خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران

مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران

پیش گفتار

با وجود پیشرفت روزافزون علم پزشکی خصوصاً در رشته اورولوژی ، با این حال برخی اوقات بیماران با تنگی مئاتوس دچار مشکلات عدیده ای می شوند. این معضل بظاهر ساده که عمدتاً گریبانگیر شیرخواران و کودکان می باشد متأسفانه اغلب اوقات بعلت بی توجهی و عدم آگاهی پزشک معالج از نظر دور می ماند و بیمار مدت ها بعد با عوارض بیماری مراجعه می کند.

در این پایان نامه به بررسی 35 مورد تنگی مئاتوس در کودکان و شیرخواران پرداخته شده است. توضیحات اجمالی در مورد نحوه برخورد با این بیماران ، علائم ، روشهای تشخیصی ، عوارض و شیوه های درمانی از جمله نکات مهمی است که در این مجموعه آورده شده است.

مقدمه

انسداد و استاز بدلیل اثر آسیب رسان آنها بر عملکرد کلیه جزء مهمترین اختلالات اورولوژیک می باشند . این دو عارضه در نهایت منجر به هیدرونفروز می شوند که نوع خاصی از آتروفی کلیه است و می تواند سبب نارسایی کلیه یا در صورت یکطرفه بودن تخریب کامل عضو شود .

آناتومی پیشابراه

مجرای پیشابراه مرد بصورت کانالی برای دو سیستم ادراری و ژنیتال عمل می کند . این مجرا از سوراخ داخلی در مثانه شروع شده و تا مه آی خارجی در انتهای آلت تناسلی ادامه دارد . طول مجرا در حدود cm 20 ـ 18 می باشد به جز در مواقع عبور ادرار و منی از داخل مجرا کانال پیشابراه روی هم خوابیده و بصورت یک شکاف می باشد . بطور کلی مجرای پیشابراه را به دو قسمت قدامی و خلفی تقسیم می کنند ولی در کتب مرجع اورولوژی پیشابراه به سه قسمت پروستاییک ، غشایی و غاری ( پندولوس ) تقسیم می گردد .

پیشابراه پروستاتیک

پیشابراه در طول غدد پروستات عبور می کند و توسط سطح قدامی آن پوشیده شده است . پیشابراه پروستاتیک با اپی تلیوم ترانزیشنال پوشیده شده است که ممکن است تا مجرای پروستات ادامه داشته باشد .

پیشابراه پره پروستاتیک : (pre prostatic urethra)

این قسمت دارای یک مجرای ستاره ای شکل است و حدود 5/1 ـ 1 سانتی متر طول دارد . بطور عمودی از گردن مثانه خارج شده و تا سطح فوقانی غده پروستات ادامه دارد.

اورتروگرافی :

تصویر برداری رادیوگرافی از پیشابراه را می توان با تزریق رتروگراد ماده حاجب و یا بصورت آنته گراد در سیستواورتروگرافی تخلیه ای انجام داد .

همچنین در انتهای اورتروگرافی دفعی که مثانه از ماده حاجب پرشده است می توان با گرفتن تصاویر رادیوگرافی از پیشابراه ، اورتروگرام آنته گراد انجام داد . روش آنته گراد در صورتی مورد نیاز است که شک به ضایعات خلفی پیشابراه نظیر دریچه های خلفی پیشابراه نظیر دریچه های خلفی پیشابراه وجود داشته باشد . ولی روش رتروگراد بیشتر برای بررسی پیشابراه قدامی ( آلتی ) مفید است .

تغییرات میکروسکوپی در کلیه (Experimental) :

در ابتدا ، اغلب تغییرات میکروسکوپی در توبولها و کمی هم در گلومرولها یافت شد . به جز یک افزایش آرام در اندازه افزایش ضخامت، کپسول بومن نسبت به تغییرات مقاوم به نظر می رسد. گسترش هیالینیزاسیون و پرولیفراسیون بافت همبند تا 231 روز پس از بستن پیشابراه و آن هم فقط در تعداد کمی از گلومرولها دیده نشد .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران

کاملترین فایل مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها ... www.newfilestant.ir/paper4974.html‎Cached7 ا کتبر 2016 ... کاملترین فایل مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران. دانلود فایل ( مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و ... 7irmkp.sarvdlc.com/‎Cachedدانلود فایل ( مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران) خرید فایل( مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و ... www.risearticle.ir/download/9692‎Cached30 ا کتبر 2016 ... خرید فایل( مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران). دریافت فایل مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و ... pichakwb.najiblog.com/post/633‎Cached13 سپتامبر 2016 ... دریافت فایل مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران - پ . کاملترین فایل مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها ... kavirdlc.ir/کاملترین-فایل-مقاله-تعیین-شیوع-تنگی-مت/‎Cachedکاملترین فایل مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران. 24 اکتبر 2016 ... مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در ... harirdlc.ir/article/19828‎Cached21 ا کتبر 2016 ... مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران. Posted on ... تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در ... be3t.filenab.com/product-62171-tangi-metaos-va-avarez-an.aspx‎Cachedتعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران در نیمه دوم سال 81 تعیین شیوع تنگی ... تعیین-شیوع-تنگی-متائوس-و-عوارض-آن-بر-کلیه-ها-و-مجاری-ادراری-در ... sellu.filenab.com/tag-تعیین-شیوع-تنگی-متائوس-و-عوارض-آن-بر-کلیه-ها-و-مجاری-ادراری-در-شیرخوران-و-کودکان-مراجعه-کننده-به-بیمارستان-کا...‎Cachedکتاب ، مقاله و جزوه · کسب و کار · کتاب ... بلوک کد اختصاصی. محصولاتی که دارای عبارت 'تعیین-شیوع-تنگی-متائوس-و-عوارض-آن-بر-کلیه-ها-و-مجاری-ادراری-در- شیرخوران-و-کودکان-مراجعه-کننده-به-بیمارستان-کاشانی-تهران-در-نیمه-دوم-سال-81' هستند. خرید و دانلود مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و ... pichakwi.madblog.ir/post/249‎Cachedخرید و دانلود مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران - دانلود فایل ( مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و ... shakilbafte.nisblog.ir/post/1631‎Cached9 آگوست 2016 ... دانلود فایل ( مقاله تعیین شیوع تنگی متائوس و عوارض آن بر کلیه ها و مجاری ادراری در شیرخوران و کودکان مراجعه کننده به بیمارستان کاشانی تهران) ...