پایان نامه آشنایی با مفهوم تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیکی
مقدمـــه :
بسیاری از اقتصاد دانان و متخصصین بر این عقیده اند که انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته که جهان را وارد عرصه اطلاعات ساخته و بسیاری از جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عظیم نموده است.
رشد روزافزون فن آوری بخصوص فن آوری اطلاعات (IT) در جهان، موانع و مشکلات زمانی و مکانی مربوط به امور تجاری را کاهش داده است و دسترسی عمومی مردم به اینترنت باعث شده امکان تجارت و کسب و کار از طریق اینترنت و یا به عبارتی تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی از جایگاه ویژه ای در کشورهای توسعه یافته برخوردار شود.
در سالهای اخیر کشورهای توسعه یافته با کنارگذاشتن تدریجی تجارت سنتی مبتنی بر کاغذ و مبادله فیزیکی اسناد، به شیوه تجارت الکترونیکی روی آورده اند.
روش تجارت الکترونیکی معروف به تجارت بدون کاغذ، صرفه جویی در زمان، هزینه ها و نیروی انسانی را به دنبال داشته و شاخص های بهره وری را افزایش داده است اما این شیوه هنوز در کشور ما جایگاه خود را به دست نیاورده است.
در این گزارش کوتاه ضمن تعریفی از مفهوم تجارت الکترونیکی، مزایای استفاده از آن در تجارت جهانی و فرآیند کاربرد آن در معاملات تجاری و بازرگانی توضیح داده خواهد شد و علل عدم گسترش این پدیده در کشورمان و راهکارهای توسعه و پیشرفت در این زمینه ارائه خواهد شد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ای بر تجارت الکترونیک ............................................................... 1
تعریف تجارت الکترونیک ...................................................................... 2
ویژگیهای کلی تجارت الکترونیک ............................................................. 3
مزایای تجارت الکترونیک ...................................................................... 3
ابزارهای تجارت الکترونیک ..................................................................... 4
انواع تجارت الکترونیک ......................................................................... 5
زیرساختهای تجارت الکترونیک ................................................................ 6
فرآیند کاربرد تجارت الکترونیک............................................................... 6
پرداختهای الکترونیکی در تجارت الکترونیک ................................................ 7
سایتهای مهم در تجارت الکترونیک .......................................................... 8
مشکلات تجارت الکترونیکی در ایران ......................................................... 8
پیشنهادات توسعه تجارت الکترونیکی در ایران ........................................... 10
پروژه های تجارت الکترونیکی در ایران ...................................................... 11
واژه های مرتبط با تجارت الکترونیک ........................................................ 12
آشنایی با اداره اطلاع رسانی و تجارت الکترونیک در سازمان بازرگانی استان فارس 15
طرح کار با بانکداری الکترونیکی ........................................................................................................1
مقدمه ...........................................................................................................................................1
تعریف مسئله ................................................................................................................................2
بانکداری اینترنتی ............................................................................................................................2
سرویسهای ارائه شده .....................................................................................................................3
ویژگیهای حواله الکترونیکی .............................................................................................................5
مدیریت ریسک .............................................................................................................................7
راه کارها .......................................................................................................................................8
امکان سنجی ................................................................................................................................8
محاسبه نقاط عملکرد.....................................................................................................................11
براورد مبتنی بر fp..........................................................................................................................12
مدل فرایند نرم افزار ....................................................................................................................13
دوفایل بیست صفحه ای