خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان

قسمتهایی از متن:

در این مقاله احکام فقهی و حقوقی کودکان نامشروع بررسی می شود موضوع بحث از دو جمله ترکیب شده است :
احکام فقهی و حقوقی ، کودکان نامشروع
احکام فقهی و حقوقی در دو مرحله مورد مطالعه قرار می گیرد: حقوق مدنی و حقوق جزا
مرحله اول - احکام حقوق مدنی ، احکامی که در این مرحله بررسی می شود به قرار ذیل است :
1- نسب کودکانه نامشروع
2- آیا کودکان نامشروع در حکم اسلامند.
3- توارث ، کودکان نامشروع ا زچه کسانی ارث می برند و چه کسانی وارث آنان هستند.
4- محرومیت و ازدواج
5- حضانت و ولایت.
6- نفقه واطاعت ، یعنی نفقه کودکان نامشروع را چه کسی به عهده می گیرد؟ آیا پدر نامشروع بر کودک نامشروع واجب النفقه می شود؟ و آیا کودک نامشروع لازم است ازپدرنامشروع خوداطاعت کند؟
مرحله دوم - احکام حقوق جزاء احکامی که در این مرحله بررسی می شود به قرار ذیل است :
1- اسقاط جنین ناشی از زنا
2- دیه جنین که در اثر جنایت سقط شده است چقدر است ؟ وچه کسانی از این دیه ارث می برند؟
3- اگر ولدالزنا به وسیله ولدحلال کشته شود، قاتل قصاص می شود یا خیر؟
4- اگر پدر نامشروع (زانی) فرزند نامشروع (والدالزانا) را بکشد آیا قصاص می شود؟
پاسخ این سئوالات به طور مستدل در این مقاله روشن می شود.

کودکان نامشروع :

شایان ذکر است که تکون هر کودکی در اثر رابطه بین زن ومرد میسر است اگر در بین آنها ارتباط برقرار نشود، عادتا" محال است بچه ای به دنیا بیاید چنانکه مریم مقدس در جواب پیک خداوند سبحان که به او مژده عیسی را داد وگفت : ان الله بیشرک بکلمه منه اسمه المسیح عیسی بن مریم 0 گفت : انی یکون لی ولدولم یمسنی بشر.
رابطه بین زن ومرد که سبب تکون کودک می شود بر سه قسم است : رابه مشروع ، رابطه غیر مشروع و رابطه ای که مورد اختلاف است آیا مشروع است یا نامشروع . ...

....

مبحث اول - اثبات نسب پدری ولدالزنا :

گاهی اتفاق می افتد که انتساب طفل به زانی مورد اختلاف قرار گیرد و شخص زانی آن را انکار یا ادعا نماید در مورد اختلاف با چه شرایطی می توان نسب طفل را به زانی اثبات کرد؟
قبل از بیان شرایط اثبات نسب پدری لازم است موارد اختلاف بررسی شو و آنها به قرا رذیل است :
1- زانی با صاحب فراش اختلاف داشت باشند، در صورتی که شرایط الحقا در هر یک از آنها وجود داشته باشد، ولد به صاحب فراش (شوهر) ملحق می شود ودلیل آن حدیث معروف (الولدلفراش و للعاجر الحجر) است هر چند ولد به ظاهر و قیافه شبیه زانی باشد.
2- اختلاف زانی با کسی که وطی به شبهه کرده و هریک از آنها ولد را ملحق به خود می دانند، در این قسم نیز شرایط الحاق ، که در آینده به آنها اشاره خواهد شد. در هر دو وجود دارد.ازکلمات بعضی از فقها مستفاد می شود که وطی به شبهه فراش و ولد به حکم (الولدللفراش ) به او ملحق می شود.
این نظریه از کلمات بعضی از فقها، استظهارمی شود چنانکه صاحب حدائق می گوید: اگر شوهر با زن خود نزدیکی کند و وطی به شبهه نیز با آن زن اتفاق بیافتد و کودکی متولد شودکه شرایط الحاق را به هر دو داشته باشد در اینجا راه حل منحصر به قرعه است ، چون زن نسبت به هر دو فراش است .
چنانکه ملاحظه می شود در نظر صاحب حدائق مرد اجنبی صاحب فراش شنخته شده است. در مساله مورد نظر نیز بنابراین نظریه ولد به واطی به شبهه ملحق می شود به حکم الولدللفراش مر زانی مطرود و مردود می گردد.
در حقوق مدنی مرحوم دکتر امامی نیز آمد است : (فرع 2-هرگاه با زنی که وطی بشبهه شده است واطی مزبور یا شخص دیگری نیز زنا کرده باشد و بتوان با احتساب مدت حمل ، طفل متولد از زن مزبور را ناشی از هر یک از دو عمل زنا و شبهه دانست ، بدستور قاعده فارش مذکور در ماده (1158) قانون مدنی طفل متولد از شبهه می گردد، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، زیرا بصرف احتمال تولد طفل از زنا نمی توان از جریان اماره فراش جلوگیری نمود همچنانکه احتمال مزبور مانع از جریان اماره فراش در طفل متولد از نکاح صحیح نمی گردد. ...

