قسمتهایی از متن:
چکیده:
در این متن سعی خواهد شد پیرامون هویت ، تعاریف مختلف آن ، لایه های مختلف هویتی ،
عوامل اساسی خلق هویت و بنیان های هویتی ، اهمیت هویت در زندگی بشری و سیر تحولات
هویتی به شکل کلی بحث گردیده پیرامون مقوله بحران هویت و ریشه ها و دلایل داخلی و
خارجی بحران در کشور بحث گردیده و راهکارهایی متفاوت ( ازآنچه تا کنون ارائه داده شده
وصد البته که نتیجه نداده ) به امید حل این بحران یا مدیریت صحیح آن ارائه شود.
مقدمه:
زندگی اجتماعی بدون هویت وشناسه غیرممکن وبی معنی است چرا که اگرمن دارای هویت
فردی معین به خود نباشم که با آن شناخته شوم ودیگران را بشناسم وخود را بشناسانم ،
هرگزنخواهم توانست ارتباط وتعاملی صحیح و معنی دار با پیرامون خود برقرار کنم و بدون
وجود چهارچوبی برای مشخص ساختن هویت اجتماعی و هویتهای فردی، من همان بودم که
دیگری هست وهیچ یک از ما قادر نخواهد بود که نسبت معناداری بین خود وغیرخود یا
دیگری برقرارکند. درواقع ، بدون هویت ، جامعه ای درکار نیست. ...
...
انواع هویت عبارتند از :
1-هویت پراکنده:
این گروه از نوجوانان تصویر مشخصی از هویت خود ندارند، انسجام هویت ندارند و نمی توانند تصویر خوبی از آینده شان داشته باشند.
2- هویت تسلیم طلبی:
دسته ای از نوجوانان مطیع افراد بزرگسالان هستند و معمولاً در خانواده هایی رشد می کنند که اجازه استقلال و کسب تجربه به نوجوانان داده نمی شود.
3-تأخیر در شکل گیری هویت:
این گروه دارای تأخیر در شکل گیری هویت خود دارند، که بعد از گذراندن دوره تأخیر، راحت تر به هویت خود دست می یابند.
4-پیشرفت هویت:
نوجوانی که در هویت خود پیشرفت کرده، هویت منسجم ، مناسب و کافی را به دست آورده و در دوره جوانی، هویت انسجام یافته ای پیدا می کنند.
با توجه به این چهار نوع هویت، مسئله بحران و مشکل هویت، اکثراً در گروهی که دارای پراکندگی هویت، تسلیم طلب و تأخیر یافتگی هویت می باشند.
بحران هویت:
در خانواده های مستبد، اجازه فاصله گرفتن به نوجوان داده نمی شود و در نتیجه، هویت تسلیم طلبی پیدا می کنند، هویتی که انعطاف پذیر نیست و در برابر مشکلات و ناملایمات زندگی دچار بحران و سردرگمی می شود. این نوجوانان نمی توانند به استقلال دست یابند. ...
...
مقدمه
هویت سازمانی و هویت یابی سازمانی در پژوهشکده علوم وصنایع غذایی خراسان رضوی
روش شناسی
هویت سازمانی و هویت بخشی سازمانی
هویت سازمانی
تعیین هویت سازمانی
ابزار بررسی
بررسی پرسشنامه در یک نمونه
نحوه ی توزیع پرسشنامه
==================
قسمتهایی از متن:
جهانی شدن، فناوری اطلاعات و انفجار اطلاعات باعث شده است تغییر در سازمان ها امری ثابت و مستمر باشد. اطلاع از بافت فضایی که درآن هویت یابی رخ می دهد و بر نتایج اثر می گذارد
می تواند رهبران سازمانی را به دیدگاه هایی مجهز کند و رویکردهایی رادر مقابل آنها قرار دهد که با توجه به دینامیک متغیر سازمانی و مدیریت آن بر مبنای راهبردهای مبتنی بر ارتباطات شکل می گیرند(شرایم ،2002؛ تایلر، دوکرمر، 2005) علاوه بر این درک هویت و هویت یابی درسازمان ها باعث می شود رهبران سازمانی اقدامات همراه با دانش و اطلاعات را در خود توسعه دهند. رهبری اثر بخش تر در نتیجه ی اطلاعات از تفاوت های فردی در تعدیل روابط میان شیوه های رهبری و هویت یابی سازمانی توسعه یافته، بر خروجی های مثبت سازمان ها با اعضای دارای هویت بالاتر اثر می گذارد(اپیتروپاکی و مارتین، 2005،ون نیپربرگ، دوکرمرو هوگ، 2005)
