پاورپوینت رفتار مصرف کننده
qمقدمه vبازاریابی موفق با درک چرایی و چگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز می شود. رفتار مصرف کننده شامل فرایند های روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد از فعالیت های مربوط به خرید و مصرف وجود دارد.q2) جستجوی اطلاعات v در این مرحله فرد به تجربیات پیشین خود رجوع میکند که این عمل را "کاوش درونی "می نامند. گاهی مصرف کننده برای کسب اطلاعات به"کاوش درونی"دست می زند این کاوش زمانی لازم است که تجربه و آگاهی گذشته کافی نباشد و خطر تصمیم گیری غلط وجود داشته باشد و هزینه جمع آوری اطلاعات نیز پایین باشد.
qمنابع اطلاعات بیرونی یا خارجی عبارتند از: v- منابع شخصی، مانند بستگان و دوستانی که مورد اعتماد مصرف کننده هستند. v- منابع عمومی، مانند سازمان های قیمت گذاری محصولات و گزارش های مختلف سازمانهای دولتی. v- منابعی که بازاریاب بر آنها تسلط دارد، مانند دریافت اطلاعات از فروشندگان درباره تبلیغات، مسئولان فروش و جایگاه های فروش در فروشگاه ها.q3) ارزیابی راه چاره ها یا گزینه ها (با توجه به معیار های خرید) vگردآوری و کاوش اطلاعات باعث می شود که مسأله مصرف کننده آشکارتر گردد و معیارهایی برای خریدار فراهم شود. معیار خرید برای مصرف کنندگان متفاوت است و شرکتها باید با مهمترین معیارهای مصرف کنندگان برای قضاوت درباره فرآورده ها و مارکهای آنها آشنا باشند. معیارها ممکن است عینی (مثل "کیفیت") یا ذهنی(مثل "پرستیژ و وجهه اجتماعی") باشد.
پاورپوینت خلاقیت و نوآوری
qتعریف خلاقیت vخلاقیت عبارت است از به کار گیری تواناییهای ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید. vبروز خلاقیت در هر فعالیتی قابل انتظار است و محدود به هیچ نوع خاصی از فعالیتها نمی شود. در برخی از تعاریف بر ایجاد یک چیز جدید در فراگرد خلاقیت تأکید شده است. به هر حال آنچه در ایجاد فکر یا چیز جدید و به طور کلی در فراگرد خلاقیت اهمیت دارد تفکر است.
qارتباط خلاقیت و برنامه ریزی vخلاقیت با تفکر و یافتن نظرها، راهها و روشهای جدید و نوآوری در کاربرد آنها سر و کار دارد. در مدیریت خلاقیت صرف کافی نیست بلکه فکرها باید به عمل درآیند بدین منظور باید از فکرهای جدید در تنظیم برنامه های مدیریتی استفاده شود. در برنامه ریزیهای موفق، گاهی از صدها فکر و نظر کاربردی استفاده می شود. موفقیت نهایی سازمان و گاهی نیز بقای آن، به میزان توانایی برنامه ریزان در ایجاد نوآوری و به کارگیری فکرهای جدید بستگی دارد.
qنوآوری در سازمانهای یادگیرنده vسازمانهای یادگیرنده, سازمانهای مناسب برای عصر حاضرند. سازمانمهایی که با بهره گیری از فضایل، هنرها، ارزشها و توانایی های افراد خود و براسا درسهایی که با تجربه مب آموزند, به طور مستنمر تغییر می کنند و عملکرد خود را بهبود می بخشند. در این عصر شعار اصلی، خلاقیت و نواوری است. اگر سازمانها و مدیرانشان بخواهند به حیات خود ادامه دهند و در بلندمدت کامیاب باشند باید نوآور باشند و به طور مستمر خود را با وضعیتهای جدید تطبیق دهند.
