خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین رشت

پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت

  • · مقدمه:

اگر حفر قنوات بخشی از عرضه تونلسازی محسوب شود آنگاه قدمت این فن به 2800 سال قبل از میلاد بر می گردد. زیرا باستان شناسان معتقدند که حفر قنوات در مصر و ایران از آن زمانها معمول بوده است. تذکر این نکته در اینجا در خور توجه است که در سال 1962 طول کل قنوات در ایران را 160000 کیلومتر تخمین زده اند. اگر از این مورد که ذکر شد صرفنظر شود اولین تونل زیرآبی در 2170 سال قبل از میلاد در زمان بابلیها در زیر رودخانه فرات و بطول یک کیلومتر ساخته شد که هر چند بصورت حفاری تونل اجرا نشده است ولی همین، کار حداقل تجربه و تبحر معماران آن عصر را نشان می دهد. از این نوع کار دیگر اجرا نشده است تا 4000 سال بعد که در 1825 تونل تیمز زیر رودخانة تیمزندن ساخته شد. تونل زنی درون سنگها به علت شکل حفاری و عدم امکانات و عدم نیاز به جزء موارد بسیار محدود – فقط در دو قرن اخیر توسعه یافت. هر چند اختراع باروت به قرنها قبل برمی گردد و بعضی آنرا حتی به قرن دوم میلادی نسبت می دهند ولی کاربرد آن در شکستن سنگها احتمالاً در قرن 16 بوده است و اختراع دینامیت در قرن 19 موجب تحولات تدریجی و اساسی در سهولت ایجاد تونل در سنگها شد گرچه ایجاد تونل در سنگها به علت سختی سنگ به مواد منفجره و یا وسایل بسیار سخت و برنده دارد ولی در سنگهای خیلی نرم و در رسوبات سخت نشده، مشکل تونل زنی به لحاظ نگهداری تونل است. بطوریکه تا قبل از اختراع شیلد در سال 1812 ، ایجاد تونلهای بزرگ مقطع در رسوبات سست فوق العاده مشکل می نمود. اولین کاربرد شیلد در 1825 در حفر تونل زیر رودخانه تیمز بود. هر چند حفر این تونل 5/1 کیلومتری حدود 18 سال طول کشید. با گسترش شهرها، اختراع ترنها، افزایش جمعیت، پیشرفت صنایع و نیاز مبرم به معادن گسترش شبکه های زیرزمینی هم به منظور انتقال آب و فاضلاب و نیز در پیشروی معادن و غیره ضرورت یافت و با سرعت روزافزون از اواخر قرن 19 تا کنون پیشرفتهای چشمگیری حاصل گردیده است. بگونه ای که در سالهای اخیر استفاده از ماشینهای حفر تمام مقطع تونل رشد سریعی داشته است. ایده استفاده از این ماشینها از زمانهای دور است. اولین ثبت شده در امریکا توسط جان ویلسون در سال 1856 برای تونل هوساک در ماساچوست بوده است ولی تنها توانسته 3 متر از تونل 7600 متری را حفر نماید در دهه های اخیر توسعه بسیار زیادی پیدا کرده بطوری که در بسیاری از موارد بعنوان اولین گزینه برای حفر تونل می باشد.

وضعیت توپوگرافی

تونل شماره 2 ، یک تونل قوسی است که فاصله کیلومتر 417+24 الی 702+24 به طول 285 متر در یک توده سنگهای آتشفشانی حفاری می گردد تردد سنگهای آتشفشانی دارای یک پوشش از نهشته های سیلابی متشکل از مخلوط شن و ماسه است که توپوگرافی نسبتاً ملایم بوجود آورده است. و قسمت هائی که بصورت پرتگاه در نقشه توپوگرافی نشان داده شده است بعلت دست کاری هائی است که برای بهره برداری از مخلوط شن و ماسه صورت گرفته است.

همانطور که در نقشه توپوگرافی و فتوکپی عکس هوائی مشهود است: پیشرفتگی ارتفاعات بصورت دماغه بطرف دره رودخانه سفیدرود باعث شده است که جاده آسفالته فعلی که بموازات رودخانه کشیده شده است در فاصله کیلومتر 24 الی 25 با یک انحنا تند اجرا گردد. در مورد آزادراه امامزاده هاشم – منجیل برای احتراز از چنین پیچ و خم تند ناچار یک تونل قوسی بطول 285 متر طراحی گردیده است.

خط الرأس دماغه ای که تونل در آن حفر می گردد بر فراز محور تونل 274 متر از سطح دریا ارتفاع دارد – و این در حالیست که ارتفاع کف تونل در دهانه های شمالی و جنوبی به ترتیب 173 و 179 متر از سطح دریا می باشد.

