خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی

پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی

مقدمه :

در اولین گزارش ارزیابی مجمع بین دول تغییر اقلیم ( IPCC ) که توسط سازمان هواشناسی جهانی و برنامه محیطی سازمان ملل متحد برگزار گردید ( دسامبر 1995 ) نتیجه گیری شد که : « کنار هم گذاشتن شواهد موجود حاکی از تأثیر چشمگیر انسان بر اقلیم جهانی است » هر گونه تغییر در شرایط اقلیمی بر سیستم های تولید کشاورزی جهان نیز تأثیر خواهد گذاشت . تا کنون پیش بینی های سازمان خوار و بار جهانی ( FAO )اثرات بالقوه تأثیرات اقلیمی ناشی از فعالیتهای بشر را چه در مقیاس جهانی و چه در مقیاس منطقه ای مورد توجه قرار نداده است . در واقع تمرکز این اطلاعات بر افزایش جمعیت جهان ، نیازهای اساسی این جمعیت ، ضرورت افزایش رفاه عمومی و تقاضای آینده برای منابع طبیعی ، بویژه زمین و آب بوده است تا غذا ، الیاف ، خوراک دام ، فرآورده های جنگلی و فضای زندگی مورد نیاز این جمعیت فراهم گردد . هر چند در مورد افزایش جمعیت و تأثیر آن بر پوشش و کاربری زمین ها تردیدی وجود ندارد در پیش بینی برای سال 2010 و بعد از آن لازم است که تغییر شرایط اقلیمی کشاورزی به دلیل افزایش اثرات گلخانه ای ( شامل افزایش درجه حرارت ، دی اکسید کربن و مشتقات نیتروژن ) نیز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا پی آمدهای ناشی از آنها بیش از کلیه ی تغییرات اقلیمی مشاهده شده در طی چند هزار سال گذشته بوده است .

با حمایت های مالی برنامه محیطی سازمان ملل متحد ( UNEP ) در دفتر مرکزی ( FAO ) در رم سازمان مشاوره ای تأسیس شده است که اثرات مستقیم و غیر مستقیم این تغییرات اقلیمی بر تولیدات کشاورزی را در مقیاس منطقه ای مطالعه می کند . در این بررسی ها کشاورزی در معنای وسیع خود تعریف شده و تولید گیاهان زراعی ، دامپروری ، جنگلداری و شیلات را در بر می گیرد .

البته دلایل مختلف ، فعالیت این گروه مشاوره و انتشارات مربوط به آن بر تأثیر تغییر شرایط اقلیمی بر رشد گیاهان زراعی یک ساله و چند ساله و فرآنیدهای فیزیولوژیکی آنها متمرکز شده است . در این راستا تلاش گروه مشاوره مطالعه ی تعادل بین اثرات منفی پیش بینی شده تغییرات اقلیمی در اکوسیستمهای طبیعی و مدیریت شده و جنبه های مثبت درجه حرارت بالا ، افزایش غلظت CO2 و بهبود کارآیی مصرف آب در تولید گیاهان است .

برآوردهای جدید ( IPCC ) در سال 1995 مقادیر کمتری هستند ( افزایش درجه حرارت بین 5/3-1 درجه سانتیگراد و افزایش سطح آب دریاها بین 50-15 سانتی متر ) . همین وضعیت در مورد اندازه گیری ها و داده های آزمایشی مربوط به مطالعه افزایش غلظت CO2 اتمسفر بر رشد گیاهان و شرایط خاک نیز وجود دارد .

فصل اول :

* تغییرات اقلیم و تنگناهای کشاورزی

امروزه بررسی تغییرات اقلیم یک موضوع تمام عیار جهانی است . شواهد موجود حاکی از آن است که امروزه فعالیت های انسان می تواند اقلیم را که یکی از اجزای اصلی محیط می باشد تحت تأثیر قرار دهد . و اقلیم نیز به نوبه خود بر کشاورزی ، منابع غذایی انسان و دام ها تأثیر می گذارد . در مطالعات اثر تغییر اقلیم نه تنها باید اقلیم مورد مطالعه قرار گیرد ، بلکه اثر آن بر جوامع انسانی ، روند تکامل کشاورزی و فشارهای حاصله نیز باید در نظر گرفته شود . گردهمایی تخصصی بررسی اثر تغییر هیدرولوژی – پدولوژی و فرآیندهای گیاهی بر تولیدات کشاورزی و با تأکید بر مکانیزم های مربوطه از 10-7 دسامبر 1993 در دفتر FAO در رم تشکیل شد .

