خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان

پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان

قسمتی از متن:


عنوان به زبان انگلیسی/(آلمانی، فرانسه، عربی):

تذکر: صرفاً دانشجویان رشته‏های زبان آلمانی،‌ فرانسه و عربی مجازند عنوان پایان‏نامه خود را به زبان مربوطه در این بخش درج نمایند و برای بقیه دانشجویان، عنوان بایستی به زبان انگلیسی ذکر شود.

The role of temperament dimensions and cerebral-behavioral systems in prediction of The anxiety in The high school students.

ب – تعداد واحد پایان‏نامه: 6 واحد

ج- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق):

اختلالات اضطرابی از جمله اختلالات جدی روانپزشکی بوده که به طور مشخص عملکرد روانی- اجتماعی زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهند، یک چهارم جمعیت جهان مبتلا به حداقل یک اختلال اضطرابی بوده و میزان شیوع این اختلالات10-8 درصد در اطفال و 15-9 درصد در بالغین گزارش شده است (ورن و تری ران[1]، 2004).

شواهد اخیر از نقش عوامل مزاجی در بروز و دوام اختلالات اضطرابی حمایت می کنند. مطابق مدل طرح شده به وسیله کلونینجر(1987). شخصیت دو ساختار اساسی دارد: خلق و خو(سرشت) و منش. ترکیبی از چهار بعد خلق و خوی، نوجویی، اجتناب از آسیب، وابستگی به پاداش و پشتکار و سه بعد منش خود- راهبری، همکاری و خود- فراروی شخصیت فرد را شکل می دهند.کلونینجر معتقد است که سامانه های خلق و خو در مغز دارای سازمان یافتگی کارکردی[2] متشکل از سامانه های متفاوت و مستقل از یکدیگر برای فعال سازی، تداوم، و بازداری رفتار در پاسخگویی به گروههای معینی از محرک هاست. فعال سازی رفتاری در پاسخ به محرک های نو(جدید)[3] و نشانه های پاداش و رهایی از تنبیه است. بنابراین تفاوت های فردی در چنین قابلیتی « نوجویی»[4]نامیده می شود. بازد اری رفتاری در پاسخ به محرک های تنبیه یا نبودن پاداش است.

تفاوت های فردی در قابلیت وقفه یا بازداری رفتاری[5]، آسیب پرهیزی[6] نامیده می شود. رفتاری که با پاداش تقویت می شود معمولا تا مدتی پس از قطع پاداش ادامه می یابد. کلونینجر تفاوت های فردی در تداوم پاسخ پس از قطع پاداش را پاداش – وابستگی[7] نام گذاری کرد، این ابعاد خلق و خو در تحقیقات گذشته با آسیب شناسی روانی مرتبط بوده اند.

تحقیقات جول هاو ایزومتسا[8]، (2005 ) نشان داد که بین نمرات اجتناب از آسیب با علائم افسردگی و اضطراب، رابطه معناداری وجود دارد و نمرات خود- راهبری نیز با علائم افسردگی و اضطراب ارتباط منفی داشت. نیمان[9] و همکاران، (2011) در پژوهش خود دریافتند، که آسیب پرهیزی با اختلال افسردگی و علائم افسرده کننده به میزان زیادی ارتباط مثبت دارد، همچنین نگرانی اولیه با اختلال افسردگی و علائم افسرده کننده با تاثیرات یکسانی در ارتباط است و ترس از تردید، خجالت و احساسات نیز با اختلال و علائم افسرده کننده ارتباط مثبت یکسانی دارد. لیو[10] و همکاران، (2001) در پژوهش خود به این نتیجه رسیدند که بیماران مبتلا به وسواس در بعد آسیب پرهیزی نمرات بالاتر، و در ابعاد نوجویی، وابستگی به پاداش، خود- راهبری و همکاری نمرات پایین تری نسبت به گروه بهنجار دارند (به نقل از ابوالقاسمی و همکاران، 1390).

