پاورپوینت فرهنگ سازمانی
.
qتعریف فرهنگ سازمانی: vمقصود از فرهنگ سازمانی سیستمی از استنباط مشترک است که اعضا نسبت به یک سازمان دارند وهمین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود. هفت ویژگی اصلی که در مجموع فرهنگ سازمانی را تشکیل می دهند:
1- خلاقیت و خطرپذیری: میزانی که افراد تشویق می شوند تا خلاق، نوآور و خطرپذیر گردند.
2- توجه به جزئیات: میزانی که انتظار می رود کارکنان بتوانند مسایل را تجزیه و تحلیل کنند و به صورتی دقیق به امور بپردازند.
3- توجه به نتیجه : میزانی که مدیریت به نتیجه ها یا ره آوردها توجه می کند، نه به روش ها وفرایندهایی که باید برای دستیابی به این نتیجه به کار برد.
4- توجه به افراد: میزانی که مدیریت به کارکنان اجازه می دهد در تصمیم گیری ها مشارکت کنند و میزانی که مدیریت درباره اثرات نتیجه های تصمیم گیری بر افراد توجه می کند.
5- تشکیل تیم: میزانی که مدیریت کارها را به گونه ای تنظیم می کند که به وسیله تیم (و نه به وسیله افراد) انجام شود.
6- تحول: میزانی که افراد دارای روح پرخاشگری، تحول یا جسارت هستند (و نه افراد ساده اندیش و احتمالا بی تفاوت).
7- ثبات یا پایداری: میزانی که سازمان در فعالیت های خود به حفظ وضع موجود (و نه رشد) تاکید و توجه می کند.
4- توجه به افراد: میزانی که مدیریت به کارکنان اجازه می دهد در تصمیم گیری ها مشارکت کنند و میزانی که مدیریت درباره اثرات نتیجه های تصمیم گیری بر افراد توجه می کند.
5- تشکیل تیم: میزانی که مدیریت کارها را به گونه ای تنظیم می کند که به وسیله تیم (و نه به وسیله افراد) انجام شود.
6- تحول: میزانی که افراد دارای روح پرخاشگری، تحول یا جسارت هستند (و نه افراد ساده اندیش و احتمالا بی تفاوت).
7- ثبات یا پایداری: میزانی که سازمان در فعالیت های خود به حفظ وضع موجود (و نه رشد) تاکید و توجه می کند.
qآیا سازمان ها فرهنگ های همانندی دارند ؟ vآگاهی از این موضوع که فرهنگ سازمانی دارای ویژگی های عمومی است، بدان معنی است که سازمان دارای فرهنگ های فرعی می باشد. بیشتر سازمان های بزرگ دارای یک فرهنگ حاکم و تعدادی فرهنگ های فرعی (یا زیرمجموعۀ فرهنگی) هستند. vفرهنگ حاکم نمایانگر ارزش های اصولی است که اکثریت اعضای سازمان در آن ها مشترک یا سهیم هستند. vفرهنگ های فرعی (یا زیرمجموعه های فرهنگی) در سازمان های بزرگ به وجود می آیند و بازتابی از مسائل، تجربیات یا شرایط مشابه و همانندی هستند که اعضای سازمان باآن ها رو به رو می شوند.می توان این زیرمجموعه های فرهنگی را بر حسب دوایر و مناطق جغرافیایی تعریف کرد.
پاورپوینت تحقیق با موضوع تبلت
تاریخچه تبلتها
ایده تبلت چندان جدید نیست و به سال 1968 برمیگردد. یک دانشمند به نام آلن کی(Alan Kay) پیشنهاد کرد با پیشرفت در فناوریهای صفحات نمایشگر مسطح، واسطهای کاربر، کوچکسازی اجزای رایانهای و برخی آزمایشها در زمینه فناوری WiFi میتوان دستگاه رایانهای پیشرفتهای ساخت.
آلن کی ایده خود را توسعه داد و پیشنهاد کرد این دستگاه میتواند برای اهداف کمک آموزشی مناسب باشد. سال 1972 او مقالهای درباره این دستگاه منتشر کرد و آن را کتاب پویا(Dynabook) نامید.
یکی از تبلتهای اولیه GRiDPad است که برای اولین بار سال 1989 ساخته شد. GRiDPad شامل یک صفحه لمسی خازنی تک رنگ و قلمی سیمی بود. وزن آن حدود 2/2 کیلوگرم میشد. در مقایسه با تبلتهای امروزی GRiDPad زمخت، سنگین و عمر باتریاش کوتاه (حدود 3 ساعت) بود.
چه چیزی تبلتها را نازک کرده است؟
اگر شما یک دستگاه تبلت را باز کنید تا درون آن را نگاه کنید، متوجه سه نکته میشوید؛ اول این که شما ضمانتنامه دستگاه را باطل کردهاید، دوم کارخانه سازنده تمام اجزای تبلت را کنار هم قرار داده تا دستگاهی مناسب و کارآمد بسازد و سوم بیشتر اجزایی که در تبلت میبینید مشابه اجزایی است که در یک رایانه معمولی پیدا میشود.
مغز متفکر یک تبلت، ریزپردازنده آن است. به طور معمول، تبلتها از پردازندهای کوچکتر از پردازندههای یک رایانه تمامعیار استفاده میکنند.
این ویژگی باعث میشود فضای کمتری اشغال شود و میزان گرما تولیدی کاهش یابد. گرما برای رایانهها مضر است و به لحاظ مکانیکی به دستگاه آسیب میرساند.
رایانههای لوحهای به طور معمول انرژی خود را از باتریهای قابل شارژ دریافت میکنند. با توجه به مدل تبلت مدت شارژ باتری متفاوت است و زمانی بین 8 تا 10 ساعت خواهد بود.
برخی از تبلتها باتریهای قابل تعویض دارند، اما برخی دیگر مانند آیپد و آیپد2، این امکان را در اختیار کاربر قرار نمیدهند.
علاوه بر باتری وCPU ، اجزای دیگر در یک تبلت معمولی عبارت است از:
شتاب سنج
ژیروسکوپ
پردازندههای گرافیک
حافظه مبتنی بر فلش
WiFiیا تراشههای تلفن همراه و آنتن
پورتUSB و منبع تغذیه
بلندگو
تراشه کنترلکننده صفحه نمایش لمسی
حسگر دوربین، لنز و تراشهها
شتاب سنج و ژیروسکوپ به تبلت در تعیین جهتش کمک میکند تا نمایشگر گرافیک آن تصاویر را به صورت افقی یا عمودی نشان بدهد.
پردازشگر گرافیک یا GPU برای تولید تصاویر مستقل عمل میکند. WiFi یا تراشههای تلفن همراه به شما امکان اتصال به شبکههای رایانهای را میدهد.
تبلتها ممکن است دارای گیرنده بلوتوث هم باشند. تنها چیزی که شما نمیتوانید در تبلتها پیدا کنید فن است که دلیل آن کمبود فضاست.
ترجمه مقاله تعیین مکان بهینه گره در شبکه های مسیریابی فرصت طلب بی سیم
چکیده-در سال های اخیر، توجه روز افزونی به مسیریابی فرصت طلب به عنوان روشی برای افزایش ظرفیت شبکه های بی سیم با بکارگیری طبیعت انتشاری آن پرداخته شده است. برخلاف مسیریابی تک مسیره قدیمی، در مسیریابی فرصت طلب گره هایی که ارسال های همسایه را می توانند استراق سمع[1] بکنند می توانند کاندیدهای فرستنده بسته به سمت مقصد شوند. در این مقاله به این سوال خواهیم پرداخت: حداکثر کارایی که می توان با استفاده از مسیریابی فرصت طلب به دست آورد چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال، از یک مدل تحلیلی استفاده می کنیم که اجازه می دهد تا موقعیت بهینه گره ها را محاسبه کنیم، به طوری که حرکت به سمت مقصد به حداکثر برسد. از این مدل برای محاسبه کران های مینیمم استفاده می شود که می تواند تعداد ارسال ها در یک شبکه را با استفاده از مسیریابی فرصت طلب به دست آورد.
کلیدواژگان: شبکه های بی سیم، مسیریابی فرصت طلب، عملکرد ماکزیمم، مدل تحلیلی.
