خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله مسئولیت مدنی

مقاله مسئولیت مدنی

مسئولیت مدنی تکلیف به جبران خسارت وارد به اشخاص است که منشأ آن عدم اجرای قرارداد ، زیان ناشی از جرم یا شبه جرم می باشد. اگر نقض تکلیف و ضرر ناشی از آن به زیان زننده قابل استناد باشد مسئولیت مدنی ایجاد می شود ولی اگر تقصیر و اقدام متعهد له یا زیان دیده درمیان باشد و یا هشدار کافی و مؤثر به زیان دیده داده شده باشد و یا اگر عامل زیان با حسن نیت بوده و قصد احسان داشته باشد و یا عدم مسئولیت شرط شده باشد , متعهد از مسئولیت معاف خواهد بود.

با توجه به این که در کشور ما در باره شرط عدم مسؤو لیت و حقوق مصرف کننده مقررات مدون وجود ندارد, مطالعه در مورد آن اهمیت مضاعفی می یابد. با توجه به این که تحقیقات انجام شده علیرغم زحمات بسیار نویسندگان آنها تمامی سؤالات را پاسخ نمی دهد .نویسنده تلاش نموده است با توجه بیشتر به متون فقهی در تکمیل ااین تحقیقات، گامی هر چند کوچک برداشته شود.

از جمله سؤالاتی که در این باره قابل طرح است، عبارت است از:

1. آیا شرط عدم مسؤلیت, مصداق اسقاط ما لم یجب و در نتیجه باطل نیست؟
2 . آیا شرط عدم مسئولیت, نسبت به مسئولیت قهری نیز قابل قبول است ؟
3 . در صورتی که فروشنده با سوء نیت عیب را مخفی نموده و شرط عدم مسئولیت نماید و یا متعهد مرتکب تقصیر عمد و در حکم عمد گردد تیز شرط عدم مسئولیت نافذ است ؟

4. تاثیر بطلان شرط عدم مسئولیت, بر قرارداد چیست ؟

در این مقاله ادله فقهی و حقوقی صحت شرط عدم مسئولیت را بر شمرده ایم و سپس از قانون و رویه قضایی به عنوان ابزارهای مقابله با درج بی رویه شرط عدم مسؤولیت یاد کرده ایم .در ادامه, قصد مشروط علیه و معقول بودن و سایر شروط نفوذ شرط عدم مسئولیت نیز احصاء شده اند و در پایان آثار شرط و نیز اثر بطلان شرط بر عقد بررسی گردیده است



خرید فایل



لینک منبع :مقاله مسئولیت مدنی

مقاله مسئولیت مدنی - دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی bankmaghale.ir/مقاله-مسئولیت-مدنی/‎Cached Similarمقاله مسئولیت مدنی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۴ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک مقاله مسئولیت مدنی نمایش داده ... مسئولیت مدنی - فصلنامه مطالعات حقوق خصوصی (فصلنامه حقوق سابق ... https://jlq.ut.ac.ir/?_action=article&kw=8130...مسئولیت+مدنی‎Cached Similarکلیدواژه ها = مسئولیت مدنی. تعداد مقالات: 19. 1. بررسی حمایت حقوقی از ایده (مطالعۀ تطبیقی در نظام‌های حقوقی ایرن و فرانسه). دوره 46، شماره 1، بهار 1395، صفحه 117- ... مقاله مسئولیت مدنی - فایل sell.fileina.com/product-31160-مقاله-مسئولیت-مدنی.aspx‎Cachedدانلود مقاله مسئولیت مدنی تفاوت مسئولیت مدنی و مسئولیت اخلاقی تفاوت مسئولیت مدنی و مسئولیت کیفری تعریف مسئولیت کیفری چرا در نظام حقوقی ما مسئول ... مقاله مسئولیت مدنی - تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله دانشجویی bankmaghaleh.ir/مقاله-مسئولیت-مدنی/‎Cachedدر فصل اول تعریف مسئولیت مدنی و سیر تدوین آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت . مسئولیت مدنی زمانی به وجود می آید که کسی بدون مجوز قانونی به حق دیگری لطمه بزند و ... مقالات حقوقی - مسولیت مدنی اشخاص حقوقی hoghoogh90.blogfa.com/post-43.aspx‎Cached Similarاما در این مقاله، صرف نظر از مشکلاتی که در ارائه تعریفی جامع از «مسئولیت مدنی» وجود دارد، بیشتر به مواردی توجه شده است که دولت، خارج از الزامهای قراردادی به اشخاص ... مقاله مسئولیت مدنی sigmadlkad.ir/zZiFd4/‎Cachedمقاله مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی تحقیق مسئولیت مدنی. ... مسئولیت مدنی تکلیف به جبران خسارت وارد به اشخاص است که منشأ آن عدم اجرای قرارداد ، زیان ناشی از جرم یا ... مقاله مسئولیت مدنی sigmadlkad.ir/Ryt0Ff/‎Cachedمقاله مسئولیت مدنی. گفتاراول:کلیات. حقوقدانان درپی آن هستندکه بگونه ای به تنظِم روابط اجتماعی بپردازندکه کسی درصدد ضررزدن به دیگری برنیاید وهرگاه فردی به ... مسؤولیت مدنی دولت - پژوهشنامه حقوق اسلامی - دانشگاه امام صادق law.journals.isu.ac.ir/article_1257_0.html‎Cached Similarدر این مقاله در ابتدا مفاهیم مربوط به موضوع تعریف می شوند و سپس مبانی مسئولیت مدنی و مبانی نظری مسئولیت یا معافیت دولت و کارمندان دولت در حقوق ایران و فقه ... نقش تقصیر در مسئولیت مدنی و مقایسه آن با حقوق کامن لا alr.iauctb.ac.ir/article_513169.html‎Cachedنقش تقصیر در مسئولیت های مبتنی بر تقصیر،شرط تحقق مسئولیت مدنی است و در ... اصلی در این مقاله عبارت است از این که تقصیر در دونظام حقوقی ایران وکامن لاچه وکالت آن لاین - نتایج جستجو بر روی مقالات با برچسب مسئولیت مدنی www.vekalatonline.ir/articles-tags/1903/مسئولیت-مدنی/‎Cached Similarعارف رضایی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی. مسئولیت مدنی و کیفری آلوده کنندگان هوا. آلودگی هوا یکی از مهمترین مشکلات زیست‌محیطی به شمار می‌رود که به ...