خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix

پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix

تاریخچه توسعه و تکامل یونیکس

تاریخچه طولانی یونیکس که می توان گفت بخشی از آن خوب و بخشی از آن بد می باشد , مطالعه ای است در پشتکار و استقامت, تغییرات ناگهانی در جهت توسعه نرم افزار, و جشن پیروزی تکنولوژی خوب بر روش برخورد هرج و مرج طلبانه ای که بعضی اوقات صنعت کامپیوتر با محصولات خوب پیش می گیرد .

به دهه 1960 برمی گردیم , هنگامی که پیشرفت و توسعه کامپیوتر حوزه کاری تعداد اندکی شرکتهای پیشگام در صنعت و دانشگاههای پیشرو بود . در این دوران اغلب تحقیقات در آزمایشگاههای بل , ام آی تی , و جنرال الکتریک ( تولیدکننده پیشروی کامپیوتر در آن زمان) صورت می گرفت . این سه کانون تحقیقاتی بر روی سیستم عاملی به نام

( Multiplexed Information and Computing System) MULTICS برای کامپیوتر بزرگ GE 645 تشریک مساعی کرده بودند . MULTICS پیروزی کاملی نبود, و بنابراین با شایستگی کنار گذاشته شد ( به همین ترتیب تلاشهایی که بر روی کامپیوترهای GE صورت گرفت) .

چرا یونیکس ؟

یونیکس به دلایل گوناگونی به سیستم عامل بسیار محبوبی تبدیل شده است :

یونیکس قابل حمل است . چون یونیکس به زبان برنامه نویسی C نوشته می شود و مقید به هیچ سخت افزار خاصی نمی باشد, تقریبا به هر نوع کامپیوتری برده شده است . کامپیوترهای شخصی, آمیگاها, مکینتاشها, ایستگاههای کاری, کامپیوترهای کوچک, کامپیوترهای بزرگ, و سوپر کامپیوتر ها از هر نوعی, سیستم عامل یونیکس را اجرا می کنند .

این موضوع یعنی نرم افزاری که بر روی کامپیوتری نوشته می شود , به کامپیوتر دیگری قابل انتقال است . شرکتها دیگر به تولید کننده واحدی وابسته نمی باشند . آیا تا کنون عبارت فنی سیستمهای باز را شنیده اید ؟ از دیدگاههای مختلفی این عبارت مترادف یونیکس می باشد . در خرید سخت افزار و نرم افزاری که بایستی بتواند در طرح محاسباتی شما مجتمع گردد, آزاد هستید. بله, همیشه در هنگام آمیختن انواع و معماریهای سخت افزاری متفاوت مشکلاتی وجود خواهد داشت , اما حداقل لزومی ندارد که تمام تجهیزات خود را از تولیدکننده یا فروشنده واحدی خریداری کنید . چنین تولیدکننده ای می تواند با سخت افزار و نرم افزار اختصاصی, شما را در موقعیت سختی قرار دهد . نمی خرد . در عوض, سیستم عاملی را انتخاب می کنید که قادر به اجرای برنامه های کاربردی دلخواهتان باشد . یونیکس برنامه های کاربردی قدرتمندی را در تقریبا هر نوع نرم افزار از نشر الکترونیکی تا خوکارسازی اداری را دارا می باشد .

سیستم عاملهای سازگار با یونیکس

برخی از سیستم های عامل سازگار با یونیکس در زیر معرفی شده اند :

Solaria محصول شرکت Sun Microsystems

IRIX محصول شرکت Silicon Graphics

AIX محصول شرکت IBM

HP-UX محصول شرکت Hewlen Packard

SCO-UNIX محصول شرکت Santa Cruz Operation.Inc

FreeBSD نسخه رایگان یونیکس محصول دانشگاه برکلی آمریکا

OpenBSD محصول دانشگاه برکلی به همراه کدهای برنامه آن . این سیستم عامل با شعار » تلاش برای خلق امن ترین سیستم دنیا « ارائه شده است .

پروسه inetd

دایمون inetd در مرحله راه اندازی سیستم توسط پروسه init به همراه سه پروسه NFS, Httpd و Sendmail اجرا خواهد شد . تنظیمات این پروسه حیاتی در فایلی با نام /etc/inctd.conf مشخص می شود . در این فایل شماره پورتهایی که inetd موظف است به آنها گوش بدهد, نوع پروسه متناظر با هر شماره پورت, نوع سرویس (UPD یا TCP ) و نام هر سرویس در فایل /etc/services تعیین و پیکر بندی می شود .

وقتی ترافیکی به ماشین وارد می شود, inetd ابتدا از طریق تنظیمات inted.conf سرویس مربوطه را مشخص کرده و سپس بر اساس فایل /etc/services پروسه متناظر با آن سرویس را راه اندازی و اجرا می نماید . پروسه سرویس دهنده پس از اجرا سرویس لازم را ارائه کرده و سپس خاتمه می یابد .

  • · FTPD : این دایمون مهم سرویس دهنده FTP را راه اندازی می نماید تا کاربران راه دور از طریق آن به مبادله فایل بپردازند .
  • · TelNet : این دایمون سرویس دهنده TelNet برای سرویس دهی از راه دور به کاربران است به گونه ای که بتوانند به سیستم وارد شده و فرامین مورد نظر خود را روی ماشین اجرا نمایند .(این سرویس دهنده نیز بسیار خطرناک است و اگر یک نفوذگر بتواند به نحوی در قالب یک کاربر مجاز به سیستم وارد شود, امنیت آن سیستم و حتی کل شبکه به خطر خواهد افتاد .
  • · Shell و login این دو پروسه نیز به کاربران اجازه می دهند که از راه دور به سیستم وارد شوند (با فرمان rlogin ) یا یک نشست با سیستم ارتباط برقرار کرده و فرامین راه دور خود را از طریق برنامه ( remote shell) rsh اجرا نمایند .
  • · TFTP : این سرویس دهنده, پروسه TFTP را راه اندازی و اجرا می نماید . TFTP امکانات بسیار ساده و مختصری برای انتقال فایلها دارد .