وقتی رهبران به عنوان اعضای نمونه در یک گروه معرفی و مشخص می شوند، اقدامات آنها اغلب به عنوان اقدامات منصفانه ومقتضی محسوب می گردد.(لیپونن،کویویستو و اولکونن، 2005) وقتی این هویت با دیگر متغیرهای تعدیل کننده نظیر وابستگی ترکیب گردد، ادراک های سازمانی رهبر اثربخش تر خواهد بود (پیرو ،سیسرو، بونایتو، ون نیپر برگ و کروگلانسکی ، 2005)
درک هویت و هویت یابی چارچوبی را فراهم می سازد که با استفاده از آن می توان فرآیند
توسعه ای برای رهبران سازمانی فراهم ساخت.(لرد و هال، 2005)
درک وضعیت فعلی یک سازمان و چگونگی هویت یابی آن، چگونگی ساختاردهی مجدد و تخریب ساختارها در سازمان در هنگام نیاز به تغییر را دچار دگرگونی می سازد (رایدر، هاسلام و هاپکینز، 2005) و برای اینکه سازمان ها در بافت های فعلی مناسب باقی بمانند، بسیار اهمیت دارند. ...
...
سال 1380 به عنوان سال گذر سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برای ایجاد ساختارهای جدید محسوب می گردد. این گذر پنجره ای را گشود که خروجی های این تغییر را بتوان اندازه گیری کرد: هدف این تحقیق تعیین اثرات تغییر ساختاری ووظیفه ای سازمان مذکور به عنوان بخشی از تغییرات ساختاری و وظیفه ای وزرات متبوع است که بر هویت سازمانی و تعهد سازمانی بر جای گذاشته است. اگرچه میتوان بررسی های مربوط به روابط درون سازمانی ، ادراک و رفتارهای کارکنان علمی نیز پرداخت ولی در این تحقیق فقط هویت و تعهد سازمانی مد نظر بوده است. بدیهی است که ارزیابی برنامه تغییرات سازمانی و مأموریت های نوین وزارت مد نظر
نمی باشد ولی بررسی اثرات تغییرات سازمانی به دلیل اجرای قانون مذکور بر کارکنان هیئت علمی سازمان مورد بحث برتعریف مجدد خود مورد توجه قرار گرفته است.
بخصوص در این پژوهش بررسی اثرات تغییرات سیاسی مرتبط با هویت اعضای هیأت علمی پس از گذشت 7 سال از اجرای تغییرات مذکور مد نظر بوده اند. اگر اثرات مطلوب آنگونه که فرض شده اند باشند،تغییرات تجربه شده در این وضعیت را می توان تعمیم داد و برای سازمان ها و موسسات مشابه با هدف توسعه ی رهبران میان سازمانی دربخش دولتی در رابطه با مشکلات و مسائل پیچیده و افقی به کار برد.
هویت سازمانی و هویت یابی سازمانی در پژوهشکده علوم وصنایع غذایی خراسان رضوی
هویت سازمانی را میتوان در رابطه با پژوهشکده ی علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی به کار برد. یکی از مقاصد تغییرات ساختاری و وظیفه ای آن گونه که گفته شده است ....
...
ابتدا توضیحات را به دقت بخوانید سپس اقدام به دانلود نمایید!
بخشی از متن:
تاریخچه هیپنوتیزم
دکتر شارکو دستیار دیگری داشت بنام دکتر اعلم الملک که از اولین دانشجویان اعزامی از ایران در دوره قاجاریه بوده و پس از مرگ شارکو ، جانشین وی در بیمارستان روانپزشکی پاریس گردید .
دکتر اعلم الملک پس از روی آوری به علوم غریبه ، از مقام خویش استعفا داده و به ایران بازگشت و به عنوان پزشک دربار مظفرالدین شاه مشغول به کار شد . او هیپنوتیزم را از شارکو آموخته بود و برای سرگرمی درباریان در مجلس شاه هیپنوتیزم انجام می داد. در واقع او اولین کسی است که هیپنوتیزم را با این نام به ایران آورده ، به سرزمینی که مردمش از هزاران سال قبل این علم را به خوبی می دانستند و به مقاصد مختلف از آن بهره می بردند .