یکی دیگر از مهم ترین عوامل مزاجی، فعالیت سیستم های مغزی- رفتاری است؛ این مدل شخصیتی، توسط «گری»[11] مطرح شده است. به اعتقاد «گری»(1995) سه سامانه مغزی وجود دارد که رفتارها و هیجان ها را کنترل می کند: (1) سامانه فعال ساز رفتاری ( BAS)[12].(2) سامانه بازداری رفتاری(BIS)[13] و (3) سامانه جنگ و گریز (FFS)[14]. این سامانه ها با وجود مستقل بودن، با یکدیگر تعامل دارند. تفاوت های فردی در کارکرد این سیستم ها و تعامل آنها، زیربنای خلق و خوی انسان را تشکیل می دهند. سیستم های فعال سازی رفتاری به محرک های شرطی پاداش و فقدان تنبیه پاسخ می دهد. سیستم بازداری رفتاری از طریق محرک های شرطی که با حذف پاداش و تنبیه همخوانی دارند و محرک های جدید یا محرک هایی که به صورت ذاتی دربرگیرنده ترس هستند تحریک می شوند. فعالیت این سیستم موجب فراخوانی حالت عاطفی اضطراب و بازداری رفتاری، اجتناب فعل پذیر، خاموشی، افزایش توجه و برپایی می گردد. سیستم ستیز/گریز به محرک های غیر شرطی آزارنده پاسخ می دهد و پاسخ های آن در غالب پرخاشگری دفاعی غیر شرطی یا رفتار گریز است. گری (1994) بر اساس نظریه سیستم های مغزی – رفتاری این فرض را مطرح ساخت که اختلالات روانپزشکی ناشی از اختلال کارکرد (بیش فعالی یا کم فعالی) یکی از سیستم ها یا تعاملات آنها می باشد. به عنوان مثال، اضطراب و افسردگی نتیجه فعالیت بیشترBIS می باشد. در حالی که به اعتقاد وی افسردگی پسیکوتیک از فعالیت کم BAS و سوء مصرف مواد از فعالیت بیشترBAS ناشی می شود.


[1] .Wern & TreeRun

2. functionally organize

3. novel Stimulis

4. novelty seeking

1. harm avoidance

2. persistence

3.reward Dependence

4. jylha & isometsa

5. Nyman

6. Lyoo

[11] .Gray

8. behavior Activating System

9 . behavior inhibition System

[14]. fight flight System



خرید فایل



لینک منبع :پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان

پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش ... prozhe20.cero.ir/product-323768-پروپوزال-نقش-ابعاد-خلق-و-خو-و-سیستم-های-مغزی-–-رف.aspx‎Cachedفرمت فایل: doc حجم فایل: 100 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22. پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان ... دانلود فایل ( پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری ... graficshamsine.meeblog.ir/post/1739‎Cachedبه صفحه دانلود فایل(پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از ... پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش ... harirmahtb.meeblog.ir/post/1902‎Cached16 سپتامبر 2016 ... با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان ... دریافت فایل پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی ... avybran.aslblog.ir/vote191-1.php‎Cached27 ا کتبر 2016 ... دریافت فایل پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان - پرداخت و دانلود آنی - گلبن هستی. خرید فایل( پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری ... www.risearticle.ir/download/4023‎Cached26 ا کتبر 2016 ... پروپوزال نقش سبک های فرزند پروری والدین در پیش بینی اضطراب امتحان و ... خرید فایل( بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی – رفتاری در دانش آموزان ... فروش دانلودی پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی ... www.sarvoptdl.ir/file7775.html‎Cached29 جولای 2016 ... با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان ... دانلود فایل ( پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری ... kavirdlc.ir/دانلود-فایل-پروپوزال-نقش-ابعاد-خلق-و-خ/‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. اینک شما با جستجوی ((پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان)) وارد صفحه فروش ... دانلود (پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در ... 5gcn3o.sarvdlc.com/‎Cachedدانلود (پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان) پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش ... https://selzir.com/.../16365204-پروپوزال-نقش-ابعاد-خلق-و-خو-و-سیستم-های-مغزی-رفتاری-در-پیش-بینی-اضطر‎Cachedپروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان محدوده قیمت از 12000 تومان از فروشگاه فروش محصولات دانلودی و بازاریابی ... پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش ... confindex.pishroblog.ir/Post/16‎Cached25 سپتامبر 2016 ... پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سیستم های مغزی – رفتاری در پیش بینی اضطراب دانش آموزان. قسمتی از متن: عنوان به زبان انگلیسی/(آلمانی، فرانسه، ...