ویژگی | وضعیت افراد خلاق |
vدانش | افراد خلاق سالهای زیادی را برای کسب دانش و تسلط بر موضوع مورد علاقه خود صرف می کنند. |
vتحصیلات | تحصیلات خلاقیت را افزایش نمی دهد؛ حتی برخی از تحصیلات که بر رعایت روندهای منطقی تأکید می کند، مانع خلاقیت می شوند. |
vهوش | افراد خلاق ضرورتاً دارای ضریب هوش بالایی نیستند. |
vتوانایی های ذهنی | افراد خلاق از تواناییهای ذهنی ذیل برخوردارند: 1- نسبت به مسائل حساسیت دارند. 2- در برقراری ارتباط سیال میان چیزها انعطاف دارند. 3- به جای کلمه ها به تصاویر ذهنی می اندیشند. 4- با تلفیق اطلاعات گوناگون، آنها را به نحو مناسبی مورد استفاده قرار می دهند. |
vشخصیت | افراد خلاق نوعاً مخاطره پذیرند و داری شخصیتی مصرّ، بسیار بانگیزه، پذیرای فرکرهای نو، قادر به تحمل ابهام و تنهایی و مستقل اند. این افراد از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند، اغلب شوخ طبعند و معمولاً همراهی با آنان دشوار است. |
vدوران کودکی | دروان کودکی افراد خلاق معمولاً با رخدادهای متنوعی همراه بوده است. نظیر وجود مشقت در زندگی خانوادگی، و کم و زیاد شدن امکانات مالی. |
vعادتهای اجتماعی | افراد خلاق بر خلاف افراد گوشه گیر، درون گرا نیستند و تمایل به تبادل افکار با همکاران خود دارند. |
بخشهایی از متن:
مقدمه:
نقش استرس در سلامت و بیماری به اثبات رسیده است و قبول این مسئله که استرس با بروز بسیاری از بیماری ها در ارتباط است، روز به روز جنبه علمی تری پیدا می کند. برخی مطالعات نشان داده هر واحد افزایش در استرس با 03/55 گرم کاهش در وزن نوزاد و 3 روز کاهش در سن موقع تولد نوزاد ارتباط دارد.
این مطالعه با هدف تعیین ارتباط استرس های دوران باردای با وزن و سن موقع تولد نوزادان در اصفهان انجام شده است.
روشها:
این تحقیق یک مطالعه توصیفی تحلیلی است. که به طور مقطعی انجام شده است. نمونه های این پژوهش را 301 خانم مراجعه کننده به بیمارستان های منتخب شهر اصفهان تشکیل داده اند.
اطلاعات مورد نظر با استفاده از روش های مشاهده، مصاحبه و مطالعه پرونده های زایمانی جمع آوری و پرسشنامه ها تکمیل گردید. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش های آنالیز واریانس و رگرسیون استپ داون استفاده شده است.
نتایج:
یافته هـای پژوهش نشان داد استرس های دوران بارداری با وزن موقع تولد (P=0/004) و سن موقع تولد نوزاد (P=0/041) ارتباط دارد.
...
نتایج مطالعه وادوا (Wadhwa) در سال1993 نشان داد که بدون ارتباط با خطرات طبی، هر واحد افزایش در استرس های ناشی از وقایع زندگی با 03/55 گرم کاهش در وزن نوزاد و 3 روز کاهش در سن موقع تولد نوزاد ارتباط دارد (8). در این رابطه جنارو وهنسی (Genaro and Hennessy) مینویسند: استرس باعث افزایش کورتیکوتروپین ری لیزینگ هورمون (Corticotropin-releasing -hormone) و نهـایتاً افزایش انقباضات رحمی میشود و بعلاوه استرس باعث افزایش محصولات سیتوکین (Cytokin) میگردد که منجر به زایمان زودرس میشود (9).
هیزینک(Huizink)نیزمعتقداست تجربیات معلـوم کرده که اسـترس مـادر در دوران بارداری با افزایش خطر زایمان زودرس و کاهش وزن تولد نوزاد ارتباط دارد.
این محـقق در مطالعـه ای نشان داد کـه استـرس دوران بارداری یکی از معیارهـای ثابت تأخـیر رشد حرکتـی و مغـزی در نـوزادان است و میتواند ریسک فاکتوری برای سایر مشکلات رشدی نوزاد باشد (10).
در یکی از شهرهای کانادا 1300 نفر کودک که در یکسال متولد شده بودند، در سن دبستان همگی مورد بررسی قرار گرفتند. نتیجه بررسیهـا نشان داد استرس مادر در دوران بارداری، رشد بدن و رفتار کودک را تحت تأثیر قرار داده است (11).
نتـایج پژوهش حاضر نیز نشان مـیدهد بین استرسهای دوران بارداری و وزن تولد نوزاد ارتباط آماری معنیدار وجود دارد و پس از در نظر گرفتن ضریب عکس العمل فرد، این ارتباط قویتر می شود در این مطالعه بین استرس های دوران بارداری با سن موقع تولد نوزاد رابطه آماری معنیدار بدست نیامد ولی پس از تأثیر ضریب عکس العمـل فرد نسبت به استرس این ارتباط معنی دار شد. ...
