خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت

تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت

1.مقدمه

حمایت از حقوق مالکیت معنوی یک موضوع مهم در مذاکرات تجاری چند حانبه می باشد. مباحث فعلی در مورد حقوق مالکیت معنوی دارای دو وضعیت کاملاً متقاوت می باشد. برخی افراد از حقوق مالکیت معنوی بعنوان یک ابزر اثر بخش برای پیشرفت تکنولوژی و بعنوان یک تسهیل کنند. برای انتقال تکنولوژی برای کشورهای در حال توسعه حمایت می کنند. برخی افراد دیگر یک دید گاه کاملاً متفاوت دارند و حقوق مالکیت معنوی را بعنون تنها عامل دفاع کننده از منافع کشور های پیشرفته در نظر گیرند. برای مثال برخی از اقتصاد دانان اظهار می کنند که رژیم حقوق مالکیت معنوی بین المللی فعلی قواعد جهانی بازیهای بین المللی را به نفع کشورهای توسعه یافته تغییر داده است و ایجاد منافع بلند مدت برای کشورهای درحال توسعه بخصوص کشورهای فقیر از جانی جنبه های تجاری حقوق مالکیت معنوی [1] ( TRips) به نظر می رسد که بسیار پرهزینه و نامطمئن محقق می شنود ( word Bank 2001) علی رغم این انتقادات احتراز TRips بر این است که « حمایت و تقویت حقوق مالکیت معنوی باید به ارتقای نوآوری تکنولوژیکی و انتقال جذب تکنولوژی کمک نماید و منافع متقابل ایجاد کنندگان و استفاده از دانش تکنولوژیکی را طوری تامین نماید که به رخساره اقتصادی واجتماعی منجر شود. TRips .(Wipo, 1224) منعکس کنند منافع کشورهای پیشرفته می باشد. مخالفان TRips سئوالات اساسی در مورد نقش بالقوه حقوق مالکیت معنوی (TRips[2] ) در انتقال تکنولوژی و جریانهای سرمایه به کشورهای در حال توسعه دارند. برای نمونه، در گزارش اخیر کمیته TRips به خودی خود منجر به افزایش FDI نمی شود، یا این حمایت انتقال تکنولوژی یا نو آوری محلی را در کشورهای در حال توسعه تشویق نمی کند. ( suns, 2000) ولی برخی مطالعات اخیر، پروژه uncTAD -icsTD ( Maslus,2000, lall and Albaladejo.20041 ) بینش های جدیدی در مورد رابطه بین IPRs و انتقال تکنولوژی به کشورهای در حال توسعه ارائه می کند. آنها دریافتند که اثرات IPRs بر انتقال تکنولوژی به کشورهای در حال توسعه و نوآورن محلی کشورهای در حال توسعه بر طبق سطح توسعه اقتصادی و ماهیت تکنولوژیکی فعالیتهای اقتصادی متفاوت می باشد.


[1] - Trade_relaied Aspcts of intellec tual property Rights

[2] - intellectual property Rights

...

2- چاچوبهای تحلیلی

1-2- چاچوب مسیر تکنولوژی

این چارچوب دو مسیر تکنولوژیکی را - یکی در کشورهای پیشرفته ودیگری در کشورهای در حال توسعه - بعنوان روشی برای تجزیه و تحلیل شرکتها در کشورهای در حال توسعه اکتساب تکنولوژی خارجی انباشت توانایی جذب خودشان در طول مسیر تکنولوژی تجزیه و تحلیل و منسجم می نماید ( kim,1997a)

مسیر تکنولوژی ( Technological trajectory) به جهت تکاملی پیشرفتهای تکنولوژیکی که در صنایع و بخش ها قابل مشاهده می باشند مربوط می شود. , utterback و Abernathy (1975) عنوان کردند که صنایع و شرکتها در کشورهای پیشرفته در طول یکه مسیر تکنولوژی که متشکل از سه مرحله تغییر ( fiuid) انتقال ( transition) و
خاصی ( specific) می باشد توسعه می یابند. این اصطلاحات انعطاف پذیری سیستم تولیدی درگیر را منعکس می کند هر چند این مراحل، به تکنولوژی نو ظهور تکنولوژی میانی ومراحل تکنولوژی بالغ مربوط می شوند، در این مقاله جدید بودن تکنولوژی محصول مورد نظر را منعکس می کنند.

