خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق موسیقی هندی

تحقیق موسیقی هندی

فهرست:

آغاز سخن.............................. 2

فصل اول

جنبه های تاریخی....................... 3

جنبه های عرفانی و معرفت شناسانه....... 6

تجربه زیباشناسانه موسیقی درهند........ 15

فراگیری موسیقی هندی................... 17

بررسی اسطوره شناسانه راگاها در موسیقی هندی 19

ناگاوارالی و پوناگاتودی، راگا......... 21

وارالی، راگا.......................... 21

مگارانگینی یا مگ مالر، راگا........... 21

دیپاکا، راگا.......................... 22

گونداک ری آ، راگا..................... 24

آهی ری، راگا.......................... 26

سخن آخر............................... 29

فصل دوم

رقص (Dance)............................. 31

شرح اسلایدها........................... 53

منابع و مآخذ.......................... 55

======================= بخشهایی از متن:

جنبه های تاریخی:

با نگاهی به تاریخ بشر سبک های گوناگون و مشخصی را در پهنه وسیع زندگی موسیقایی انسان مشاهده می کنیم که همیشه هم در حال تحول بوده اند. ما شاهد رشد و پیشرفت گامهای پنتاتونیک[1] در شرق آسیا، صورت های ظریفی از اوزان چندآوایی در به صدا در آوردن ناقوسها[2] و دیگر آلات موسیقی ضربی[3] در نواحی اطراف اندونزی و جنوب شرقی آسیا هستیم. در غرب آسیا، محدوده عربی زبان شمال آفریقا، ایران، پاکستان، هند و بنگلادش چنان نظام ملودیکی به ثمر رسیده است که در نهایت زیبایی و هماهنگی قرار دارد و در آن از صدای انسان به عنوان زیباترین و رساترین عنصر موسیقایی استفاده می شود.

آنگاه می رسیم به سیاهان آفریقا و در آنجا شاهد کهن ترین اوزان بشری هستیم که از آنها به عنوان ضروری ترین عناصر اجتماعی استفاده می شده، اجتماعی که در آن زندگی بشر پوشیده در اصوات بوده و این اصوات بودند که در عملی ترین و در عین حال رویایی ترین وجه ممکن به زندگی بشر آن دوره معنی می دادند.

حتی همین نواحی جغرافیایی وسیع نیز تقسیم بندی های خاص خود را دارند و هر تقسیم بندی به نوبه خود زیر مجموعه ها و گروه بندی های متعدد دیگری را می‌طلبد، هر کدام از این مجموعه ها در نوع خود منحصر به فرد و غالباً دارای یک ویژگی بومی هستند.

برای شناسایی فرهنگ های مختلف، بوم شناسی نقش مهمی بازی می کند. بعضی از این فرهنگ های موسیقایی دوره اوج شکوفایی خود را صدها سال پیش طی کرده اند و تاثیرات به سزایی در تفکر و خلاقیت موسیقایی کشورها و سرزمین های اطراف خود داشته اند، سرزمین هایی که جنگ ها و پیروزی های متعدد را از سرگذرانده اند، سیل‌ها و خشکسالی ها به خود دیده اند ولی همچنان سنن خود را حفظ کرده اند.

یکی از ستبرترین این سنتها که هرگز دوام خود را از دست نداد بلکه هم از طریق قوای درونی و هم به وسیله تفکرات و تصورات و پالایشهای خارجی خود را غنی کرد، سنت موسیقی هندی است.

ریشه های این سنت به 6000 سال پیش بر می گردد، البته این تاریخ گذاری بر مبنای شواهد تاریخی مکتوب است و چه بسا این سنت دارای قدمت بیشتری نیز باشد. اولین نظام دقیق موسیقایی مربوط به سومریان است. موسیقی جزء ضروری آیین ها و مراسم مختلف در زندگی سومریان بوده، ایشان درمعابد و مقبره ها از موسیقی و آلات موسیقایی استفاده می کردند.


[1] Pantatonic Scales

[2] Gongs

[3] Percussion Instruments

...

جنبه های عرفانی و معرفت شناسانه:

موسیقی جزء عناصر باستانی فرهنگ و تمدن هندی است، حتی خیلی پیشتر از ظهور مسیحیت، موسیقی هندی دارای قوانین مشخص و نظام های دقیقی بوده که موجب به ثمر رسیدن تجربیات موسیقایی اصیل و قابل توجهی شده اند.

در جای جای متون باستانی هند در مورد موسیقی مطالبی آمده است و در آنجا از موسیقی به عنوان فعالیتی تعبیر می شود که توسط «راسا[1]» رهبری می شود.

«راسا» به معنی عطر، طعم و چاشنی است، عنصری که به کار هنری تشخص می‌بخشد و کیفیت آن را تعیین می کند؛ پس موسیقی هندی را باید چشید، نباید تنها به آن گوش کرد بلکه باید آنرا بویید، باید آن را با تمام وجود پذیرفت و جذب کرد همانگونه که شاگردان هندی در گذشته چنین می کردند، اینان با دقت تمام ابعاد موسیقی را از محرکهای جسمانی گرفته تا لذات زیباشناسانه آن مطالعه می کردند، آنها طبیعت احساس را تحلیل می کردند و حتی به مطالعه شرایط و عواملی می پرداختند که احساس ها تحت تاثیر آنها به وجود می آیند، از کنار هیچ چیز با بی اعتنایی و ساده انگاری نمی‌گذشتند، برای مثال وقت زیادی را صرف مطالعه ضمیر ناخودآگاه و احساس های ناخواسته می کردند، موضوعی که علم جدید در غرب چندی بیش نیست که به اهمیت آن پی برده است.

البته وقتی در اینجا سخن از تحلیل و مطالعه به میان می آید باید توجه لازم را داشته باشیم که منظور مطالعه و تحلیل به معنای امروزی و غربی کلمه نیست بلکه آنها با رجوع به دنیای درون و از طریق شهود حقایق را می جستند، ...


[1] Rasa

...

فراگیری موسیقی هندی:

دکتر آناندا کوماراسوامی[1] معتقد است که تاریخ هنر هندی، تاریخ تلمذ پیوسته و خالصانه شاگردان هنر در محضر اساتید می باشد.

او می گوید هنر موسیقی که امروزه ما وارثان آن هستیم زادة مستقیم آن مکتب‌های باستانی است که سینه به سینه منتقل شده اند، مکتب هایی که سنن مربوط به آنها همواره همراه با شرح و تفصیل به هنرجویان تازه نفس به ارث رسیده است.

در شرح گفته دکتر کوماراسومی باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که در اینجا منظور از شرح و تفصیل، کتابت و نظام تعلیمی امروزی نیست بلکه این شرح و تفصیلی است که فقط در یک رابطه نزدیک و استثنائی بین استاد و شاگرد معنا می‌یابد، رابطه ای که در هیچ مدرسه ای یافت نمی شود و هرگز قابل تکرار نیست و به تعداد معلمان و شاگردان قابل تصور می توان شروح وتفاصیل متفاوت را تصور کرد.

این، بنیاد فراگیری موسیقی سنتی هندی است که تجسم و شکوفایی آنرا تنها در نظام «Gurukula» می یابیم.


[1] Dr.Ananda Coomaraswamy



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق موسیقی هندی

دانلود تحقیق موسیقی هندی - فایلهای مفید cero1.blogsky.com/1395/08/18/post.../دانلود-تحقیق-موسیقی-هندی‎Cached8 نوامبر 2016 ... تجربه زیباشناسانه موسیقی درهند........ 15. فراگیری موسیقی هندی................... 17. بررسی اسطوره شناسانه راگاها در موسیقی هندی 19. ناگاوارالی و ... تحقیق موسیقی هندی - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/1395/08/25/post-1916/تحقیق-موسیقی-هندی‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت تحقیق موسیقی هندی وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. جهت مشاهده ی توضیحات محصول ... خرید و دانلود تحقیق موسیقی هندی – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper1915.html‎Cached26 سپتامبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد نام محصول دانلودی: تحقیق موسیقی هندی درجه کیفی و ... خرید فایل( تحقیق موسیقی هندی) | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=5162‎Cached9 نوامبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(تحقیق موسیقی هندی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{تحقیق موسیقی هندی}را ... دریافت فایل تحقیق موسیقی هندی – پرداخت و دانلود آنی | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/2693‎Cached25 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی تحقیق موسیقی هندی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات ... فروش دانلودی تحقیق موسیقی هندی gooyadlc.blogroom.ir/post/1590‎Cached20 نوامبر 2016 ... فروش دانلودی تحقیق موسیقی هندی. ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _تحقیق موسیقی ... تحقیق:نغمـة عشـق «موسیقی هندی» | مرجع دانلود پایان نامه با فرمت ورد ... www.payanname.net/تحقیق-نغمـة-عشـق-موسیقی-هندی/‎Cachedدر این پست می توانید متن کامل این تحقیق را با فرمت ورد word دانلود نمائید:نغمـة عشـق «موسیقی هندی» آغاز سخن: ماییم در آن وقت که ما هیچ. دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی در مورد موسیقی هندی paperdoc.ir/جستجوی-مقالات/q/موسیقی-هندی‎Cachedشما عبارت موسیقی هندی را در سایت جستجو کرده اید. براساس درخواست جستجوی شما برای دانلود تحقیق درباره موسیقی هندی و مقاله در مورد موسیقی هندی و یا پروژه ... تحقیقی پیرامون موسیقی هندی - سازمان زنان انقلاب اسلامی saznaa.ir/newindex.aspx/Comment/.../newindex.aspx?pid...‎Cachedمنبع: کتاب مبانی هنر معنوی○ نویسنده: آناندا کومارا سوآمی ○ مترجم: غلامرضا اعوانی هنر موسیقی لااقل برای سه هزار سال در هندوستان رواج داشته است. سرود خوانی یکی از ... دانلود تحقیق موسیقی هندی -کامل و جامع - وب نوشت - ساخت وبلاگ pichakwbn.aslblog.ir/post/862‎Cached17 سپتامبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید به صفحه دانلود فایل(تحقیق موسیقی هندی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از ...