خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی

مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی

چکیده

اقلیم کشاورزی (اگروکلیماتولوژی) از جمله مهم‌ترین شاخه‌های اقلیم کاربردی است که رابطه متقابل آب و هواشناسی و هیدرولوژی و نیز کشاورزی را دربر می‌گیرد.

آب و هوای نیمه مرطوب قسمت اعظم شهرستان دماوند، از جمله بهترین شرایط را برای کشاورزی مطلوب و منحصر به فرد از جمله سیب‌زمینی (بویژه در فصل‌های بهار و تابستان) فراهم ساخته است.

سیب‌زمینی از جمله تولیدات کشاورزی است که رشد آن در چند دهه پیش به این سوی با موفقیت‌های چشمگیری در ایران و بویژه در شهرستان دماوند همراه بوده است. ایران با تولید 2/3 میلیون تن سیزدهمین کشور تولید کننده این محصول در جهان است.

فنولوژی، رابطه عناصر اقلیمی از جمله فتوپریودیسم، دما، بارش، دوره حساس رطوبتی با سیب‌زمینی و نیز انتخاب صحیح واریته‌ها و موقع کشت.‌.. در افزایش کمیت و کیفیت این محصول نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند.

واژگان کلیدی: اقلیم کشاورزی، سیب‌زمینی، دماوند، فنولوژی


سرآغاز

اقلیم کاربردی، ارتباط و تأثیر آن در بخش‌های مختلف اقتصادی مورد مطالعه قرار گرفته است. اگروکلیماتولوژی از جمله مهم‌ترین شاخه‌های اقلیم کاربردی است که مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است و مطالعات ارزشمندی در این چارچوب را به انجام رسانده‌اند.

برخی از دانشمندان نظیر والسون معتقدند که نوع تولید کشاورزی و یا نوسان محصول به آب و هوا بستگی دارد. در مطالعات آب و هوایی در ارتباط با برنامه‌ریزیهای کشاورزی، اطلاعات دقیق از میزان بارندگی، دما و نحوة توزیع آن به دست می‌آید. نقش آب و هوا در تعیین نوع عملکرد گونه‌های زراعی و ارقام مناسب کشت بسیار مهم است. شناخت رابطه آب و هوا و نوع رویش گیاهان توسط انسان موفقیت مهمی محسوب شده است. آب و هوا بر ساختمان گیاهان تأثیر بسزایی دارد.

اقلیم کشاورزی با رابطه متقابل بین عوامل آب و هواشناسی و هیدرولوژیکی از یک سو و کشاورزی در یک جهت کلی و حتی جنگلداری از سوی دیگر مطابقت دارد.

هدف آن کاربرد اطلاعات آب و هواشناسی به منظور بهبود عملیات کشاورزی و افزایش قابلیت تولید چه در کمیت و چه در کیفیت است.

روند مطالعات اقلیم کشاورزی در چهار طبقه‌بندی قرار دارد:

1ـ برنامه‌ریزی در کاربری اراضی (انتخاب گیاهان مناسب هر پهنه و سیستم‌های کشاورزی.‌..)، 2ـ عملیات کشاورزی (تقویم زراعی، کشت و برداشت، آبیاری، عملیات کود دهی، مالچ پاشی، شخم، کشت مخلوط و استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی)، 3ـ رابطه هوا و گیاه (فنولوژی: از مرحله جوانه زدن تا رسیدن محصول) و 4ـ اقدامات حفاظتی (در برابر یخبندان، تگرگ، سیل، خشکسالی، فرسایش خاک، زیان ناشی از باد و حتی رابطه وضعیت هوا و بیماریها و آفات گیاهی). (جن ـ هو چانگ، ص16).

سؤال تحقیق: کدامیک از پارامترهای آب و هوایی در رشد و عملکرد سیب‌زمینی تأثیرگذار است؟

مواد و روش‌ها

در این مطالعه از دو روش کتابخانه‌ای و گردآوری منابع و میدانی تحقیقات ناحیه‌ای و تجربی استفاده شده است. آمارهای مورد نیاز چندین ایستگاه هواشناسی از سازمان هواشناسی کشور تهیه شد و به تجزیه و تحلیل داده‌های آماری با رسم نمودارها مبادرت گردید.

