خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی

مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی

تعریف مسأله و بیان سوالها

خداوند متعال نوع انسان را از دو جنس مرد و زن آفریده و تفاوت در جنسیت را مایه بقای نوع انسانی قرار داده است. تفاوتهای جسمی و روحی - روانی زن و مرد ناشی از خلقت تکوینی آنهاست حکمت ها و مصلحت های خاص خود را دارد. این تفاوتها در بعد تشریحی، مسایل فقهی و حقوقی خاص و متفاوتی را برای هر دو جنس به دنبال دارد و باعث شده که احکام آنها در برخی موارد با هم مشابهت نداشته باشد.

دین مبین اسلام به عنوان آخرین دین الهی که بهترین و کامل ترین برنامه را برای سعادت دنیوی و اخروی انسان ارایه داده است برای زن و مرد هویتی واحد قایل است و تنها ملاک و معیار برتری هر یک از دو جنس را تقوی معرفی می کند.

و شخصیت انسانی آنها را واجد حقوق مساوی و مستعد رشد و کمال و تقرب به خداوند متعال می داند.

برای شناخت و درک صحیح مسایل فقهی و حقوقی زنان باید به ویژگیهای خاص تکوینی زنان در بعد روحی – روانی و جسمی توجه شود و سپس در مورد حضور متناسب زنان در عرصه های خانوادگی ،‌اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی و ... به قضاوت بنشینیم و گونه برداشت‌ها و تصمیم گیریهای ما در مورد زنان تناسبی با حقوق زنان نداشته ، دچار افراط و تفریط و چه بسا حقوق زن به نام تساوی حقوق یا دفاع از حقوق زنان پایمال شود یعنی همان کاری که در سده های اخیر در غرب صورت گرفته است.

فمینیسم یا زن سالاری افراطی از جمله جریانات دفاع از حقوق زنان در سده اهی اخیر به خصوص دهه 60 میلادی است. این طرز تفکر در اواخر قرن 18 در غرب شروع به شکل گیری کرد و به طور مشخص و سازمان یافته در چهارچوب یک نهضت سیاسی در سال 1848 شروع شد.

با دقت در دیدگاهها و عملکرد فمینیست ها که گاهی گرایش های افراطی نیز در پیش گرفته اند مشاهده می کنیم که آراء آنها ناشی از سیر تاریخی ستم به زنان در غرب بوده و این ستم باعث شده که جنبشی در دفاع از حقوق زنان در آن دیار شکل بگیرد و زنانی که تا کنون ستم می دیدند اکنون به شکل دیگری در قالب دفاع از حقوق زنان مورد ستم واقع شوند.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی

مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی file_ha.cero.ir/product-341820-مقاله-مقایسه-تطبیقی-حقوق-زن-در-اسلام-و-دیدگاه-های.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 2,500 تومان. خرید. مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی. تعریف مسأله و بیان سوالها. خداوند متعال نوع انسان را از دو جنس مرد و زن ... مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی payanname20.filenab.com/product-65841-hogoog-zan.aspx‎Cachedمقایسه تطبیقی حقوق زن حقوق زن در اسلام دیدگاه های فمینیستی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی حقوق زن فمینیستی تحقیق حقوق زن در اسلام مقاله حقوق زن از ... مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی karsaz.bazarfile.com/.../مقاله-مقایسه-تطبیقی-حقوق-زن-در-اسلام-و-دیدگاه-های-فمینیستی‎Cached3 نوامبر 2016 ... دین مبین اسلام به عنوان آخرین دین الهی که بهترین و کامل ترین برنامه را برای سعادت دنیوی و اخروی انسان ارایه داده است برای زن و مرد هویتی واحد قایل ... مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی mantashfile.fafablog.com/post/100‎Cached10 سپتامبر 2016 ... مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی. تعریف مسأله و بیان سوالها. خداوند متعال نوع انسان را از دو جنس مرد و زن آفریده و تفاوت در ... دانلود فایل ( مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های ... tmaghalec.ir/?p=10885‎Cached30 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی) خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ... مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی nooshmakeyakhi.rozblog.com/.../مقاله-مقایسه-تطبیقی-حقوق-زن-در-اسلام-و-دیدگاه-های-فمینیستی.html‎Cached22 نوامبر 2016 ... مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی مربوطه به صورت فایل مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی bankmaghale.ir/مقاله-مقایسه-تطبیقی-حقوق-زن-در-اسلام-و/‎Cached Similarمقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۶ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و ... خرید و دانلود مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های ... www.newfilestant.ir/paper4396.html‎Cached5 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه ... دانلود تحقیق مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی paperdoc.ir/.../4108-دانلود-تحقیق-مقایسه-تطبیقی-حقوق-زن-در-اسلام-و-دیدگاه-های-فمینیستی‎Cachedدانلود تحقیق مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی خداوند متعال نوع انسان را از دو جنس مرد و زن آفریده و تفاوت در جنسیت را مایه بقای نوع انسانی ... دانلود مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی www.unisells.ir/prod-381308-دانلود+مقاله+مقایسه+تطبیقی+حقوق+زن+در+اسلام++و+دیدگاه+های+فمینیستی.html‎Cachedدانلود مقاله مقایسه تطبیقی حقوق زن در اسلام و دیدگاه های فمینیستی.