خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن

بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن

ضریب فزاینده پولی

برای شناخت و فهم تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن، شناخت و درک ضریب فزاینده پولی و اجزای آن ضروری است. ضریب فزاینده را می توان به عنوان پیوند دهنده و واسط میان پایه پولی و حجم پول در نظر گرفت و از این رو ضریب فزاینده نقش مهمی در بازار پول و روند رشد پول و رشد نقدینگی دارد.

عوامل تعیین کننده و اجزای ضریب فزاینده پولی را می توان به شرح زیر در نظر گرفت :

الف – نسبت سکه و اسکناس در دست مردم به کل سپرده های مردم نزد بانکها

نسبت سکه و اسکناس به سپرده ها را نرخ نقدینه خواهی می توان نامید. این نرخ به فرهنگ، رفتار و عادات بستگی دارد. همچنین ساختار فنی نظام بانکی و سیاستهای بانک مرکزی در این ارتباط نقش مهمی دارد. اگر نوع نگرش و رفتار مردم در نگهداری پول« سنتی» باشد، مردم در مبادلات روزمره خود از سکه و اسکناس بیشتری استفاده می کنند. اما رفتار مدرن مردم همراه با تجهیز نظام بانکی به ابزارهای الکترونیکی باعث می شود تا سکه و اسکناس در دست مردم قرار داشته باشد. شرایط بی ثباتی سیاسی، نااطمینانی سیاسی و یا اقتصادی، مخاطرات و خطر نیز با نقدینه خواهی رابطه معکوسی دارد.

ضریب فزاینده پولی با ضریبت نقدینه خواهی رابطه معکوس دارد، به طوری که افزایش نسبت سکه و اسکناس در دست مردم به سپرده ها یا افزایش ضریب نقدینه خواهی موجب کاهش ضریب فزاینده می شود که باعث کاهش توانایی بانکهای تجاری در امر پول آفرینی می گردد.

نرخ ذخیره قانونی

طبق قانون و بر مبنای درصد تعیین شده توسط بانک مرکزی به عنوان یکی از ابزارهای سیاست پولی، بانکهای تجاری موظفند درصدی از سپرده های مردم نزد خو را، در اختیار بانک مرکزی قرار دهند. به این درصد یا نرخ اصطلاحاً نرخ ذخیره قانونی می گویند.

دلایل وجودی وضع ذخیره قانونی دوره تاریخ بانکداری متفاوت بوده است. به عنوان مثال درسال 1820 برای اولین بار، ذخیره قانونی به عنوان ایجاد پشتوانه برای باز خرید اسکناس در نیویورک و لندن نزد بانک مرکزی کشورهای آمریکا و انگلستان به امانت گذاشته شد. به بیان دیگر اگر بانک هایی رأساً به انتشار مشابه اسکناس اقدام می کردند. این اسکناس ها نوعی حواله بحساب می آمد و امکان باز خرید آن وجود داشت. از این رو باید معادل انتشار اسکناس، طلا و مسکو به عنوان ذخیره قانونی به امانت می گذاشتند در آمریکا 1863 با تصویب قانون تشکیل بانک ملی، ذخیره قانونی الزامی شد. به موجب این قانون به منظور تضمین قابلیت نقد شدن اسکناس های بانک ملی و ارتقاء مقبولیت این اسکناس ها به عنوان وسیله مبادله، بانک های تجاری موظف به سپرده گذاری نزد بانک مرکزی با نرخ 25 درصد به عنوان نرخ ذخیره قانونی شدند.



خرید فایل



لینک منبع :بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن

بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن - فایل ... listingf.blogsky.com/.../بررسی-تغییرات-رشد-پول-و-شرایط-ثبات-و-بی-ثباتی-روند-آن‎Cached20 آگوست 2016 ... فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات30. ضریب فزاینده پولی برای شناخت و فهم تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن، ... مقاله بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن - فایل prozhe20.cero.ir/product-341766-مقاله-بررسی-تغییرات-رشد-پول-و-شرایط-ثبات-و-بی-ثبا.aspx‎Cachedبرای شناخت و فهم تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن، شناخت و درک ضریب فزاینده پولی و اجزای آن ضروری است. ضریب فزاینده را می توان به عنوان ... بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن - فایل ناب archive.filenab.com/product-65421-roshd-pool.aspx‎Cachedبررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن. نرخ ذخیره قانونی. طبق قانون و بر مبنای درصد تعیین شده توسط بانک مرکزی به عنوان یکی از ابزارهای ... دانلود مقاله بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند ... magale.lineblog.ir/.../دانلود-مقاله-بررسی-تغییرات-رشد-پول-و-شرایط-ثبات-و-بی-ثباتی-روند-آن-pdf-‎Cachedدانلود مقاله بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن pdf دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ ... مقاله بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن kavirdlc.ir/دانلود-مقاله-بررسی-تغییرات-رشد-پول-و-شر/‎Cached31 ا کتبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر عنوان محصول دانلودی:مقاله بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن یکی از بهترین فایل ها در این ... برترین فایل مقاله بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ... kmyabdlcnt.ir/post.php?id=6486‎Cached1 نوامبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله بررسی ... دانلود تحقیق بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی ... phd-file.ir/tag/دانلود-تحقیق-بررسی-تغییرات-رشد-پول-و-شر/‎Cachedدانلود تحقیق بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن. 19 روز پیش دسته‌بندی نشده 0. دانلود تحقیق بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و ... بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن | بانک ... phdtez.ir/tag/بررسی-تغییرات-رشد-پول-و-شرایط-ثبات-و-بی/‎Cachedبررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن   فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات30   ضریب فزاینده پولیبرای شناخت و فهم ... دانلود مقاله بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن https://selzir.com/.../15946677-دانلود-مقاله-بررسی-تغییرات-رشد-پول-و-شرایط-ثبات-و-بی-ثباتی-روند-آن‎Cachedضریب فزاینده پولی. برای شناخت و فهم تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن، شناخت و درک ضریب فزاینده پولی و اجزای آن ضروری است. ضریب ... تحقیق ومقاله بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی ... google-file.ir/تحقیق-ومقاله-بررسی-تغییرات-رشد-پول-و-شر/‎Cached4 روز پیش ... این محصول “تحقیق ومقاله بررسی تغییرات رشد پول و شرایط ثبات و بی ثباتی روند آن “توسط پورتال گوگل فایل جمع آوری و برای فروش قرار داده شده ...