فهرست :

-

مقدمه

1- مطالعات زمین شناسی مهندسی مسیر

1-1-وضعیت توپوگرافی

2-1-چینه شناسی

3-1-سنگهای تشکیل دهنده

4-1-خصوصیت مکانیکی و فیزیکی و شیمیائی سنگها

5-1-وضعیت آبهای زیرزمینی و آبهای سطحی و نفوذپذیری سنگها

6-1-تکنونیک و تأثیر نیروهای زمین ساختی و لرزه خیزی محدوده تونل

7-1-موقعیت دهانه و ترانشه های ورودی و خروجی تونل

2- بررسی نیروهای وارده بر فضاهای زیرزمینی

1-2-تنش در پوسته زمین

2-2-مثالی از وضعیت تنش های ثقلی

3-2-تعریف تمرکز تنش

4-2-توزیع تنش

-2-تنش های مرزی یا جداره ای

6-2-ضریب ایمنی

7-2-تنش حول فضای زیرزمینی با مقطع دیواری

8-2-ارزشیابی پایداری طبیعی دیوارة تونل

9-2-تعیین زمان پایداری مقاطع با توجه به روش اجراء

3- عملیات مورد نیاز برای حفر تونل با روش حفاری و انفجار

1-3-نوع سیستم حفاری

2-3-انواع چال در حفر تونل

3-3-برش

4-3-مواد منفجره مصرفی برای حفر تونل

5-3-محاسبات مربوط به حفر تونل با چال زاویه ای V شکل در شرایط نرمال

6-3-تهویة تونل

4- سیستم نگهداری تونل

1-4-پیچ سقفها یا راک بولتها

2-4-پیچ سقفهای منبسط شونده

3-4-پیچ سقفهای چسبی یا رزینی

4-4-نگهداری توسط بتن

5-4-خلاصه طراحی نگهداری تونل

6-4-طرح انتخابی در تونل شمارة 2

7-4-طراحی پوشش نهایی

8-4-مثلث بندی تونلهای شمارة 2

9-4-روسازی داخل تونل

10-4-چگونگی نصب و مشخصات عایق جدارة تونل

11-4-حداقل ماشین آلات مورد نیاز

II خلاصه اجرای تونل

- نقشه فتوژئولوژی محدودة تونل شمارة 2

- پروفیل طولی زمین شناسی تونل شماره 2

- مقطع طولی، نتایج زمین شناسی و طراحی سازه ای

- نمای پرتال ورودی و خروجی

- منابع



خرید فایل



لینک منبع :پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین رشت

دانلود (پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین ... 26c5fq.prodownload.site/‎Cachedدانلود (پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت) پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت bartarin.filenab.com/product-57111-tahghigh.aspx‎Cachedدانلود پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین رشت طرح تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین رشت تحقیق پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ... پژوهش-پارامتر-های-موثر-در-طراحی-تونل-قطعه-شماره-2-آزاد-راه-قزوین--رشت payanname20.filenab.com/tag-پژوهش-پارامتر-های-موثر-در-طراحی-تونل-قطعه-شماره-2-آزاد-راه-قزوین--رشت.aspx‎Cachedدانلود انواع پروژه , پایان نامه , مقاله , تحقیق , پژوهش , گزارش کارآموزی , طرح توجیهی ... 'پژوهش-پارامتر-های-موثر-در-طراحی-تونل-قطعه-شماره-2-آزاد-راه-قزوین--رشت' هستند. پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت ... www.sarvoptdl.ir/file2083.html‎Cached9 جولای 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه ... دریافت فایل پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه ... shabnampcz.aslblog.ir/post/1088‎Cached18 نوامبر 2016 ... دریافت فایل پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت - پرداخت و دانلود آنی. سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. مدیریت سایت ... دانلود پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین ... 5cg6b6.barfindl.ir/‎Cachedدانلود پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت - خرید آنلاین و دریافت. پایان نامه پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت docs.blogsky.com/1395/06/01/post-36843/ 22 آگوست 2016 ... 31-پایان+نامه+عمران+پارامتر+های+موثر+در+طراحی+تونل+قطعه+شماره+2+آزاد+راه+ قزوین+رشت.aspx Cachedنام محصول : پایان نامه عمران - پارامتر های ... پروژه پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت ... docs.blogsky.com/1395/06/28/post-67138/‎Cached18 سپتامبر 2016 ... پروژه پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت ... بر فضاهای زیرزمینی 1-2-تنش در پوسته زمین 2-2-مثالی از وضعیت تنش های ... خرید آنلاین پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه ... graficshamsine.meeblog.ir/post/805‎Cachedخرید آنلاین پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت. ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود ... خرید فایل( پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه ... 2fu948.radikaldl.ir/‎Cachedخرید فایل( پژوهش پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت)