خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)

مقاله کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)

اصلاح سیگنال

شرایط فنی

سیگنال‌های ورودی

پردازش سیگنال در ECU

مرور کلی سیستم

انتقال داده‌های سریال (CAN)

شبکه‌ی ECU

تخصیص اولویت

الویت باس

شکل پیام

خطایابی متمرکز

حس‌گر دور پمپ

وسیله‌ ارتباطی

وظیفه‌ی خاموش کردن

پمپ‌های انژکتور ردیفی با کنترل غلافی

کنترل شروع تزریق

واحد کنترل الکترونیکی

(ECU

مکانیزم عمل کننده

کنترل الکترونیکی پمپ‌های انژکتور آسیابی محوری VE-EDC

شرایط فنی

امروزه، در ورای پیشرفت‌هائی که در زمینه‌ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به شمار می‌آیند. در گذشته، اهمیت این فاکتورها موجب استفاده‌ی بیشتر از موتورهای دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظه‌ی گردابی، که به نام موتورهای با تزریق غیر مستقیم (IDI) معروفند، موتورهای با تزریق مستقیم دارای فشار تزریق بیشتری هستند. این امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در ان کاملتر صورت می‌گیرد. در موتورهای با تزریق مستقیم، با توجه به این واقعیت که اختلاط بهتر انجام می‌شود و به علت عدم وجود پیش محفظه و یا محفظه گردابی، هیچ گونه تلفات ناشی از سریز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهای با تزریق غیر مستقیم، مصرف سوخت 15-10 درصد کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، موتورهای مدرن امروزی بیشتر در معرض مقررات سخت مربوط به گاز اگزوز و صدا هستند. این امر باعث شده است که از سیستم تزریق سوخت موتور دیزل، انتظارات بیشتری مطرح شود، از جمله:

- فشارهای بالا در تزریق سوخت،

- منحنی بنیادی‌تری از آهنگ سوخت‌دهی،

- شروع تزریق متغیر،

- تزریق پیلوتی،

- سازگاری مقدار سوخت تزریقی، فشار تقویت یافته، و کمیت سوخت تزریقی در یک مرحله‌ی کاری معین،

- کمیت سوخت راه‌انداز وابسته به درجه‌ی حرارت،

- کنترل دور آرام مستقل از بار وارده بر موتور،

- تنظیم سرعت مطلوب با توجه به مصرف سوخت و بازده،

- به کارگیری چرخش دوباره‌ی گاز اگزوز، EGR با کنترل خودکار،

- کاهش در تولرانس‌ها و افزایش در دقت، در تمام طول عمر مفید وسیله‌ی نقلیه.

گاورنرهای مکانیکی متداول (وزنه‌های گریز از مرکز) با به کارگیری چندین وسیله‌ی اضافه‌شده، شرایط متنوع در حین کار را ثبت می‌کنند تا تشکیل مخلوط با کیفیت بالا تضمین شود. بنابراین، این نوع گاورنرها به یک کنترل ساده‌ی دستی در موتور محدود می‌شوند، در صورتی که عمل کننده‌های مهم و متنوعی وجود دارند که امکان ثبت آن‌ها توسط این وسائل وجود ندارد و یا اگر هم ثبت شوند، سرعت کار مطلوب نخواهد بود.

مرور کلی سیستم

در سال‌های گذشته، به علت افزایش، چشم‌گیر در توان محاسبه‌ای میکروکنترلرهای موجود در بازار، تبعیت کنترل الکترونیکی دیزل (EDC) از مقررات و شرایطی را که پیشتر یادآور شدیم را ممکن ساخته است.

برخلاف خودروهای دیزلی مجهز به پمپ‌های انژکتور ردیفی یا آسیابی متداول، راننده‌ی یک وسیله‌ی نقلیه کنترل شده توسط EDC نمی‌تواند هیچ گونه اثر مستقیم روی پمپ انژکتور داشته باشد، به عنوان مثال کنترل مقدار سوخت تزریقی که به طور متداول به وسیله‌ی پدال گاز و یا سیم گاز انجام می‌شود، در اینجا حاصل متغیرهای عمل کننده‌ی متنوعی از جمله وضعیت کاری، داده‌های توسط راننده، آلاینده‌های گاز اگزوز و نظائر آن است.

بدین معنی که یک سیستم ایمنی پیشرفته‌ای باید به کار برده شود تا خطاها و ایرادات را تشخیص دهد و به نسبت شدت و حدت، راه‌کارهای مناسب برای رفع آن‌ها را ارائه دهد (به عنوان مثال: محدودیت گشتاور، یا راندن اظطراری خودرو در گستره‌ی دور آرام (رساندن خودرو به کارگاه). سیستم EDC هم چنین امکان تبادل بین مقادیر به دست آمده در این سیستم با مقادیر حاصل از سایر سیستم‌های الکترونیکی در خودرو به وجود آید (به عنوان مثال با سیستم کنترل کشش (TCS) و کنترل الکترونیکی تعویض دنده.) بدین ترتیب، این سیستم می‌تواند با کل سیستم خودرو ادغام شود.

پردازش داده‌های EDC

سیگنال‌های ورودی

حس‌گرها همراه با عمل کننده‌ها، وسیله ارتباطی بین خودرو و واحد پردازش داده‌های آن هستند. سیگنال‌های حاصل از حس گرها، از طریق مدار الکتریکی محافظ و اگر لازم باشد از طریق مبدل‌های سیگنال و آمپلی‌فایرها، وارد یک واحد و یا واحدهای متعدد کنترل الکترونیکی (ECU) می‌شوند.

- سیگنال‌های ورودی پیوسته (مثال: اطلاعات حاصل از حس‌گرهای پیوسته مربوط به مقدار هوای مکیده شده توسط موتور، درجه حرارت هوای ورودی و حرارت خود موتور، ولتاژ باطری و نظائر آن‌ها) به وسیله مبدل پیوسته/ گسسته در ریز پردازنده ECU، به مقادیر گسسته تبدیل می‌شوند.

- سیگنال‌های ورودی گسسته (مثال: سیگنال‌های کلید قطع و وصل، یا سیگنال حس‌گر گسسته از قبیل پالس‌های سرعت دورانی از حس‌گر Hall می‌توانند به طور مستقیم توسط ریزپردازنده‌ها پردازش می‌شوند.

- به منظور از بین بردن پالس‌های تداخل کننده، سیگنال‌های پالسی شکل که از حس‌گرهای القائی دریافت می‌شوند و حاوی اطلاعاتی مانند دور موتور و علامت تنظیم موتور هستند، توسط مدار ویژه‌ای در ECU بهبود یافته و به موج مربعی تبدیل می‌شوند.

اصلاح سیگنال، بسته به میزان پیچیدگی داخلی حس‌گر، به طور کامل و یا نسبی در داخل حس‌گر می تواند انجام شود. شرایط کاری که در نقطه‌ی نصب پیش می‌آید تعیین کننده‌ی میزان بارگذاری حس‌گر است.

اصلاح سیگنال



خرید فایل



لینک منبع :مقاله کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)

مقاله بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC) bitanrmafzar.ruzfa.ir/post/516‎Cachedبا سلام،محصول دانلودی +{{مقاله بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات ... پروژه کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC) - دنلود مقاله و پروژه و ... bankmaghale.ir/پروژه-کنترل-الکترونیکی-موتور-دیزل-edc/‎Cached Similarپروژه کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC) مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۵ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک ... ترجمه مقاله بخش کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC - صفحه. اصلی payannameh.ofmas.ir/product-83059-Electronically-controlled-diesel-engine.aspx‎Cachedترجمه مقاله بخش کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC در 50 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. فهرست مطالب. کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC شرایط فنی دانلود تحقیق ترجمه بخش کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC Diesel ... mihandocs.com/5386-دانلود-تحقیق-ترجمه-بخش-کنترل-الکترونیکی-موتور-دیزل-EDC-Diesel-–-engine-management.html‎Cached15 سپتامبر 2015 ... شرح مختصر:امروزه،در ورای پیشرفت‌هائی که در زمینه‌ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرفسوخت و افزایش در توان و گشتاور، ... کاملترین فایل ترجمه مقاله بخش کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC ... www.newfilestant.ir/paper5857.html‎Cached10 ا کتبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید نام محصول دانلودی: ترجمه مقاله بخش کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC درجه کیفی و رضایت از ... فروش فایل مقاله بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC) – فایل ... www.newfilestant.ir/paper7212.html‎Cached14 ا کتبر 2016 ... دانلود مقاله بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC) – خرید آنلاین و دریافت ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایمبا سلام،محصول ... مقاله کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC - رسانه ی خبری وبلاگی maghale20-blogfa.rasanetv.ir/page-584270.html‎Cachedتوضیحات : این فایل دار ای فرمت word می باشد. مقاله کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC ف. دانلود تحقیق ترجمه بخش کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC golddoc.sellfile.ir/prod-615701-دانلود+تحقیق+ترجمه+بخش+کنترل+الکترونیکی+موتور+دیزل+EDC.html?...‎Cachedشرایط فنی. امروزه، در ورای پیشرفت‌هائی که در زمینه‌ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به ... دانلود (مقاله بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)) – حریر دانلود harirdlc.ir/article/2671‎Cached9 ا کتبر 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC))) وارد ... دانلود فایل ( مقاله بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)) nflowert.aslblog.ir/post/691‎Cached18 نوامبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر نام محصول دانلودی: مقاله بررسی کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC) درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقاله بررسی ...