دددر این جا ضمن بررسی جنبه های تکنیکی کشاورزی اهداف مهم FAO نیز ارائه می شود .

فهرست منابع

عنوان

صفحه

مقدمه

1

تغییرات اقلیم و تنگناهای کشاورزی

3

وضع کشاورزی جهان

4

دگرگونی محیط کشاورزی

6

گازهای گلخانه ای ناشی از کشاورزی

8

اثرات اکولوژیکی و غیر مستقیم ناشی از تغییر اقلیم

9

اثر تغییرات چرخه هیدرولوژی جهانی

10

روش های ارزیابی

11

تغییرات اخیر در بارندگی های جهانی

13

توسعه آب

14

اثر تغییر اقلیم بر شرایط خاک در ارتیاط با رشد گیاهان و تولید غذا

17

اثرات تغییر بارندگی و درجه حرارت در اقلیم های مختلف

18

فرآیند های خاک

19

اثرات مضر میزان بالای اشعه ماورای بنفش و ازن بر رشد و تولید گیاهان

21

اثرات افزایش تابش ماورای بنفش و ازن سطحی بر گیاهان زراعی

21

اثرات بالا اشعه UV-B بر شیوع افات گیاهی

22

عکس العمل گیاهان زراعی به سطوح بالای O3,UV-B

25

اثرات متقابل بالقوه تغییر اقلیم بر تولید و امنیت غذایی

26

تاثیر بر عملکرد گیاهان زراعی

27

ارزیابی سیستم غذایی جهان تحت سناریو های مختلف

28

تغییر اقلیم – کشاورزی در جهان و آسیب پذیری منطقه ای

30

برآورد عکس العمل گیاهان زراعی در مناطق مختلف جهان

31

اثر تغییر کره زمین بر کشاورزی جنگل و خاکها

34

تحقیقات کشاورزی بلند مدت و نتایج حاصل از آن ها به عنوان منبعی برای تحقیقات تغییر اقلیم

38

اثر تغییرات اقلیم بر جنگل های تحت مدیریت انسان

39

تغییرات آفات بیماری ها و علف های هرز

40

اثر تغییرات کره زمین بر مواد آلی خاک

42

تغییرات جهانی اقلیم و تولیدات کشاورزی ارزیابی رانش فعلی و کاستیهای موجود

45

دانش فعلی مشکلات و موارد نامعلوم

46

نتیجه گیری

49

منابع

51




خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی

پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی - سرو فایل sero.cero.ir/product-326232-پایان-نامه-اثر-تغییر-اقلیم-بر-تولید-کشاورزی.aspx‎Cachedخرید. پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی. مقدمه : در اولین گزارش ارزیابی مجمع بین دول تغییر اقلیم ( IPCC ) که توسط سازمان هواشناسی جهانی و برنامه محیطی ... برترین فایل پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی | سرو دانلود www.sarvoptdl.ir/file2661.html‎Cached11 جولای 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم نام محصول دانلودی: پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی درجه کیفی و رضایت از دانلود: ... پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی 14icg7.barfindl.ir/‎Cachedبه صفحه دانلود فایل(پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{پایان نامه اثر ... اثر تغییرات اقلیمی بر عملکرد محصولات عمده زراعی - دانلود پایان نامه و ... arshadha.ir/دانلود-پایان-نامه-ارشد-اثر-تغییرات-اقل/‎Cached15 آوریل 2016 ... مطالعه‌ی حاضر به بررسی اثر تغییرات اقلیمی بر روی عملکرد .... از این رو تغییرات اقلیمی یکی از عوامل مؤثر بر تولیدات محصولات کشاورزی در آینده ... برترین فایل پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی - کمیاب ... kmyabdlcnt.ir/post.php?id=2742‎Cached1 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک ... برترین فایل پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=9223‎Cached12 نوامبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم. با سلام حضور مشتریان گرامی. شما به صفحه اختصاصی پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید ... فروش فایل پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=9767‎Cached29 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -پایان ... پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی | ناب پروجکت nabprojectfile.ir/?p=13069‎Cached10 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی - فایل دانشگاهی ppj.parsiblog.com/.../پایان+نامه+اثر+تغییر+اقلیم+بر+تولید+کشاورزی/‎Cached15 ژوئن 2016 ... پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی. مقدمه : در اولین گزارش ارزیابی مجمع بین دول تغییر اقلیم ( IPCC ) که توسط سازمان هواشناسی جهانی و ... پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی | نوین دانلود www.novindlc.site/?p=8043‎Cached10 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی پایان نامه اثر تغییر اقلیم بر تولید کشاورزی وارد شده ...