خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن

قسمتهایی از متن:

موضوع این تحقیق حق شرط است و به ترتیب مفهوم حق شرط نظام حقوقی حاکم بر آن و شرایط پذیرش آن و نحوۀ اعمال و آثار حقوقی آن و شناخت اعلامیه تفسیری و تمییز آن با حق شرط را شرح خواهیم داد

فصل اول : مفهوم حق شرط یا تحدید تعهد

بخش اول: منظور از شرط چیست؟

طبق اصطلاح شناسی حق شرط حق شرط تر جمۀ انگلیسی وا‍ژۀ و واژۀ فرانسوی می باشد . در ادبیات حقیقی فارسی از معادل های دیگر نیز استفاده شده است ، همچون ،حق امتناع، حق تحفظ ، شرط، تحفظ و حتی تحدید تعهد . از میان معادل های مذکور به نظر می رسد که اصطلاححق شرط مناسب تر باشد ( هر چند خالی از ایراد نیست ) یا به نوعی متضمن « شرط» ( ترجمۀ ) است که حقی برای اعمال آن متصور است .

منظور از حق شرط ، به اعتقاد حقوقدان مشهور انگلیسی مک نر مستثنی کردن یک یا چند ماده کنوانسیون و یا تغیر آثار حقوقی را یک یا چند ماده نسبت به دولت شرط کننده می باشد . برای رسیدن به این هدف ، دولت شر ط کننده این کار را از چند طریق انجام می دهد :

الف- یک یا چند طرف معاهده را به پیش بینی ماده ای صریح ، برای رسیدن به این هدف وادار می کند.

ب- حق شرط را در صورت مجلس یا پرو تکل امضاء درج و به سند امضاء ضمیمه می کند .

ج- اعلامیه حق شرط را به سند تصویب ضمیمه می کند .

د- اعلامیۀ حق شرط را به سند الحاق خود ضمیمه می کند.

مفهوم حق شرط از نظر عهد نامۀ وین 1969 :

بر اساس ماده 1،بند1، حرف د،عهد نامه وین:

«حق شرط عبارت است از بیانۀیک جانبۀ که یک دولت تحت هر نام یا هر عبارت در موقع امضاء،پذیرش ،یا الحاق به یک معاهده صادر می کند و یا به وسیله آن قصد خود را دایر بر عدم شمه(یا تعدیل آثارحقوقی مقررات معاهده نسبت به خود بیان می دارد .)

بخش دوم : اهمیت عبارت« بیانیه یک جانبه »

...

بند 3- حق شرط هنگام الحاق :

« الحاق یا پیوستن به عهد نامه عبارت از یک عمل حقوقی است که به وسیلۀ آن کشوری که در مذاکرات و تهیه یک معاهدۀ ب شرکت نداشته و عضویت آن را ندارد ، خود را تحت سلطه مقررات آن عهد نامه قرار می دهد و موجب می شود همان تعهداتی را که سایر کشور های متعاقد بعد از امضاء و تصویب بر عهد گرفته اند ، به وی منتقل شود . اتخاذ این روش بدین خاطر است که کشورهایی که به ایفای نقش در تهیه و تدوین یک معاهده دسته جمعی و چند جانبه قادر نبوده اند ، بتوانند در آن شرکت و عضویت داشته باشند .

می توانیم بگوئیم حق شرط در زمان الحاق بیشتر از هر موقع دیگری دارای مضّار و اشکال است ، زیرا از نظر کشور های متعاقد اصلی ، عهد نامه قطعیت یافته و ا صول آن در حال اجرا است ، به علاوه کشور ملحق بر خورداری از امتیازاتی است که دیگر متعامدان از آن بهر های نگرفته اند، بلکه با این عمل وحدت عهد نامه را از بین می برد و عملاً موضع اعضای تهیه کننده را تغییر می دهد.

از دیگر مشکلات اعلام شرط در زمان الحاق ، ایجاد محظور برای کشورهای متعاقد اصلی است . در صورتی که الحاق در «یا شرط» به منزلۀ تحمیل عهد نامه ای جدید سوای عهد نامه منعقد بین اعضای اولیه است که در نتیجه با مفهوم خود الحاق مغایر و در تضاد است . ...

...



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن

تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن - سیستم همکاری در فروش فایل سِرو daneshyar.cero.ir/product-352892-تحقیق-حق-شرط-و-نظام-حقوقی-و-آثار-آن.aspx‎Cachedموضوع این تحقیق حق شرط است و به ترتیب مفهوم حق شرط نظام حقوقی حاکم بر آن و شرایط پذیرش آن و نحوۀ اعمال و آثار حقوقی آن و شناخت اعلامیه تفسیری و تمییز آن با ... دانلود (تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن) - سیستم وبلاگدهی simorghflye.madblog.ir/post/20‎Cached16 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید.کاربران گرامی ... تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/1395/.../تحقیق-حق-شرط-و-نظام-حقوقی-و-آثار-آن‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. جهت مشاهده ی ... تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن - علم پرداز elmpardaz.parsiblog.com/Posts/94/‎Cached20 ا کتبر 2016 ... شاددترین دقایق آرزوی ما برای شما دوست گرامی است. از اینکه برای دریافت تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن وبسایت ما را انتخاب نموده اید ... تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/11724‎Cached31 ا کتبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن || روی دکمه ... خرید و دانلود تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن gooyadlc.blogroom.ir/post/314‎Cached20 نوامبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن ... کویر دانلود » فروش دانلودی تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن kavirdlc.ir/فروش-دانلودی-تحقیق-حق-شرط-و-نظام-حقوقی-و/‎Cached25 ا کتبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| تحقیق حق شرط و نظام حقوقی و آثار آن || روی دکمه ادامه ... حق شرط بر معاهدات بین المللی - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت www.hawzah.net/fa/Article/View/.../حق-شرط-بر-معاهدات-بین-المللی‎Cachedموضوعی که این مقاله به بررسی آن می پردازد، مسئله «حق شرط» بر معاهدات بین المللی است ..... سیر تحوّل نظام حقوقی پذیرش و آثار آن: نظام حقوقی حق شرط در پذیرش خود و ... مقاله جمهوری اسلامی ایران و حق شرط بر معاهدات بین المللی bankmaghaleh.ir/مقاله-جمهوری-اسلامی-ایران-و-حق-شرط-بر-مع/‎Cached۲- آثار مترتب بر مغایرت \\"شرط\\" با موضوع و هدف معاهده چیست؟ ... ۲٫ نظام حقوقی حق شرط بر اساس کنوانسیون وین ۱۹۶۹ حقوق معاهدات ۱۰ ۱ـ۲٫ شروط اعتبار حق ... دانلود رایگان مقاله ایران و حق شرط بر معاهدات بین المللی حقوق بشر lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.390_Action.NewsBodyView_NewsId.247.html‎Cached9 نوامبر 2016 ... نظام حقوقی حق شرط بر معاهدات بین المللی حقوق بشر دانلود مقاله در مورد ایران و ..... حقوق بشر در دعاوی کیفری براساس اسناد بین المللی و منطقه ای آثار ...