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان

مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان - سیستم همکاری در فروش ... filemarket20.cero.ir/product-352954-مقاله-کودکان-نامشروع-و-احکام-فقهی-و-حقوقی-آنان.aspx‎Cachedمقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان دسته: پژوهش بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 26 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 26. مقاله کودکان نامشروع و احکام ... مقاله : بررسی احکام فقهی و حقوقی کودکان نامشروع | موسسه حقوقی ... edalat-gostaran.com/.../مقاله-بررسی-احکام-فقهی-و-حقوقی-کودکان/‎Cached23 نوامبر 2016 ... در این مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان بررسی می شود.کودکان نامشروع چه کسانی هستند؟ کودک تلقیحی وآزمایشگاهی ، مشروع است یا ... مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان fileha.nahrblog.com/Post/354‎Cachedپیام مدیر سایت : به سایت ما خوش آمدید ! من و تمــام نویســندگان آرزومندیم لحظات خوبی در سایت ما سپری کنید ! در سمت راست همین متن مـراحل فعالیت در ســایت ما نشـــان ... پرتال جامع علوم انسانی - بررسی احکام فقهی و حقوقی کودکان نامشروع www.ensani.ir/fa/content/140881/default.aspx‎Cached Similarدر این مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان بررسی می شود.کودکان نامشروع چه کسانی هستند؟ کودک تلقیحی وآزمایشگاهی ، مشروع است یا نامشروع ؟ دانلود رایگان مقاله بررسی احکام فقهی و حقوق کودکان نامشروع lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.430_Action.NewsBodyView_NewsId.199.html‎Cached8 نوامبر 2016 ... حجت الاسلام والمسلمین خلیل قبله ای در این مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان بررسی می شود.کودکان نامشروع چه ... مقاله رایگان احکام ... دانلود رایگان تحقیق بررسی احکام فقهی و حقوق کودکان نامشروع lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.430_Action.NewsBodyView_NewsId.200.html‎Cached8 نوامبر 2016 ... برچسب: احکام فقهی کودکان نامشروع, احکام فقهی و حقوقی کودکان نامشروع, بررسی احکام ... در این مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان ... مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/.../مقاله-کودکان-نامشروع-و-احکام-فقهی-و-حقوقی-آنان‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. مقاله:بررسی احکام فقهی و حقوقی کودکان نامشروع | فروشگاه فروش فایل faridfile.ir/?p=296251‎Cached1 نوامبر 2016 ... در این مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان بررسی می شود.کودکان نامشروع چه کسانی هستند؟ کودک تلقیحی وآزمایشگاهی ، مشروع است یا ... دانلود (مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان) - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=11158‎Cached30 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک ... حقوق - بررسی احکام فقهی و حقوقی کودکان نامشروع dadiran.blogfa.com/post-7.aspx‎Cachedحجت الاسلام والمسلمین خلیل قبله ای در این مقاله کودکان نامشروع و احکام فقهی و حقوقی آنان بررسی می شود.کودکان نامشروع چه کسانی هستند؟ کودک تلقیحی وآزمایشگاهی ...