برقراری ارتباط

برقراری ارتباط[1]روند ساده ای است که شما را به یونیکس معرفی می کند ؛ سیستم به منظور رسیدگی, با درخواست کلمه عبوری, پاسخ می دهد .

سیستم عبارت زیر را نمایش می دهد :

Login:

نام کاربری (که به عنوان نام برقراری ارتباط یا نام ورود نیز شناخته می شود ) را وارد کنید و هنگامی که این عمل پایان رسید, کلید Enter را فشار دهید .

بعد از تایپ نام برقراری ارتباط, عبارت زیر نمایش خواهد یافت :

Password:

کلمه عبور خود را تایپ کنید . پایانه آن را تایپ می کنید, نمایش نمی دهد, و با این کار فرد دیگری نمی تواند با نگاه از پشت شانه های شما کلمه عبورتان را بدزدد .


[1] log in

محیط متنی یونیکس

صفحه نمایش مبتنی بر متناز کاراکتر های الفبایی استاندارد و تعدادی خط برای محاوره با شما استفاده می کند . هیچ پنجره ای بر روی صفخه دیده نمی شود, و اصولا همیشه در هر زمان در حال انجام یک کار می باشید . سیستمهای قدیمی تر, صفحه نمایشهای مبتنی بر متن دارند . هنگامی که وظیفه ای به پایان رسید, صفحه به بالا می رود یا پاک می شودو اعلانی را نمایش می دهد . این اعلان به تنهایی در جایی از صفحه ظاهر خواهد شد (معمولا در نزدیک پایین متن موجود).

محیط گرافیکی یونیکس

رابط گرافیکی برای ارائه صورتی جذاب تر از گرافیکها, شمایلها و پنجره ها استفاده می کند برای اجرای برنامه, بر روی شمایلی کلیک می کنید یا می توانید فرمان استاندارد یونیکس را در پنجره ای وارد کنید . X Window System محبوب ترین رابط گرافیکی برای یونیکس می باشد . این رابط در ام آی تی طراحی گردید و هم به مجانی در دسترس است و فعلا توسط X Consortium, Inc سرپرستی می گردد . OSF/Motif , پیاده سازی ویژه ای از X می باشد که در Open Software Foundation طراحی گردیده است و به طور گسترده ای استفاده می شود . در این نمونه, اعلان در پنجره خودش, که معمولا بر چسب Xtream دارد, ظاهر می گردد.

مفهوم X Window System

X Window System – حتی مفهوم آن- اغلب کاربران جدید را سر در گم می سازد . آیا یک پوسته یونیکس می باشد ؟ خیر . آیا سیستمی گرافیکی هست که در آن همه چیز می رقصند و آواز می خوانند و تمام پریشانیهای محاسباتی شما را بهبود خواهند بخشید ؟ تا کنون خیر . آیا یک استاندارد است ؟ بله . آیا یک محیط کاری حرفه ای می باشد ؟ بله, اما به سختی .



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix

پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل لینوکس unix | مرجع دانلود پایان ... www.payanname.net/پایان-نامه-مفاهیم-شبکه-در-سیستم-عامل-لی/‎Cachedمطالب این پست : پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل لینوکس unix. صد صفحه. با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه ). تاریخچه طولانی یونیکس که می توان ... پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix - سیستم وبلاگدهی golbargonasim.madblog.ir/post/175‎Cached21 نوامبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix || روی ... پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل لینوکس (یونیکس) - فایل یونیت fileunit.blogsky.com/.../پایان-نامه-مفاهیم-شبکه-در-سیستم-عامل-لینوکس-یونیکس-‎Cached6 آگوست 2016 ... قابل ویرایش در 84 صفحه. تاریخچه توسعه و تکامل یونیکس. تاریخچه طولانی یونیکس که می توان گفت بخشی از آن خوب و بخشی از آن بد می باشد ... پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل لینوکس unix – پایگاه ثبت ... ads.servicebartar.ir/?p=34441‎Cached11 ا کتبر 2016 ... مطالب این پست : پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل لینوکس unix. صد صفحه. با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه ). تاریخچه طولانی ... دانلود پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix - خرید آنلاین و دریافت tmaghalec.ir/?p=1166‎Cached23 ا کتبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید دوست گرامی سلام .برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه مفاهیم ... برترین پروژه ی مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=5831‎Cached10 نوامبر 2016 ... به سایت خودتان خوش آمدیدبه صفحه دانلود فایل(پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت ... کویر دانلود » خرید فایل( پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix) kavirdlc.ir/خرید-فایل-پایان-نامه-مفاهیم-شبکه-در-سیس/‎Cached27 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ... پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix 8iu559.nikansefile.ir/‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix || روی دکمه ادامه مطلب کلیک ... دانلود پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix -کامل و جامع – دانلودکده www.odanlod.site/دانلود-پایان-نامه-مفاهیم-شبکه-در-سیستم/‎Cached16 سپتامبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه ... پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل لینوکس (یونیکس) – دانلود مقاله ... downloadproje.ir/pnu/.../پایان-نامه-مفاهیم-شبکه-در-سیستم-عامل-ل-2/‎Cached23 ا کتبر 2016 ... پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل لینوکس (یونیکس). قابل ویرایش در 84 صفحه. تاریخچه توسعه و تکامل یونیکس تاریخچه طولانی یونیکس که می ...