پاورپوینت بررسی سیستم های تشخیص نفوذ در شبکه های حسگر بی سیم
26 صفحه و بیان مفاهیم با استفاده از تصاویر
منابع :
•[1] A. Abduvaliyev, A.-S. K. Pathan, J. Zhou, R. Roman, and W.-C. Wong, "On the vital areas of intrusion detection systems in wireless sensor networks," Communications Surveys & Tutorials, IEEE, vol. 15, pp. 1223-1237, 2014. •[2] W. T. Zhu, J. Zhou, R. H. Deng, and F. Bao, "Detecting node replication attacks in mobile sensor networks: theory and approaches," Security and Communication Networks, vol. 5, pp. 496-507, 2014 •[3] S. Agrawal and J. Agrawal, "Survey on Anomaly Detection using Data Mining Techniques," Procedia Computer Science, vol. 60, pp. 708-713, 2015. •[4] S. MandiGobindgarh, "Survey paper on data mining techniques of intrusion detection," 2013. •[5] Y. Wang, G. Attebury, and B. Ramamurthy, "A survey of security issues in wireless sensor networks," 2014 •[6] K. Nadkarni and A. Mishra, "Intrusion detection in MANETs-the second wall of defense," in Industrial Electronics Society. IECON'03. The 29th Annual Conference of the IEEE, 2015. •[7] I. Krontiris, T. Dimitriou, T. Giannetsos, and M. Mpasoukos, "Intrusion detection of sinkhole attacks in wireless sensor networks," in Algorithmic Aspects of Wireless Sensor Networks, ed: Springer, 2007, pp. 150-161. •[8] P. Brutch and C. Ko, "Challenges in intrusion detection for wireless ad-hoc networks," in Applications and the Internet Workshops, 2003. Proceedings. 2003 Symposium on, 2013, pp. 368-373. • • •
پاورپوینت مبانی برنامه ریزی
qمقدمه vانسانها با حرکت در مسیر تکامل و رشد عقلانی خود بتدریج بر ضرورت برنامه ریزی در زندگی واقف شدند و آن را به منزله ابزاری در خدمت مدیریت و رهبری نظامهای اجتماعی مورد توجه قرار دادند. سازمانها و موسسه های اداری امروز، به حدی پیچیده شده اند که بدون اقدام به برنامه ریزی دقیق، امکان ادامه حیات ندارند. برنامه ریزی مستلزم آگاهی از فرصتها و تهدیدهای آتی و پیش بینی شیوه مواجهه با آنهاست.
qاهمیت و ضرورت برنامه ریزی vنیاز به برنامه ریزی از این مساله ناشی می شود که همه سازمانها با فعالیت در محیطی پویا ، مترصد آنند که منابع محدود خود را برای رفع نیازهای متنوع و رو به افزایش خود صرف کنند . پویایی محیط و وجود تلاطم در آن و عدم اطمینان ناشی از تغییرات محیطی بر ضرورت انکار ناپذیر برنامه ریزی می افزاید .
qاولویت برنامه ریزی vبرنامه ریزی بر سایر وظایف مدیران، اولویت دارد و مقدم بر آنان است. به طوری که اگر بخواهیم وظایف مدیر را در رئوس یک هرم در نظر بگیریم، بهتر است برنامه ریزی را در رأس هرم مذکور قرار دهیم. vبرنامه ریزی، اهداف همه فعالیتها و تلاشهای گروهی را تعیین می کند و نحوه دستیابی به آن اهداف را طرحریزی می کند تا مدیر بتواند تشخیص دهد که باید از چه نوع ساختار سازمانی استفاده کند و برای هر منصب چه نوع کرکنانی را با چه تخصصهایی بکار گیرد. بنابراین می توان گفت که در واقع برنامه ریزی، وظیفه اساسی و شالوده مدیریت است.
پاورپوینت مدیریت خطوط کالا، نام های تجاری و بسته بندی
vکالا هر آن چیزی است که برای تأمین یک خواسته یا نیاز در بازار عرضه میشود. vکالاهایی که در بازار عرضه می شوند شامل موارد زیر هستند: Øکالاهای فیزیکی ( اتومبیل، کتاب ) Øخدمات ( آرایش، کنسرت موسیقی ) Øاشخاص ( مایکل جردن، باربارا استرایسند ) Øمکان ها ( هاوایی، ونیز ) Øسازمان ها ( انجمن قلب آمریکا، انجمن پیشاهنگی دختران ) Øایده ها ( برنامه تنظیم خانواده، رانندگی با رعایت اصول ایمنی )
vترکیب کالا ( که مجموعه کالا هم نامیده می شود ) مجموعه ای از تمام کالاها و اقلامی است که یک فروشنده خاص برای فروش به خریداران ارائه می کند. vترکیب کالای یک شرکت از عرض، طول، عمق و سازگاری ویژه ای برخوردار است.
vنام های تجاری از نظر توان و ارزشی که در بازار دارند هم تفاوت دارند. vدر یک سو نام های تجاری ای هستند که خریداران در بازار اصلاً با آن ها آشنایی ندارند.در سوی دیگر نام های تجاری ای هستند که خریداران نسبت به آن ها آگاهی دارند.
vاز نظر ایکر ( Aaker ) مشتریان نسبت به نام تجاری پنج سطح عقیده مختلف دارند: §مشتری عقیده خود را به ویژه با تغییر قیمت، تغییر می دهد. در این جا وفاداری وجود ندارد. §مشتری راضی است. در این جا دلیلی برای عوض کردن نام تجاری وجود ندارد. §مشتری راضی است و در صورت عوض کردن نام تجاری باید هزینه اضافی بپردازد. §مشتری به نام تجاری بهاء می دهد و آن را دوست دارد. §مشتری هواخواه نام تجاری است.
پاورپوینت مفاهیم اصول سرپرستی
vمدیریت، فرایند به کارگیری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول، صورت می گیرد.vطبق مشهورترین و ساده ترین تعریف ، مدیر کسی است که کارها را به بهترین نحو ممکن ، با دیگران و از طریق دیگران انجام می دهد.
qسرپرستی: vیکی از چالش برانگیز ترین حوزه های مدیریتی سازمان است. §باید با مدیران و روسا §با کارکنان و زیردستان
ارتباط داشته باشد . و در نتیجه مسئولیت بسیاری در قبال آنها و سازمان دارد.vسرپرست فردی است که به طور مستقیم مسئولیت هدایت کار و فعالیت کارکنان و زیردستان را به عهده دارد. vمفاهیم مشترک: §سرپرست چندین کارگر یا کارمند دارد که به او گزارش میدهند. §کار سرپرست از طریق افراد زیر مجموعه انجام میگیرد. §تلاش سرپرست در جهت تحقق اهداف و دستیابی به شاخص های عملکردی میباشد که از طریق مدیران بالا تعیین میشود. §نوع فعالیت سرپرست اجرایی و عملیاتی است.
qمفهوم سرپرستی supervision: vاز نظر لغوی از دو واژه بینایی visionو بزرگ super گرفته شده vدر فرهنگ فارسی: سرپرستی مترادف با رئیس و به معنای مواظبت و نگهداری اشخاص، اشیاء، و سازمان و موسسه می باشد. vدر فرهنگ امریکایی سرپرست به عنوان ”فرد پیشرو“ و انگلیسی ها به عنوان ”مسئول“ معرفی میکنند. v در واقع سرپرست به کسی اطلاق میشود که: مسئولیت هدایت و اداره دیگران را عهده دار است و از طریق برقراری ارتباط ، فعالیتهای سازمان را به وسیله زیردستان انجام میدهد.
پاورپوینت روشهای برخورد با کارکنان
qمقدمه vافراد زیادی برای روسایی کار کرده اند که تلاشهای آنها را برای رسیدن به رشد و پیشرفت، ندیده گرفته و در نطفه خفه کرده اند. و با رفتار غیر منصفانه خود باعث عصبانیت افراد شده اند. vبسیاری از افراد دیگر هستند که سرپرستانی داشته اند که مهارت های جدیدی به انها آموخته اندف و به آنها انگزیه کارکردن داده اند، و باعث شده اند هر روز با شوق و شور فراوان به سر کار بروند. §کدام گروه موفق تر هستند؟ §بدون شک گروه دوم n
qمقدمه vافراد زیادی برای روسایی کار کرده اند که تلاشهای آنها را برای رسیدن به رشد و پیشرفت، ندیده گرفته و در نطفه خفه کرده اند. و با رفتار غیر منصفانه خود باعث عصبانیت افراد شده اند. vبسیاری از افراد دیگر هستند که سرپرستانی داشته اند که مهارت های جدیدی به انها آموخته اندف و به آنها انگزیه کارکردن داده اند، و باعث شده اند هر روز با شوق و شور فراوان به سر کار بروند. §کدام گروه موفق تر هستند؟ §بدون شک گروه دوم n
qنیازها در ارتباط با نوع رفتار انسان vموفقیت درکار سرپرستی بدون ایجاد رابطه حسنه با افراد (زیردستان، بالادستان، سایر سرپرستان، و...) امکان پذیر نیست. برای ایجاد رابطه خوب با افراد باید خواسته ها و نیازهای آنها را شناسایی کنیم و راه مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای آنها درنظر بگیریم. vتجربه ثابت کرده است که: §نیروی کار یک انسان فقط به توانمندیهای وی بستگی ندارد، بلکه با محرکهای درونی، آمادگی برای ارائه توان کاری، و انگیزه های او در ارتباط است. §محرکهای درونی از نیازهای انسان ناشی میشوند.
پاورپوینت ارزشیابی سهام عادی
vدو روش اساسی تجزیه و تحلیل برای ارزشیابی سهام عادی که معمولاً در دنیای اوراق بهادار مورد استفاده قرار می گیرد عبارت اند از: §1- روش ارزش فعلی §2- روش ضریب قیمت به سود هر سهم (P/E)
qروش ارزش فعلی vروش مرسوم محاسبه ارزش ذاتی (واقعی)، استفاده از تجزیه و تحلیل ارزش فعلی است. ارزش هر اوراق بهاداری، از طریق فرایند ارزش فعلی که شامل تنزیل درآمد است قابل تخمین و برآورد است. به این معنی که، ارزش فعلی اوراق بهادار برابر است با ارزش فعلی (تنزیل شده) جریانات نقدی آتی که سرمایه گذاران انتظار دارند از دارایی خود بدست آورند. به معادله زیر توجه کنید:
vبه معادله زیر توجه کنید:
K: نرخ تنزیل مناسب یا نرخ بازده مورد انتظار
برای اینکه سرمایه گذار بتواند از این معادله استفاده کند باید مراحل زیر را انجام دهد:
1. برآورد نرخ تنزیل یا نرخ بارده مورد انتظار مناسب.
2- برآورد مبلغ و زمان جریانات نقدی آتی.
3- استفاده از این دو جزء در مدل ارزش فعلی برای برآورد ارزش اوراق بهادار، که سپس با قیمت فعلی بازار اوراق بهادار مقایسه می شود.
پاورپوینت سلول گرایی، زیر بنای تحولات در صنعت رایانه
“سلول گرایی” بیش از پردازش سریع اطلاعات و ارتباطات یا هر فناوری دیگر، موجب شتاب بیشتر تغییراتی می وشد که اکنون مدیران در صنعت رایانه با آن مواجهند و راهبردهای که مبتنی بر “سلول گرایی” می باشند، بهترین شیوه برای برخورد با تغییرات یاد شده به شمار می آیند.
شرکت آی.بی.ام در سال 1964، نخستین رایانه سلولی ـ یعنی مستقیم 360ـ را به بازار ارائه کرد و اثر بخشی رهیافت سلولی را نشان داد طراحان سیستم 360، با این مساله به طور مستقیم برخورد کردند و خانواده ای از رایانه ها را تجسم بخشیدند و طراحی کردند که دستگاههایی در اندازه های گوناگون و برای کابرداهی مختلف را شامل می شد که همگی آنها مجموعه دستورالعملهای یکسانی بودند.
سلول گرایی، راهبردی برای سازماندهی فراگردهای پیچیده ارائه خدمت و تولید محصول کارآمد است. یک سیستم سلولی، از واحدها یا سلولهایی تشکیل شده است که به طور مستقل طراحی گردیده اند ولی به عنوان یک کل منسجم عمل می کنند.
قواعد آشکار طراحی (که “اطلاعاتآشکار” نیز خوانده می شود) تصمیمهای هستند که بر تصمیمهای بعدی طراحی اثر دارند. در فراگرد طراحی، مطلوب است که نخست “قواعد آشکار طراحی” مشخص و تدوین گردند و آنگاه به طور گسترده به افراد دست اندرکار منتقل شوند. “قواعد آشار طراحی” در سه دسته قرار می گیرند.