولید استالدهید

4-1-1 بخش واکنش

4-1-2 بخش تقطیر

4-1-3 واحد احیا کاتالیست

4-1-4 اساس شیمی برولس

4-1-5 شرح عمومی برولس

4-2 شرح شیمیایی پرولس استیک اسید

4-2-1 شرح عمومی واکنش

4-2-2 بخش واکنش

4-2-3 بخش تقطیر

4-2-4 بارگیری محصول

4-2-5 سیستم کنفرانس

4-2-6 سیستم آب خنک کن

4-3 روش نمونه گیری از واحدهای استیک اسید و استالدهید و وینیل استات

فصل پنجم: مشخصات دستگاه های مورد استفاده در آزمایشگاه واحد استیک اسید و طریقه کایبراسیون آنها

5-1 لیست دستگاه های موجود در آزمایشگاه استیک اسید

5-2 کالیبراسیون دستگاه DR-2000

5-3 کالیبراسیون دستگاه تیتروپروسسور مدل 682

5-4 روش تعیین تیتر محلول دستگاه کارل فیشر مدل 701

5-5 کالیبراسیون دستگاه دانسیتی متر مدل METTLERDE 40

فصل ششم: بخش تجربی و آزمایش های مربوط به آزمایشگاه استیک اسید

6-1 روش اندازه گیری آهن در استیک اسید خالص

6-2 روش اندازه گیری استیک اسید با استفاده از نقطه انجماد

6-3 روش اندازه گیری مقدار آب در نمونه های استیک و وینیل استات و استاموئسد خالص

6-4 روش اندازه گیری رنگ در نمونه های استیک اسید و وینیل استات

6-5 روش اندازه گیری Cu+ در محلول کاتالیست استالدهید

6-6 روش اندازه گیری Cu 2+ و مس کل در محلول کاتالیست استالدهید

6-7 روش اندازه گیری پالاریم در محلول کاتالیست استالدهید

6-8 روش اندازه گیری مواد باقی مانده در محلول کاتالیست گرم استالدهید

6-9 روش اندازه گیری Cl- در محلول آبی

6-10 روش اندازه گیری منگنز

6-11 روش اندازه گیری اسید فرمیک در استیک اسید

6-12 روش اندازه گیری sp-Gr استیک اسید ناخالص و دانتیر وینیل استات خالص



خرید فایل



لینک منبع :بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک

بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک proje20.filenab.com/product-57080-tahghigh.aspx‎Cachedبررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک. تاریخچه ایمنی و حفاظت شغلی. بشر از زمانی که خود را شناخته ، در پی تلاش و فعالیت بوده و طبیعتاً در ... خرید و دانلود بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید ... tmaghalec.ir/?p=10484‎Cached30 ا کتبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -بررسی حفاظت و ایمنی شغلی ... بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک 20proje20.rozblog.com/.../بررسی-حفاظت-و-ایمنی-شغلی-و-پتروشیمی-اراک-و-اسید-استیک.html 30 ژوئن 2016 ... بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک دسته: شیمی بازدید: 3 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 124 کیلوبایت تعداد صفحات ... مقاله بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک maghaletop.rozblog.com/.../مقاله-بررسی-حفاظت-و-ایمنی-شغلی-و-پتروشیمی-اراک-و-اسید-استیک-.html‎Cached4 جولای 2016 ... بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک دسته: شیمی بازدید: 3 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 124 کیلوبایت تعداد صفحات ... خرید و دانلود بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید ... www.sarvoptdl.ir/file5281.html‎Cachedخرید و دانلود بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک. جولای 20th, 2016 بدون دیدگاه. هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر هموطن گرامی سلام.به صفحه ی ... بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک – حریر ... harirdlc.ir/article/33939‎Cached31 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم. با سلام حضور مشتریان گرامی. شما به صفحه اختصاصی بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و ... بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک - آراد فان aradfunv.madblog.ir/post/1008‎Cachedما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم محقق گرامی،شما با جستجوی بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک وارد این صفحه شده اید محصول ... بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک - mjblog.ir avaibrain.mjblog.ir/post/151‎Cached6 روز پیش ... به صفحه دانلود فایل(بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک) خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ... دانلود فایل ( بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید ... 9kvvft.prodownload.site/ دانلود فایل ( بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک) فروش دانلودی بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید ... 4gma2m.barfindl.ir/‎Cachedفروش دانلودی بررسی حفاظت و ایمنی شغلی و پتروشیمی اراک و اسید استیک.