شرکتها در یک تکنولوژی جدید یک الگوی متغیر از نو آوری را نشان خواهند داد. نرخ نوآوری رادیکالی محصول ( نسبت به تدریجی ) با لا است. تکنولوژی محصول جدید اغلب ناپخته، گران و نامطمئن است، ولی عملکرد آن طوری است که برخی خواسته های بازار را بر آورد. می سازد تغییرات محصول ناشی تغییرات بازار می باشد، بنابراین سیستم تولید متغیر باقی می ماند و سازمان به یک ساختار منعطفی نیاز دارد که بطور سریع و اثر بخشی به تغییرات دربازار و تکنولوژی پاسخ دهد. (Abernathy and utterback در این مرحله، پیشگامان در کشورهای پیشرفته از مزیت اولین ایجاد کننده در بازار بر مبنای نو آوری رادیکالی محصول مطمئن هستند.

...



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت

[PDF] حقوق مالکیت معنوی www.rvsri.ac.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=03317f4a-e80c...‎Cached Similarاﺳﺖ وﭘﻴﺶ ﺷﺮط اﻟﺤﺎق ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺠﺎرت ﺟﻬﺎﻧﻲ اﺳﺖ و ﺣﻤﺎﻳﺖ از اﺧﺘﺮاﻋﺎت. ﻣﺮﺑﻮط ... دراﺻﻄﻼح ﺣﻘﻮق ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﻣﻌﻨﻮی ﺻﺮﻓﺎ اﺷﺎرﻩ ﺑﺮ اﻳﻦ دارد آﻪ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺣﻖ ﻣﺎ ... ﺁﺛﺎر ادﺑﻲ و ﻋﻠﻤﻲ ﻣﻜﺘﻮب و ﻏﻴﺮ ﻣﻜﺘﻮب ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻘﺎﻻت. مقاله حقوق مالکیت معنوی تجارت bankmaghale.ir/مقاله-حقوق-مالکیت-معنوی-تجارت/‎Cachedمقاله حقوق مالکیت معنوی تجارت مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵۳ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله حقوق ... دانلود تحقیق در مورد ﺣﻘﻮق ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﻣﻌﻨﻮی ﺗﺠﺎرت hmmt-t.lel.ir/‎Cached1 سپتامبر 2016 ... دانلود مقاله ﺣﻘﻮق ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﻣﻌﻨﻮی ﺗﺠﺎرت ,دانلود پایان نامه ﺣﻘﻮق ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﻣﻌﻨﻮی ﺗﺠﺎرت ,دانلود جزوه ﺣﻘﻮق ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﻣﻌﻨﻮی ﺗﺠﺎرت ,دانلود پاورپوینت ﺣﻘﻮق ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﻣﻌﻨﻮی ﺗﺠﺎرت. تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت ayneoab.meeblog.ir/post/743‎Cached21 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات ... دانلود تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت -کامل و جامع - سیستم وبلاگدهی simorghflye.madblog.ir/post/1487‎Cached16 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید.کاربران گرامی ... تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/1395/08/.../تحقیق-حقوق-مالکیت-معنوی-تجارت‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. جهت مشاهده ی ... پیش درآمدی بر حقوق مالکیت معنوی www.iranpatent.ir/fa/index.php?Page=definition&UID=10137‎Cached Similar8 جولای 2009 ... منابع : سایت مقالات حقوقی ... این مقولات در حوزه حقوق مالکیت صنعتی عبارتند از: علائم تجاری، از جمله علائم خدمات، نشانه های جغرافیایی، طرح های ... حقوق مالکیت معنوی www.hawzah.net/fa/Article/View/87640/حقوق-مالکیت-معنوی‎Cached Similarپس نظام حقوق مالکیت معنوی، به ویژه نظام حق مؤلف و حق تکثیر، به دنبال چیست؟ .... حقوق مالکیت تجاری و صنعتی حقوقی است که در پی توسعه صنعت و تجارت و در ..... براساس نظریات دیگری در بخش پژوهش و توسعه (R-D)، خسارت واردشده به شرکت های ... خرید و دانلود تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/12601‎Cached1 نوامبر 2016 ... مقالات مرتبط: فروش دانلودی پایان نامه مالکیت معنوی با رویکرد مالکیت صنعتی در حقوق ایران از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو ... خرید و دانلود تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت - ساخت وبلاگ pichakwi.aslblog.ir/post/1006‎Cachedدوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید تحقیق حقوق مالکیت معنوی تجارت.