اهداف تحقیق

تعیین اقلیم پهنه مورد مطالعه

تعیین دمای پایة رشد و طول دورة رشد سیب‌زمینی

تعیین مراحل فنولوژیکی رشد سیب زمینی

بررسی تأثیر پارامترهای اقلیمی بر رشد سیب‌زمینی

موقعیت جغرافیایی پهنه مورد مطالعه

شهرستان دماوند با وسعتی معادل 76/2056 کیلومتر مربع در درة حاصلخیز و باصفایی در 25 کیلومتری جنوب قله دماوند، در 70 کیلومتری شرق تهران واقع شده است.

ارتفاع پهنه مورد مطالعه بین 1500 تا 4000 متر بالاتر از سطح دریای آزاد است. پهنه دماوند حاشیه خاوری دشت تهران تا سرگردنه کدوک را دربر می‌گیرد و به عنوان یکی از مناسب‌ترین پهنه‌های میانبند دامنه‌های جنوبی رشته کوههای البرز به حساب می‌آید.

آب و هوای دماوند

دماوند دارای زمستان سرد و طولانی و تابستان خنک است، به طوری که 5 ماه آخر سال یخبندان همراه وزش شدید باد و 4 ماه اول سال در روز هوای نسبتاً گرم و در شب هوای خنک حاکم است. سه ماه دیگر هوا معتدل و مطبوع است.

میانگین بارش سالانه ایستگاه آبعلی در سالهای 81-1361 برابر 525 میلیمتر است (جدول شماره 2).

مطالعه میانگین ماهانه دمای دماوند در طی سال بیانگر آن است که شهرستان دماوند با شروع فصل بهار تا اواخر مهرماه از شرایط مساعد دمایی برخوردار است و از نظر فعالیت‌های کشاورزی با محدودیت خاصی مواجه نیست (جدول 1).



خرید فایل



لینک منبع :مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی

مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب زمینی bankmaghale.ir/مقاله-نگرشی-بر-اقلیم-کشاورزی-سیب-زمینی/‎Cached Similarمقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب زمینی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۲ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود ... مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی sigmadlkad.ir/Txmntq/‎Cachedخرید. مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی. چکیده. اقلیم کشاورزی ( اگروکلیماتولوژی) از جمله مهم‌ترین شاخه‌های اقلیم کاربردی است که رابطه متقابل آب و هواشناسی و ... مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب زمینی فایل ورد (word) - دانلود ... projeyar.blogsky.com/1395/02/13/post-2133/‎Cached2 مه 2016 ... مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب زمینی فایل ورد (word) دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده ... تحقیق در مورد نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی - دانلود مقاله mag-iran.com/تحقیق-در-مورد-نگرشی-بر-اقلیم-کشاورزی-سی.htm‎Cachedنگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی. چکیده اقلیم کشاورزی (اگروکلیماتولوژی) از جمله مهم‌ترین شاخه‌های اقلیم کاربردی است که رابطه متقابل آب و هواشناسی و هیدرولوژی و ... کویر دانلود » خرید فایل( مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی) kavirdlc.ir/خرید-فایل-مقاله-نگرشی-بر-اقلیم-کشاورزی/‎Cached26 ا کتبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی ... مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی 7n18g1.nikansefile.ir/‎Cachedشما به صفحه اختصاصی مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. کاربران گرامی توجه ... مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی sevmali.azadblog.com/t_مقاله%20نگرشی%20بر%20اقلیم%20کشاورزی%20سیب‌زمینی‎Cachedمقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی. چکیده. اقلیم کشاورزی (اگروکلیماتولوژی ) از جمله مهم‌ترین شاخه‌های اقلیم کاربردی است که رابطه متقابل آب و هواشناسی و ... مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی - کرانه دریا karanedarya.fafablog.com/post/148‎Cached8 آگوست 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر نام محصول دانلودی: مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقاله نگرشی بر اقلیم ... دانلود مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی - خرید آنلاین و دریافت faraztabiat.madblog.ir/post/1104‎Cached19 نوامبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی ببرید تحقیق در مورد نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی در word | ره پویان rahpuyan.ir/potato-attitude-on-agricultural-climate-research.html‎Cached23 سپتامبر 2016 ... تحقیق در مورد نگرشی بر اقلیم کشاورزی سیب‌زمینی در word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ ...