خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله حقوقی چک

چک

قسمتهایی از متن:

چک به معنی برگهٔ تاریخ‌دار و دارای ارزش مالی است که معمولاً برای خرید در حال و پرداخت در آینده استفاده می‌شود. صاحب چک پس از نوشتن مبلغ ارزش آن و تاریخ موردنظر برای وصول، چک را امضا می‌کند. در تاریخ ذکر شده - تاریخ سررسید - فردی که چک را دریافت کرده‌است به بانک مراجعه می‌کند و مقدار وجه مشخص شده را از حساب جاری فرد صادر کننده دریافت می‌کند.

چک سند خاصی است از اسناد بازرگانی که به موجب آن، صادرکننده چک، پولی را که نزد دیگری دارد تمام یا بخشی را به سود خود یا ثالث مسترد می‌دارد . چک سند عادی تجاری در برخی موارد با رعایت اصول آن قابل صدور اجرائیه‌است. خط و قباله را هم در ایران قدیم چک می‌خواندند ( دیوان معزّی ) چنین گفته‌اند که سکه نیز از لغت چک، نحت شده‌است. صدور چک اماره مدیون بودن است.[۱]

طبق قانون چک در ایران، شخص باید در زمان نوشتن چک به اندازهٔ مبلغ مندرج در آن در حساب خود وجه نقد، اعتبار و یا پشتوانهٔ قابل تبدیل به وجه نقد داشته باشد. تفاوت چک با کارت‌های اعتباری هم در همین است.

البته امروزه این قانون معمولاً در مبادلات پولی‌ای که به‌وسیلهٔ چک انجام می‌شود، رعایت نمی‌گردد و در نتیجه در چند سال اخیر تعداد افرادی که بدلیل چک برگشتی - یعنی چکی که در تاریخ مشخص شده، مقدار وجه وعده داده شده را تأمین نکند - به زندان می‌افتند رو به افزایش گذاشته‌است. ....

...

« تعریف چک »
در ماده 310 قانون تجارت از چک بعنوان نوشته ای یاد شده که به موجب آن صادر کننده چک وجوهی را که نزد بانک محال علیه (بانکی که باید وجه را بپردازد) دارد . کلاً یا بعضاً مسترد یا به دیگری واگذار می نماید و در ماده 311 همان قانون مرقوم است که درچک باید محل و تاریخ صدور قید شده و به امضاء صادر کننده برسد و پرداخت چک نباید وعده داشته باشد و ماده 313 قانون تجارت اشعار داشته که وجه چک باید به محض ارائه کارسازی شود و نیز به موجب مواد دیگری ازاین قانون قید گردیده که صدور چک ذاتاً عمل تجاری محسوب نمی گردد.

اگر چک بایستی در همان مکانی که صادر شده تأدیه گردد ،‌دارنده چک ظرف مدت15 روز از تاریخ صدور باید وجه آنرا مطالبه کند و اگر از یک نقطه به نقطه دیگر صادر شده باشد باید ظرف مدت 45 روز مطالبه گردد و چنانچه در مواعد مذکوره وجه آنرا مطالبه نکند دعوی دارنده علیه ظهرنویسی مسموع نخواهد بود.

چک در عرف بازار
درحال حاضر در بازار و عرف معاملات و داد و ستد از چک بعنوان وعده دار یا مشروط یا تضمینی و یا بدون تاریخ و سفید امضاء استفاده می شود ...

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله حقوقی چک

مقاله حقوقی چک - سیستم همکاری در فروش فایل سِرو daneshyar.cero.ir/product-352959-مقاله-حقوقی-چک.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 3,000 تومان. خرید. چک. قسمتهایی از متن: چک به معنی برگهٔ تاریخ‌دار و دارای ارزش مالی است که معمولاً برای خرید در حال و پرداخت در آینده استفاده می‌شود. مقاله حقوقی چک fileha.nahrblog.com/Post/349‎Cached16 نوامبر 2016 ... چک به معنی برگهٔ تاریخ‌دار و دارای ارزش مالی است که معمولاً برای خرید در حال و پرداخت در آینده استفاده می‌شود. صاحب چک پس از نوشتن مبلغ ارزش آن و ... قوانین حقوق درباره چک - دانلود رایگان مقاله و تحقیق theorize.persianblog.ir/tag/قوانین_حقوق_درباره_چک‎Cached Similarمقاله+پروژه+پایان نامه http://foroshi.net/m_box.aspx?p_group=24 ..... تبصره : هرگاه بعد ازشکایت کیفری شاکی چک را به دیگری انتقال دهد یا حقوق خود را نسبت به ... مقاله حقوقی چک - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/1395/07/19/post-14/مقاله-حقوقی-چک‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت مقاله حقوقی چک وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. جهت مشاهده ی توضیحات محصول ، پیش ... کاملترین فایل مقاله حقوقی چک | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/4464‎Cached26 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(مقاله حقوقی چک)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله حقوقی چک}را دانلود خواهید ... دانلود فایل ( مقاله حقوقی چک) - ساخت وبلاگ, وبلاگدهی روزفا shameparvan.ruzfa.ir/post/1174‎Cachedمحقق گرامی،شما با جستجوی مقاله حقوقی چک وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی( مقاله حقوقی چک)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می رساند مقاله حقوقی چک. ادامه مطلب. اداره کل تدوین قوانین و امور شورا > مقالات حقوقی > قوانین و مقررات چک rules.tehran.ir/مقالاتحقوقی/قوانینومقرراتچک‎Cached Similarچنانچه کسی چند فقره چک صادر نماید ، جمع مبلغ چکها مبنای تعیین مجازات قرار خواهد گرفت بنابراین چنانچه مثلاً کسی دو فقره چک هر یک به مبلغ 000/000/7 ریال صادر ... بسته مقاله حقوقی چک - علم پرداز elmpardaz.parsiblog.com/Posts/17/بسته+مقاله+حقوقی+چک/‎Cached17 ا کتبر 2016 ... شاددترین دقایق آرزوی ما برای شما دوست گرامی است. از اینکه برای دریافت بسته مقاله حقوقی چک وبسایت ما را انتخاب نموده اید متشکریم. برای مطالعه ... مقالات حقوقی - تمایز چــک کیــفری با چــک حــقوق karimranjbar.blogfa.com/post/9‎Cached Similarمقالات حقوقی - انتهای حق هرکسی , ابتدای حق دیگریست... ... چک نوشته‌ای است که به موجب آن، فرد صادرکننده همه یا بخشی از موجودی خود نزد یک بانک را به شخص ثالث حواله ... چک سفید امضاء و ماهیت حقوقی آن » بانک مقالات حقوقی , نشر عدالت ... nashreedalat.ir/maghalat-hoghoghe/hoghogh-tejarat/931--.html‎Cached Similar28 سپتامبر 2014 ... چک سفید امضاء و ماهیت حقوقی آن گردآورنده: محمد داودآبادی دانشجوی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی فهرست چکیده.