ناگفته نماند که بسیاری از تکنیکهای موجود در کتابهای جدید هیپنوتیزم که از سوی هیپنوتیزورهای غربی معرفی شده ملهم از روشهائیست که دراویش ایران در صدها سال قبل در مراسم خویش به کار میبردند .
همجنس گرایی
همجنس گرایی یکی از گرایش های جنسی است که مشخصه آن تمایل زیبایی شناختی، عشق رومانتیک، و تمایل جنسی منحصرآ نسبت به جنس همگون با خود فرد میباشد. به فردی که به جنس دیگر گرایش داشته باشد دگرجنسگرا و به افرادی که هم به جنس دیگر و هم به همجنس خود تمایل دارند دوجنسگرا میگویند.
در اصطلاح اسلامی به ارتباط جنسی بین مردان «لواط» (برگرفته از نام لوط پیامبر قومی که به این کار مشهورند) و به ارتباط جنسی بین زنان «مساحقه» میگویند.
در گویش مردم عامی افراد همجنسگرا - زن یا مرد - با عنوان عمومی «همجنسباز» خوانده میشوند ولی واژههای دیگری نیز در گفتار عوام برای اشاره همجنسگرایان وجود دارد که معمولاً تحقیرآمیز و محکومکننده هستند؛ به عنوان مثال همجنسگرایان مرد در زبان فارسی با عناوین چون اِواخواهر، اُبنهای (شخص مفعول در عمل جنسی همجنس گرایان) و عناوین زنندهتر خوانده میشوند. ...
...
طبیعت در برابر تربیت
این که بین عوامل روان شناختی و عوامل زیست شناختی کدام بر همجنس گرایی مؤثرتر است مسأله ایست که همواره عامل بحثهای بسیار شدهاست. از این عوامل میتوان به عوامل ژنی و یا هورمونهای مؤثر بر جنین نام برد. از نظر تاریخی فروید و روانشناسان دیگری در شاخهٴ روانکاوی معتقد بودند که تجربیات دوران کودکی در شکل گیری گرایشهای جنسی مؤثرند. به عنوان مثال فروید معتقد بود که نوجوانان همگی همجنس گرا هستند و پس از گذراندن مراحلی دارای حالات دگرجنس گرایی میشوند و آنها که همجنس گرا میمانند به علت مواجهه با یک مانع یا حادثهٴ بازدارنده، تکامل جنسی خود را به اتمام نرساندهاند. او همچنین معتقد بود که بعضی افراد که این دورهٴ تکامل جنسی را بدون هیچ مشکلی طی کردهاند نیز همچنان در درون خود به صورت پنهان و به درجات متفاوت دارای تمایلات همجنس خواهانه هستند. کشفیات مدرن علمی و پزشکی تأکید بر زیست شناختی بودن عوامل همجنس گرایی و رفتارهای همجنس گرایانه در کودکی دارند و این عوامل شامل عوامل ژنتیکی و یا کسب شده در رحم مادر میباشند. ناگفته نماند که همین پیش زمینههای زیست شناختی همجنس گرایانهاست که در کودکی شرایط ایجاد عوامل روانشناختی را مهیا میکند.
همجنس گرایی در کشورهای مختلف
جمهوری اسلامی ایران
...
مقدمه 2
تاریخ لغت "همجنسگرا / همجنسگرایی" 2
دلائل د. ساتیر 3
کاربرد کلمات 11
حقوق زن همجنس گرا 14
نظر دین در باب همجنس گرایی 24
تاریخ همجنسگرایی 25
تعریف همجنس گرایی و تفاوت آن با همجنس بازی 27
منبع 28
======================
مقدمه
تاریخ لغت "همجنسگرا / همجنسگرایی"
کلمه همجنسگرا برای اولین بار( تا آنجا که من از آن اطلاع دارم) در سال 1369(یا 1367) بر سر زبانها افتاد. زمانی که برای اولین بار در تاریخ ایران، بعد از ماها تلاش، تعدادی همجنسگرای ایرانی پناهنده در سوئد دور هم جمع شده و گروه هومان را تشکیل دادند. در آن نشست بحثهایی درمورد بار منفی اصطلاح "همجنس باز" در اذهان مردم و نارسا بودن آن در انعکاس روابط عشقی- عاطفی و گرایش درونی یک فرد به همجنس خودش صورت می گیرد و در آخر جمع حاظر در آن جلسه ( 13 مرد و یک زن)، نام " هومان( گروه دفاع از حقوق همجنسگرایان ایران) " را برای خود انتخاب می کنند. ...
...
د. ساتیر می نویسد:" کسی بخواست خود همجنس باز یا دگر جنس باز نمی شود. برای مثال همجنس خواهی هم دارای بار احساسی قویتری است و هم اشتباه دیگر همجس گرایی را دارا نیست. همجنس بازی یا خواهی یک گرایش نیست که آنرا همجنس گرایی ترجمه کنیم." بله، همجنس بازی و همجنس خواهی درونی و باطنی نیست و از پمیر پیچیده انسان نشآت نمیگیرد به همین دلیل یک <بازی> است ولی هکجنس گرایی درونی، باطنی، روانی، عاطفی و عمقی است و به همین دلیل هم <گرایش> است. البته من با کاربرد کلمه ظاهر روشنفکر پسند اما ناقص و پاسیو همجنسخواهی مشکلی ندارم و خود همجنسگرایان هم هر از گاهی آن را بکار می گیرند ولی از آنجا که اصطلاح < همجنس="" خواهی=""> ذات جنسی درون انسان را تداعی نمی کند شخصآ از کاربرد آن امتناع می ورزم چرا که <خواهی> از خواستن است و فرد میتواند خواسته خود را عوض کند در حالی که گرایش جنسی را هر چند بتوان مهار و یا سرکوب نمود ولی نمیتوان آن را تغییر داد. با اینهمه همجنسخواهی و همجنسگرایی با " همجنس بازی" فرق دارند و بر خلاف نظر ساتیر از آنجا که"همجنس بازی" دال بر رفتار و عمل دارد نه میل باطن بنا براین انتخابی است و طرف بخواست خود <باز>یگر میشود مثلآ فردی ممکن است چون به جنس مخالف دسترسی ندارد یا برای کنجکاوی هم که شده با جنس موافق خود دست به عمل جنسی بزند بدون آنکه واقعآ و درونآ چنین میل و گرایشی داشته باشد یا فردی که درونآ به همجنس خود تمایل و گرایش دارد بر اثر فشار اجتماعی، حکومتی، خانوادگی و... علیرغم جهت گیری جنسی و میل درون خود ضمن تسلیم شدن به فشارها، با توسل به دروغ و ظاهر سازی و برای خلاصی از تنگناها، جامعه و فرهنگ آن را هم به بازی بگیرد وبا فردی از جنس مخالف ازدواج کند.
روشهای مطالعه و یادگیری
محل و مکانی که مطالعه در آنجا انجام میشود باید مناسب باشد. منظور از محل مناسب مکانی است که آرام ، ساکت و دور از عوامل مزاحم محیطی باشد، این باعث تمرکز بهتر روی موضوع مطالعه میشود. بعضی افراد محل و زمانی را برای مطالعه انتخاب میکنند که بسیار شلوغ و پر سرو صدا است و بعضی از افراد رختخواب را برای مطالعه انتخاب میکنند و توقع یادگیری سطح مطلوب را دارند، ولی از این حقیقت غافلند که این محلها بدترین محل برای مطالعه است.
برای آنکه مطلبی کاملا آموخته شده و با اندوختههای پیشین پیوند یابد، باید حتما معنا داشته باشد، در این صورت احتمال یادگیری بیشتر و احتمال فراموشی کمتر خواهد شد. بنابراین قبل از اینکه خود را محکوم کنیم به نداشتن استعداد درس خواندن ، کمبود هوش ، کمبود علاقه ، عدم تونایی و سایر موارد ، بهتر است نواقص خود را در مطالعه کردن بیابیم و به اصطلاح آنها بپردازیم.
در اینصورت به لذت درس خواندن پی خواهیم برد. اولین قدم در این راستا آن است با اندکی تفکر عادتهای نامطلوب خود را در مطالعه یافته و سپس عادتهای مطلوب جایگزین آن گردد.
جعبه یادگیری لایتنر
یکی از روشهای مؤثر یادگیری مطالب ،استفاده از جعبه لایتنر است.
در اینجا نحوه کار با این جعبه را توضیح می دهیم و امیدواریم شما با استفاده از این ابزار ساده و سودمند ، بر یادگیری خود بیافزایید و در زمان محدودتر با کیفیت بهتر مطالب بیشتری را به خاطر بسپارید.
این وسیله توسط محقق اتریشی " سباستین لایتنر" طراحی شده و مطالب را از حافظه کوتاه مدت شما به حافظه بلند مدت منتقل می نماید. یادگیری به کمک این روش شما را از تکرار مطالب بی نیاز می سازد. همین امر یادگیری را شیرین و جذاب می کند.
بنا به روال گذشته مباحث علمی و زیر ساختی مقالات را با رنگ متفاوت می نویسم تا خوانندگان گرامی برای جلوگیری از اتلاف وقت از آن بگذرند. لیکن دانستن آن برای معلمان ، مشاوران ، برنامه ریزان آموزشی و درسی و کلیه کسانی که به مباحث روان شناختی و تربیتی علاقه مند خالی از لطف نیست.
=====================
فهرست مطالب
نکاتی چند در مورد روشهای صحیح مطالعه .................................. 1
شیوه صحیح مطالعه ................................................................ 2
شش روش مطالعه .................................................................. 3
شرایط مطالعه ..................................................................... 6
چند توصیه مهم که بایدفراگیران علم از آن مطلع باشند................ 7
فنون موفقیت برای کنکور .......................................................... 8
برای تغییر عادات مطالعه ......................................................... 20
انواع روشهای مطالعه ............................................................ 20
جعبه یادگیری لایتنر .............................................................. 25
قوانینی برای برنامه ریزی ...................................................... 32
روش مطالعه PQRST ............................................................ 34
تمرینهای برای تمرکز بیشتر ................................................... 35
سبک های یادگیری .............................................................. 36
مراحل اجرای الگو ............................................................... 37
راهبردهای به یاد سپاری ...................................................... 39
معنی دار کردن مطلب .......................................................... 43
دابیر یاد یار ......................................................................... 48
معرفی روانشناسی خبر پردازی ............................................ 52
رمز موفقیت و کامیابی ......................................................... 66
اطلاعات مهم کنکور ............................................................. 72
تمرکز و تاثیرات ان ................................................................ 74
معرفی روشهای خواندن ........................................................ 76
مقدمه.......................................... 3
فلسفه وجود زندان .............................. 4
مشروعیت زندان از نظر اسلام...................... 4
زندان در اروپا................................. 6
معایب استفاده از مجازات حبس به شیوه فعلی ...... 7
دیدگاه نظام قضایی جمهوری اسلامی به استفاده از مجازات حبس 9
راهکارهای برای کاهش در استفاده از مجازات حبس.. 10
منابع
====================
زندان در اروپا
در دوران باستان افلاطون به روش استفاده از زندان بعنوان یک عامل انتقامی نقد کرد و پیشنهاد اصلاح مجرمین را مطرح نمود. اما اندیشه های افلاطون تبدیل به یک ساختار نگردید تا اینکه در قرون وسطاء نقش کلیسا در اعمال مجازات، پر رنگ تر شد و در ابتداء اندیشه اثرگذاری رحمت مسیحیت در مجازاتی مطرح گردید اما بتدریج در دوران حاکمیت کلیسا به شئون اجتماعی، سیاسی، مذهبی، اروپائیان و به خورد سخت کلیسا با هر گونه نوآوری آزادیخواهی، و تحقیقات علمی و اصلاح امور موجب شد تا زندان بعنوان ابزاری برای مجازات مخالفین حاکمیت کلیسا مورد استفاده قرار گیرد.
بعد از قرون وسطی و در اوایل قرن 19 کلیسا نسبت به بدآموزیهای رژیم زندانهای دستجمعی اعتراض نمود.
نقش رسانه ها به ویژه ماهواره در زندگی اجتماعی
مقدمه....................................... 2
فصل اول .................................... 3
فناوری ماهواره ای و آمار تقریبی آن.......... 5
رویکرد نامناسب به ماهواره................... 6
حمله به دین به بهانه مبارزه با بدعت و خرافات 7
اشاعه فحشا و بی بند و باری.................. 8
نمونه ای از تأثیر ویرانگر ماهوار بر خانواده ایرانی 10
رسانه ها و انتقال ارزش ها و پدیده شکاف هنجاری و ارزشی نسل ها 13
فصل دوم : گفتگو با آقای فردین علیخواه مدرس دانشگاه و استاد جامعه شناسی 15
نتیجه گیری.................................. 29
منابع 30
========================
مقدمه
بدون شک ‘غرب به موازات کسب توانایی ها و اقتدار سرشار مادی و تکنیکی‘در عرصه معنویت و مکارم اخلاقی ‘شدیدا به انحطاط گراییده است و بر این اساس ‘ه تنها جوامع غرب ‘بلکه بیشتر جوامع بشری دستخوش بحران های گوناگون شده اند.
اقبال لاهوری ‘اندیشمند پاکستانی ‘سال ها پیش خطاب به تمدن غرب‘چنین سروده است:
زعجب این نیست که اعجاز مسیحا داری زعجب این است که بیماری تو بیمارتر است
از میان ابزارهایی که فرهنگ ها و تمدن های دیگر را به چالش های جدی کشیده ‘ماهواره است که با هدف تهاجم فرهنگی به دیگر کشورها در عرصه رسانه ها‘جایی برای خود باز کرده است که وقتی پا در عرصه اجتماعی و سیاسی کشورمان گذاشت‘عده ای را به طرفداران و مخالفان افراطی خود تبدیل کند.
...
″اشاعه فحشا و بی بندوباری″
یکی از کارکردهای رسانه جمعی به ویژه ماهواره,مفهوم سازی و به تبع ان شکل دادن به هنجارهای مناسب با ان مفهوم است.بر این اساس,ارائه تصویرهای مستهجن و مبتذل و خلاف عفت عمومی از طریق ماهواره ها و نمایش ان ها,یکی از عوامل گسترش بی بند و باری و به فحشا کشاندن جوانان از نوع جرایم جنسی است.
دشمن که همواره اشاعه فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی هدف های خود می بیند.برای کمرنگ کردن این اعتقادات,با ایجاد خلل در اعتقادات قشر جوان ,در به انحراف کشاندن و بی هویت کردن انان می کوشند.
قران کریم درباره خطر اشاعه زشتی ها در جامعه اسلامی هشدار می دهد و می فرماید:« کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد,عذاب دردناکی برای انها در دنیا و اخرت است و خداوند می داند و شما نمی دانید» نور19
در واقع از دیدگاه و منطق قران,بازگو کردن زشتی ها و ارائه ترویج انها نهی شده است;زیرا موجب اشکارسازی زشتی ها و بر ملا شدن انها می شود.
امام رضاع می فرماید:«کسی که گناه را نشر دهد رانده است,و ان کسی که گناه را ﭘنهان سازند,مشمول اموزش اللهی است»
شبکه های ماهواره ای در قالب میان برنامه ها و اگهی ها مظاهر ضد اخلاقی را تبلیغ می کنند و این رسانه همچون دیگر ابزار بشری می تواند به ارمان های تعالی بخش انسان ها و جوامع خدمت یا خیانت کند که در حال حاضر ,بیشترین خدمت ماهواره در ایجاد و رواج فساد و فحشا در میان جوانان است.
″نمونه ای از تاثیر ویرانگر ماهواره بر خانواده ایرانی″
اکنون داستان زندگی خانواده ای را ورق می زنیم که ازبی امد های زیان بار ماهواره در امن نمانده است و تا سراشیب و ﭙرتگاه فنا ﭘیش رفته اند.
ﭘدری می گوید:خیلی وقت ها ادم می ماند که چکار کند,ان هم در شرایطی که همه نوع فرهنگ و به وسیله فناوری,به طور غیر مستقیم به مغز انسان می کوبد که«انتخاب کن»من هم به ارزش های فرهنگی خودمان بسنده نکردم و به این فکر افتادم که ماهواره تهیه کنم;هر چند از زیان های این مار خوش خط و خال,در رسانه های همگانی چیزهایی شنیده بودم.خلاصه انتن ماهواره را تهیه کردم و کار ما شب و روز به تماشای تلویزیون و کانال های گوناگون ماهواره بود,از فیلم های خشن گرفته تا صحنه های مبتذل و شرم اور.
مطالب:
نورولوژی
سایکولوژی
آناتومی
فیزیولوژی
بیوشیمی
پاتولوژی
سرفصل ها:
سلول – نورون – تکانه عصبی
سیناپس ها و تبادل پیامها
آناتومی دستگاه عصبی
اعمال عالی مغز: هوشیاری – حافظه – زبان
روش های تصویرنگاری مغز و ثبت پاسخ های الکتریکی سلول های عصبی
نابهنجاری ها
تاریخچه
اجزاء سلول
سلول های د ستگاه عصبی
NEURON
مشخصات
سیناپس
گلیاها
انواع گلیاها
عملکرد نورون ها
آکسون ودندریت
ساختمان و فیزیولوژی غشاء نورون
پمپ سدیم-پتاسیم
پتانسیل عمل
آستانه تحریک
مراحل تحریک ناپذیری
زمان نهفته
هدایت موج عصبی
تقسیم بندی تارهای عصبی بر اساس میلین
سوخت وساز یاخته های عصبی
سد خونی - مغزی
ضرورت وجود سد خونی مغزی
چگونگی تشکیل سد خونی - مغزی
فیزیولوژی سد خونی مغزی
مواد مصرفی مغز
سیناپس: آناتومی و فیزیولوژی
انواع سیناپس
طرز کار سیناپس های تحریک کننده
مراحل انتقال تکانه در سیناپس
انواع ناقل ها
سروتونین
مثال بیماری های سیناپس
داروها
مسکن ها- بازدارنده ها
محرک ها
نورولپتیک ها(داروهای ضد جنون)
ساختمان وعملکرد دستگاه عصبی
اعصاب دوازده گانه جمجمه ای
دستگاه عصبی خودمختار( نباتی )
نخاع
آناتومی
مقطع عرضی نخاع
ساقه مغز :
بصل النخاع
پل مغزی
مغز میانی
تقسیم بندی فیلوژنیک مغز
مخچه
بخشهایی از متن:
تاریخچه کامپیوتر
بشر اولیه شمارش را باانگشتان دست و اندازگیری کمیت ها رابا بعضی از اعضای بدن مانند دست و پا انجام میداد و بدین ترتیب واحدهای اندازه گیری مانند وجب و قدم بوجود آمد . سیستم دهدهی امروزه که برای بیان کمیتها بکار میرود از بکار بردن انگشتان دست برای انجام شمارش نتیجه شده است . قدیمی ترین دستگاهی که برای شمارش و انجام محاسبات عددی بکار میرفت چرتکه بود که در حدود 610 سال قبل از میلاد در خاور دور ساخته شد . پیشرفت مهم بعدی در زمینه محاسبات عددی در سال 1614 صورت گرفت که درآن موقع نپر (Nepeir) جدولهای لگاریتم را تهیه و چاپ کرد. در سال 1642 پاسگال (Pascal) اولین نوع ماشین حساب را تهیه نمود که نوع اولیه آن فقط عملهای جمع و تفریق را انجام میداد و بعدها توسط دانشمندان دیگری تکمیل شد و عمل ضرب را نیزممکن ساخت .
...
ویژگی های کلی کامپیوتر های نسل اول:
1- دارای کاربردهای ویژه تک منظوره بودند.
2- کلیه برنامه ها به زبان ماشین نوشته می شد (توسط صفر و یک)
3- در آنها از لامپ خلاء استفاده می شود به طوری که در کامپیوتر انیاک درحدود 19000 لامپ خلاء به عنوان حافظه بکار رفته بود.
...
تعریف کامپیوتر:
به طور کلی می توان کامپیوتر را چنین تعریف نمود:
کامپیوتر ماشینی است که می توانیم آنرا برای انجام کار ویژه ای برنامه نویسی کنیم و سپس داده هایی را به آن بدهیم تا بر اساس برنامه ریزی تعیین شده روی داده ها کار کند و نتیجه مورد نظر را در خروجی ارائه دهد.
رایانهها چگونه کار میکنند
از زمان رایانههای اولیه که در سال 1941 ساخته شده بودند تا کنون فناوریهای دیجیتالی رشد نموده است، معماری فون نوِیمن یک رایانه را به چهار بخش اصلی توصیف میکند: واحد محاسبه و منطق (Arithmetic and Logic Unit یا ALU)، واحد کنترل یا حافظه، و ابزارهای ورودی و خروجی ( که جمعا I/O نامیده میشود). این بخشها توسط اتصالات داخلی سیمی به نام گذرگاه (bus) با یکدیگر در پیوند هستند.