خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی

مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی

تعریف تفکیک:

تفکیک عبارتست از قطعه بندی زمین بر اساس مقررات و برنامه های توسعه که مورد تصویب قرار گرفته اند.مقررات کلی تفکیک دربرگیرنده اندازه و شکل قطعات زمین عرض و طول آن ها و همچنین چگونگی تامین دسترسی ها ست.با اجرای این روش ممکن است قطعات زمینی که احیانا متعلق به مالکان خصوصی است برای استفاده های عمومی اختصاص یابد.

ضوابط تفکیک Subdivsion regulations:

مقرات محلی ، که استانداردها و شرایط تفکیک یک قطعه زمین را مشخص می‌کند.

قوانین مربوط به تفکیک :

قانون شهرداری:

بند 2 ماده 99 :شهرداری ها موظفند اقدامات زیر را انجام دهند:

تهیه مقرراتی برای انجام اقدامات عمرانی از قبیل قطعه بندی و تفکیک اراضی، خیابان کشی – ایجاد باغ و ساختمان-ایجاد کارگاه و کارخانه و همچنین تهیه مقررات مربوط به حفظ بهداشت عمومی مخصوص به شهر با توجه به نقشه عمرانی شهر.

ماده 101: اداره ثبت اسناد و دادگاهها مکلفند در موقع تقاضای تفکیک اراضی محدوده شهر و حریم آن عمل تفکیک را طبق نقشه ای انجام دهند که قبلاً به تصویب شهرداری رسیده باشد. نقشه ای که مالک برای تفکیک زمین خود تهیه می نماید و برای تصویب به شهرداری در قبال رسید تسلیم می کند باید حداکثر ظرف دوماه از طرف شهرداری تکلیف قطعی آن معلوم و کتباً به مالک ابلاغ شود.

در صورتی که در موعد مذکور شهرداری تصمیم خود را به مالک اعلام ننماید مراجع مذکور در فوق مکلفند پس از استعلام از شهرداری طبق نقشه ای که مالک ارائه می نماید عمل تفکیک را انجام دهند.

...

قواعد افراز :

افراز ملک مشاع که قسمتی از آن مجهول المالک است در دادگاه :

بند377-هرگاه نسبت به ملکی که قسمتی از آن مشاعا درخواست ثبت شده و بقیه مجهول المالک باشد رای قطعی دادگاه بر افراز آن صادر نشده باشد باید صدور آگهی نوبتی آن و نیز پذیرفتن درخواست ثبت سهام مجهول طبق حکم مزبور صورت گیرد و در صورتی که آگهی نوبتی قبلا به عنوان اشاعه منتشر شده بقیه اقدامات ثبتی طبق رای صادره تعقیب و چنانچه سهم مشاعی مزبور مسبوق یه صدور سند مالکیت باشد مساحت و حدود مشخصات و حقوق ارتفاقی آن طبق حکم قطعی دادگاه با اشاره به شماره حکم در ملاحظات ثبت ملک قید و نسبت به سهم مجهول المالک به شرح فوق عمل می شود. بند 368مجموعه بخشنامه های ثبتی تا آخر سال 49

اجرای حکم افراز دادگاه :
بند 378-واحدهای ثبتی در موقع اجرای حکم افراز ضمن تطبیق مفاد حکم با محدوده ثبتی و سند مالکیت حدود و فواصل قطعات را ضمن تنظیمات صورتمجلس تعیین و سپس مبادرت به صدور سند مالکیت مینمایند ،اخیرا مشاهده شده است که بعضی از واحدها قبل از تطبیق مفاد حکم با محدوده ثبتی مبادرت به صدور سند مالکیت نموده اند و نتیجتا قسمتی از سند مورد سند مالکیت صادره خارج از محدوده ثبتی بوده و به مجاورین یا اموال عمومی تجاوز شده است ، لذا خاطرنشان مینماید در موقع اجرای احکام قطعی افراز دادگاهها باید قبل از هر اقدام مفاد حکم و یا نقشه کارشناس که ملاک خکم افراز بوده به دقت با وضع محل و محدوده سند مالکیت تطبیق و پس از اطمینان با اینکه کلیه قطعات مورد حکم داخل محدوده ثبتی و یا سند مالکیت است مبادرت ، به صدور سند مالکیت و یا اقدام بعدی گردد.
...

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی

مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی filecero.cero.ir/product-353201-مقاله-حقوقی-فراز-و-تفکیک-املاک-و-اراضی.aspx‎Cachedمقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی. تعریف تفکیک: تفکیک عبارتست از قطعه بندی زمین بر اساس مقررات و برنامه های توسعه که مورد تصویب قرار گرفته اند. مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی - همجور مطالب ahmadrezas.blogsky.com/.../مقاله-حقوقی-فراز-و-تفکیک-املاک-و-اراضی‎Cached12 نوامبر 2016 ... مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی. تعریف تفکیک: تفکیک عبارتست از قطعه بندی زمین بر اساس مقررات و برنامه های توسعه که مورد ... دریافت فایل مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی – پرداخت و ... royadl3nter.ir/?p=9506‎Cached1 دسامبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. نام محصول دانلودی: مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی. مقاله حقوقی فراز و ... مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی | شبکه مقاله articlenetwork.ir/.../44049_حقوقی-فراز-تفکیک-املاک-اراضی.html‎Cached1 نوامبر 2016 ... دسته: حقوق فرمت فایل: doc حجم فایل: 16 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 16 مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی تعریف تفکیک: تفکیک ... دانلود مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی elmkhahan.rozblog.com/post/52‎Cachedتوضیحات دانلود ,دانلود مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی,علم خواهان. خرید فایل( مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی) - mjblog.ir avaibrain.mjblog.ir/post/1791‎Cached28 نوامبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله حقوقی فراز و ... بررسی حقوقی و شکلی تفکیک و افراز در حقوق ثبت ایران sabtgroup.blogfa.com/post/11‎Cached Similarدر این مقاله به بررسی حقوقی و شکلی تفکیک و افرازدر حقوق ثبت ایران ... قانون ثبت تفاوت تفکیک عرصه و اعیان تفکیک اراضی داخل در محدوده شهرها تفکیک اراضی ... در املاک مشاعی هر یک از شرکاء به نسبت مالکیت در ذرات آن ملک شریک می باشند. لوح فشرده آموزش زبان سواحلی با رزتا استون Rosetta Stone به صورت ... torangonareng.deyblog.ir/post/158‎Cached2 روز پیش ... ... و روش ترجمه · دانلود فایل ( مقاله بررسی جهانی شدن و تجارت جهانی در سه کشور بحرین، روسیه و هند) · دانلود (مقاله حقوقی فراز و تفکیک املاک و اراضی) ... حقوق - تفکیک ,افراز, تقسیم و تقسیم نامه -روش افراز املاک soheilmohammadi.blogfa.com/cat-35.aspx‎Cached Similarافراز ملک همزمان با تقسیم و تفکیک در حقوق مدنی راه یافته مقوله‌ای است که تا به حال ... جهت انجام تفکیک اراضی واقع در محدوده شهر و حریم آن طبق ماده 101 قانون شهرداریها و ... [PDF] ﺗﻔﮑﯿﮏ و اﻓﺮاز اراﺿﯽ ﺷﻬﺮی izehcity.ir/_DouranPortal/documents/Tafkiko%20afraz.pdf ﺗﻔﮑﯿﮏ و اﻓﺮاز اراﺿﯽ در ﻧﻈﺮﯾﺎت ﺣﻘﻮﻗﯽ و آراء ﻣﺮاﺟﻊ ﻗﻀﺎﯾﯽ .............. 133. ﻫﺪافا ... ﺗﻔﮑﯿﮏ و ا ﻓﺮاز .... آب و زﻣﯿﻨـﯽ. اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺗﺼﺮف دوﻟﺖ ﺑﺎﺷﺪ و ﺧﺎﻟﺼﺠﺎت اﻧﺘﻘـﺎﻟﯽ را ﮐـﻪ در ﺣﮑـﻢ اﻣـﻼک ارﺑـﺎﺑﯽ اﺳـﺖ و ...