خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار)

بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار)

چکیده:
در این پژوهش به منظور شناسایی امکانات سایتهای کتابخانه‌های ایرانی در محیط وب و تهیه راهنمای این سایتها با استفاده از چک لیست و از طریق جستجو در اینترنت به شناسایی و مقایسه امکانات سایتهای کتابخانه‌ها پرداخته شده است. یافته‌های پژوهش نشان می دهد از مجموع 49 سایت از نظر مکان استقرار مؤسسات حامی سایتها 73 درصد یعنی 36 مورد از مؤسسات در تهران مستقر هستند. پنجاه و یک درصد از سایتها دارای اپک می‌باشند. دوازده درصد از سایتهای دارای اپک از نرم افزار سیمرغ بهره برده‌اند. چهل و هفت درصد ازمؤسسات دارای سایت کتابخانه دانشگاهی هستند و 45 درصد از سایتها فاقد صفحه و راهنمای فارسی می‌باشند.

کلیدواژه‌ها: کتابخانه‌های ایران/اپک‌ها"(2)/ دانشگاههای ایران/سایتهای ایرانی/مؤسسات ایرانی(3)/نرم‌افزارهای فارسی کتابخانه‌ای

مقدمه:
امروزه مؤسسات، سازمانها و افراد با استفاده از امکانات وب جهانی به معرفی و ارائه توانائیهای خود از طریق این رسانه می پردازند. تلاش جهت ارائه راهنمای سایتهای کتابخانه ها و مراکز اطلاع‌رسانی و تجزیه و تحلیل امکانات این سایتها از جمله دلمشغولیهای کتابداران و اطلاع رسانان می باشد. در این مقاله ابتدا از طریق وب به گردآوری آدرس اینترنتی مؤسسات ایرانی اقدام شد. سپس با بررسی دقیق تر، آدرس آن دسته از مراکزی که در سایت خود صفحاتی را به کتابخانه اختصاص داده اند، شناسایی شد. در مرحله بعد به بررسی و تجزیه و تحلیل این سایتها از دیدگاه مکان جغرافیایی مؤسسه، بر خورداری از اپک، نوع نرم افزار به کار رفته در اپک، نوع سازمان های حمایت کننده سایتها، برخورداری سایتها از صفحات و راهنمای فارسی، تعیین چگونگی کیفیت دسترسی به سایت ها، و همچنین ارائه راهنمای سایتهای کتابخانه‌های ایرانی در محیط وب پرداخته می‌شود.

روش کار
در این پژوهش برای گرد آوری مشخصات سایت‌های ایرانی از دو راهنمای بزرگ و معروف اینترنت یعنی یاهو(4) و اپن دایرکتوری(5) استفاده شد. برای جستجوی این سایت‌ها در فهرست کلیدواژه‌های این دو راهنما به بخش کشورها، و کشور ایران، و مؤسسات و سازمانها مراجعه شد و از این طریق تعداد زیادی آدرس به دست آمد. در مرحله بعد با مراجعه به تک تک آدرس ها به بررسی چگونگی مطابقت سایت‌ها با جامعه، هدف، و پرسش های اساسی پژوهش پرداخته شد که در نهایت 49 سایت شناسایی و در این پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفت(6).

روش گرد آوری اطلاعات
در این پژوهش آدرس سایت های شناسایی شده به منظور رعایت دقت و سرعت از محیط اینترنت اکسپلورر(7) به صورت مستقیم به نرم‌افزار ام اس ورد(8) منتقل شد.



خرید فایل



لینک منبع :بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار)

کاملترین فایل بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و ... 6gqzcn.afradlc.pw/ کاملترین فایل بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار) دانلود فایل ( بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار)) harirdlc.ir/article/24429‎Cached24 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار) وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک ... کاملترین فایل بررسی وضعیت خدمات تحویل مدرک و امانات بین ... www.risearticle.ir/download/6291‎Cached27 ا کتبر 2016 ... بررسی وضعیت خدمات تحویل مدرک و امانات بین کتابخانه ای (جدول و ... خرید فایل( بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار)) با ... خرید آنلاین بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار ... agigdlc.ir/post.php?id=5088‎Cached18 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار )}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه ... بررسی-وضعیت-سایتهای-کتابخانه-ای-در-ایران-(جدول-و-نمودار) hamechizdar.cero.ir/tag-بررسی-وضعیت-سایتهای-کتابخانه-ای-در-ایران-(جدول-و-نمودار).aspx‎Cachedوب و برنامه نویسی ... برای کمک به بهبودی سایت روی ((پرداخت آنلاین)) کلیک کنید. مبلغ به ریال : ... بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار). برترین فایل بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و ... tmaghalec.ir/?p=4207‎Cached26 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم اینک شما با جستجوی ((بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار))) وارد صفحه ... دانلود بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار) kavirdlc.ir/دانلود-بررسی-وضعیت-سایتهای-کتابخانه-ا/‎Cached31 ا کتبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید نام محصول دانلودی: بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار) درجه کیفی و ... برترین فایل بررسی وضعیت خدمات تحویل مدرک و امانات بین کتابخانه ... www.newfilestant.ir/paper4458.html‎Cached5 ا کتبر 2016 ... خرید و دانلود بررسی عملکرد طرح تعمیم خدمات کتابخانه ای (جدول و نمودار) ... اختصاصی بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار) وارد ... خرید و دانلود بررسی عملکرد طرح تعمیم خدمات کتابخانه ای (جدول و نمودار ... www.newfilestant.ir/paper3065.html‎Cached30 سپتامبر 2016 ... خرید و دانلود بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار) هموطنان گرامی سلام.وقت بخیربا سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه ... بررسی وضعیت سایتهای کتابخانه ای در ایران (جدول و نمودار) - پویا فایل pooyafile.blogsky.com/1395/04/24/post-5886/‎Cached14 جولای 2016 ... تعداد صفحات : 19 صفحه قالب بندی : word چکیده: در این پژوهش به منظور شناسایی امکانات سایتهای کتابخانه‌های ایرانی در محیط وب و تهیه راهنمای این ...