1. مقدمه
شبکه های بی سیم چند هاپ[2] (MWN) تبدیل به یک حوزه پژوهشی بسیار فعال در سال های گذشته شده اند. به دلیل دو تفاوت اساسی، مسیریابی در MWN پر چالش تر از شبکه های سیمی است، تفاوت اول در ویژگی های ناهمگن لینکهای بی سیم است. در نتیجه، تفاوت های قابل توجهی در احتمالات تحویل بسته می تواند در سراسر لینک یک شبکه MWN وجود داشته باشد. تفاوت دوم به ماهیت انتشار ارسال های بی سیم بر می گردد[3]. بر خلاف شبکه های سیمی، که در آن ها لینک ها به طور معمول نقطه به نقطه هستند، در شبکه بی سیم هنگامی که یک گره بسته ای ارسال می کند، همسایه های گره مقصد مورد نظر می توانند آن را استراق سمع کنند.
پروتکل های مسیریابی در MWN بطور مرسوم با استفاده از پروتکل های توزیعی که در هر گره بهترین لینک را برای هر مقصد (هاپ بعدی) اتتخاب می کنند به مدیریت مشخصه های ناهمگن لینک های بی سیم می پردازد. هنگامی که تمام گره های بعدی انتخاب شدند، تمامی بسته ها بین مبدا و مقصد همان مسیر را دنبال می کند. که چنین پروتکلهایی، مسیر یابی تک مسیره[3] نام دارند.
مسیریابی فرصت طلب (OR) [4-7] برای افزایش عملکرد MWNها با استفاده از طبیعت پخش رسانه های بی سیم پیش بینی شده است. در OR، به جای اینکه یک گره تکی از قبل به عنوان فرستنده بسته انتخاب شود تا هاپ بعدی شود، یک مجموعه گره های سفارشی (یعنی کاندیدها) به عنوان فرستنده های ممکن هاپ بعدی انتخاب می شوند. بنابراین، مبدا می تواند مسیرهای بالقوه متعددی را برای تحویل بسته ها به مقصد استفاده نماید. پس از ارسال
یک بسته، تمام کاندیدها که با موفقیت آن را دریافت می کنند در میان خود برای تعیین اینکه کدام یک از آن ها این بسته را ارسال خواهد کرد هماهنگ می شوند؛ بقیه نیز بسته را کنار خواهند گذاشت.
تحقیق قبلی در این زمینه عمدتا در ارائه و ارزیابی مکانیزم های انتخاب کاندیدهای مختلف و پروتکل های مسیریابی تمرکز داشته است. فلذا، عملکرد مکانیزم پیشنهادی، با عملکرد سناریو پایه مسیریابی سنتی تک مسیره و یا با عملکرد مکانیزم های OR دیگر مقایسه می شود. این عملکرد به طور کلی از نظر تعداد ارسال های مورد انتظار از مبدا به مقصد (که، همانند [8]، به آن ارسال هر مسیره انتظاری[4]، EAX می گوییم) اندازه گیری می شود. از نظر ما تمامی مطالعات فرض می کنند که توپولوژی شبکه مشخص است و ارزیابی های و مقایسه ها روی آن توپولوژی، و یا انواع آنها انجام می شود. در این مقاله رویکرد متفاوتی را دنبال می کنیم. در اینجا، به بررسی حداکثر بهره ای که می توان با استفاده از OR به دست آورد می پردازیم. برای این منظور، به مطالعه موقعیت بهینه گره های کاندید می پردازیم. لذا بینش به دست آمده برای پیشنهاد قوانین طراحی عملی برای شبکه های بی سیم چند هاپ اعمال می گردد.
در بخش اول این مقاله، در مورد این سوال صحبت خواهیم کرد: حداکثر بهره که می توان با استفاده از OR به دست آورد چقدر است؟ منظور از بهره، تفاوت نسبی تعداد مورد انتظار ارسال های لازم بین OR و سناریو مسیر یابی پایه تک مسیره است. به طور خاص، بر روی یک سناریو تمرکز می کنیم که در آن حداکثر تعداد کاندیدها به ازای هر گره محدود است. برای پاسخ به سوال قبلی، از یک شبکه که در آن گره ها بطور بهینه قرار گرفته اند استفاده می کنیم به طوری که در هر ارسال حرکت به سمت مقصد ماکزیمم شود. برای این کار، باید فرض کنیم که یک فرمول برای احتمال تحویل، p(d)، بین گره ها در فاصله d داریم. برای سادگی، باید همان تابع ، p(d)، را برای هر جفت از گره ها در نظر بگیریم. با این حال، این مدل را می توان با فرض یک تابع متفاوت برای هر لینک تعمیم داد. در تجزیه و تحلیل ما p(d) با استفاده از مدل انتشار رادیویی داده خواهد شد. رابطه محاسبه تعداد ارسال های مورد انتظار OR توسط نویسندگان مختلف (به عنوان مثال [8-10]) بدست آمده است. که آن رابطه بازگشتی بوده و وابستگی غیر خطی به احتمال تحویل بین گره ها دارد. از این فرمول برای اهداف مقایسه ای استفاده خواهیم کرد، و در بقیه مقاله، از آن به عنوان فرمول بازگشتی[5] EAX یاد خواهیم کرد.
[1] Overhearing
[2] Multi-hop
[3] Uni-path
[4] Any-path transmission
[5] Recursive formula
ترجمه مقاله روشی جدید برای امنیت شبکه حس¬گر بی¬سیم با استفاده از زیست الهامی
چکیده
بررسی طبیعت همزیستی سیستمهای بیولوژیکی ممکن است به دانش ارزشمندی برای شبکههای کامپیوتری منجر شود. رویکردهایی که از زیست الهام گرفتهاند بدلیل تشابهاتی بین امنیت شبکه و زنده ماندن بدن انسان تحت حملات پاتوژنیک برای ارزیابی شبکهها جالب هستند. شبکهی حسگر بیسیم (WSN) شبکهای بر مبنای چند ارتباط کم هزینه و دستگاههای فیزیکی متصل به گرههای حسگر است که پارامترهای فیزیکی هستند. در حالیکه گسترش ویروسها در سیستمهای سیمی بطور کامل مطالعه شده است، استفاده از اعتماد[1]در WSN زمینهی تحقیقاتی در حال ظهوری است. تهدیدات امنیتی ممکن است به طرق مختلفی مثلاگره حسگر خیراندیش[2] که پس از دورهی زمانی خاصی متقلب را تغییر میدهد وارد WSNشود. تحقیق پیشنهادی از الهامات بیولوژیکی و روشهای یادگیری ماشین برای افزودن امنیت در برابر چنین خطراتی استفاده میکند. در حالیکه این تحقیق از روشهای یادگیری ماشین برای تعریف گرههای متقلب استفاده میکند، که با بطور پیوسته با استخراج الهام از سیستم ایمنی انسان میتواند اثر گرههای متقل را بر روی شبکه خنثی کند. تحقیق پیشنهادی در پلتفرم LabVIEW پیاددهسازی شده است و نتایج بدست آمده حاکی از دقت و قدرتمندی مدل پیشنهادی است.
وازگان کلیدی
الهام بیولوژیکی، یادگیری ماشین، WSN، سیستم ایمنی انسان، امنیت.
با الهام از مشخصات جالب سیستمهای بیولوژیکی، بسیاری از محققان بر روی تولید پارادایمهای طراحی جدید به منظور پرداختن بر چالشها در سیستمهای شبکهی کنونی کار میکنند [1]. سیستمهای زیستالهامی سیستمهایی هستند که در آنها زیست نقش مهمی را در حل مسائل در حوزههای دیگر ایفا میکند. رویکردهای زیستالهامی امیدوار کننده هستند زیرا در شرایط متغیر محیطی خود تطبیقی، خود تنظیمی و خود سازمانی هستند [2]. یکی از مشخصات چشمگیر سیستم بیولوژیکی این است که آنها قدرتمند هستند.
در طول سالهای اخیر، تغییر پارادایمی در ایجاد شبکههای کامپیوتری وجود داشته است، از سیستمهای یکپارچهی متمرکز به سیستمهای مستقل، توزیعی و خود سازمان همانند شبکههای حسگر بیسیم (WSN). عوامل متعددی وجود دارد که بر طراحی شبکهی حسگر تاثیر میگذارد از جمله مقیاسپذیری، هزینهی تولید، محیط عملیاتی، قیود سختافزاری، محیطهای انتقال، مصرف توان همزمان به حسگر، پردازش اطلاعات و ارتباطات [3]. به دلیل ویژگیهای بسطپذیری و مقیاسپذیری سیستم، گرههای جدید میتوانند در زمانهای مختلف وارد شوند. با اینحال، این کار باعث میشود تا در معرض تهدیدات زیادی قرار بگیرند [10]. در نتیجهی این عمل، برای این سیستم-های توزیعی ضروریست تا بتوانند در دنیای در حال تغییر تطبیق و سازماندهی شوند. اگر به مشخصات سیستمهای بیولوژیکی و چالشهای پیش روی سیستمهای شبکهی توزیعی نظری بیاندازیم، مشخص میشود که میتوان روشهای زیستالهامی را برای حل این چالشها بکار بست [9]. گرچه گسترش ویروسها در سیستمهای سیمی بخوبی مورد بررسی قرار گرفته است، استفاده از اعتماد در گرههای شبکهی حسگر بیسیم زمینهی تحقیقاتی جدیدی محسوب میشود [4]، [5]، [6]، [7]، [8].
هدف این مقاله ارائهی طرح یک سیستم امنیتی برای WSN با استفاده از سیستم ایمنی بدن انسان به عنوان الهام است. بخش 2 مدل اعتماد و شهرت و کاربرد آن را توضیح میدهد. بخش 3 رویکرد جدیدی را توصیف میکند که میتوان در WSN برای آشکارسازی و حذف گرههای متقلب بکار بست. همچنین در این بخش، سیستمهای ایمنی بدن انشان توضیح داده میشود و مفهوم سلول-T و سلول-B در سیستم ما توضیح داده میشود. بخش 4 مفهوم آنتیژن و آنتیبادی مورد استفاده برای حذف گره متقلب را توضیح میدهد. بخش 5 خلاصهی مقاله را جمعبندی کرده و زمینهی تحقیقات آتی را ارائه خواهد داد.
[1]Trust
[2]benevolent sensor node
ترجمه مقاله استفاده از تکنولوژی وایرلس بصورت امن
Using Wireless Technology Securely
استفاده از تکنولوژی بیسیم به صورت امن
در ساالهای اخیر شبکه های بیسیم بیشتر دردسترس و مقرون به صرفه و بسادگی قابل استفاده شدند.
تعداد بسیار زیادی از کاربران خانگی تکنولوژی بیسیم را مورد استفاده قرار دادند.
کاربران لپتاپ ها (لپتاپهای متحرک) اغلب ارتباطات بیسیم رایگانی را در محلهای مانند کافی شاپها و فرودگا های پیدا میکنند.
اگر شما از تکنولوژی بیسیم استفاده میکنید، یا در نظر دارید به سمت تکنولوژی بیسیم بروید باید در مورد تهدیدات امنیتی که ممکن است با انها ماجه شوید مطلع شوید.
این مقاله آنها (تهدیدات امنیتی) را برجسته مینماید و توضیح میدهد که برای استفاده امن از تکنولوژی بیسیم در هردو مکان خانگی و عمومی به چه چیزی نیاز دارید.
شما میتوانید معانی کلمات زیرخط دار را در فرهنگ لغات دشوار در آخر این مقاله پیدا کنید.
Home Wireless Threats
تهدیدات شبکه یا ارتباط بیسیم خانگی
هم اکنون شما باید اگاه باشید از نیازمندیهای ایمن سازی ارتباطات اینترنتی کابلی قدیمی.
اگر برنامه ریزی کرده اید که در خانه به سمت ارتباط بیسیم بروید لحظه ای تصور کنید که چه کاری می خواهید انجام دهید.
شما یک وسیله(ابزار) به دی اس ال یا کابل مودم خود متصل می کنید که ارتباط اینترنتی شما را در فضا توسط سگنالهای رادیویی برای کامپیوترهایتان منشر می کند.
اگر ارتباطات اینترنتی کابلی قدیمی طعمه مشکلات امنیتی هستند، مشکلات امنیتی که در زمانی که شما ارتباط اینترنتی خود را در امواج رادیویی باز می کنید، رخ میدهند را تصور کنید.
شرح ذیل بعضی از تهدیدات امنیتی شبکه های بیسیم خانگی را توضیح میدهد.
Piggybacking
اگر شما قادر به ایمن سازی شبکه بیسیمتان نباشید، هر کسی با یک کامپیوتر که سیستم بیسیم آن فعال و در محدوده نقطه دستیابی بیسیم شما باشد میتواند به وسیله ارتباط بیسیم شما در اینترنت به جستجو بپردازد.
محدوده پخش نوع معمولی داخلی یک نقطه دستیابی 150 تا 300 فوت میباشد.
در نوع بیرونی این محدوده ممکن است تا صد فوت گسترش یابد.
بنابراین اگر همسایه هایی در نزدیکی شما سکونت دارند، یا اگر آپارتمان نشین و یا در مجتمع مسکونی زندگی می کنید، نا توانی در ایمن سازی شبکه بیسیم میتواند پتانسیل باز کردن ارتباط اینترنتی شما را برای تعداد حیرت آوری از کاربران ایجاد نماید.
انجام این کار سبب ایجاد مشکلاتی از قبیل:
*نقض خدمات: ممکن است تعداد ارتباطات شما از تعداد ارتباطات مجازی که سرویس دهنده اینترنتیان برای شما در نظر گرفته تجاوز کند.
*کمبود بهنای باند:ممکن است کاربران با استفاده از ارتباط اینترنتی شما، پهنای باندتان را مصرف کرده و باعث کاهش سرعت ارتباطتان شوند.
*سوء استفاده توسط کابران بد اندیش: ممکن است کاربران ارتباط اینترنتی شما را درجهات فعالیتهای غیر قانونی که به نام شما ثبت می شوند بکار گییرند.
*رصد کردن فعالیت شما: ممکن است کاربران شرور (بد اندیش) قادر به رصد کردن فعالیتهای شما و سرقت رمزها و دیگر اطلاعات حساس شما باشند.
*حمله مستقیم به کامپیوتر شما: کار بران شرو ممکن استقادر به دسترسی به فایلهای موجود در کامپیوتر شما، نصب نرم افزارهای جاسوسی و برامههای شرورانه دیگری باشند، یا کنترل سیستمتان را به دست بگیرند.
Wardriving
نوع خاصی از piggybacking است.
برنامه نویسی موازی شبکه روی سیستم GPU چندهستهای شتابیافته با بهینه سازی
چکیده
واضح است که کدگذاری شبکه به عنوان روشی امیدوارکننده برای بهبود بازده شبکه و پهنای باند موجود پدید آمده است. اما، با توجه به پیچیدگی محاسباتی بالا، قابلیت پیادهسازی کدگذاری شبکه هنوز هم به عنوان یک چالش بر جای مانده است. همچنین، کاربردهای شتابیافته با GPU محدود به روشهای سنتی هستند، که در آن GPU بعنوان یک کوپروسسور[1] برای مصرف مجموعهدادههای انتقالی از CPU استفاده میشود. بنابراین، یک چارچوب کدگذاری شبکه موازی مهاجم با بهینهسازی برای GPU سفارشی شده است، که در آن یک گرنیولاریتی[2] مناسب موازیشدگی برای کدگذاری شبکه ارائه شده است، و GPU نه تنها میتواند به عنوان مصرفکننده داده، بلکه تولیدکننده داده نیز عمل کند. علاوه بر این، کدگذاری شبکه خطی تصادفی، در GPU فعال شده با CUDA موازی و بهینهسازی شده است تا به اعتباربخشی روش ارائه شده بپردازد. نتایج عملی [آزمایشگاهی] نشان میدهد که موازی کردن کدگذاری شبکه در سیستم چندهسته شتابیافته با GPU استفاده از روشهای پیشنهادی بسیار موثر است.
کلمات کلیدی: GPU، کدگذاری شبکه، موازیسازی، CUDA، بهینهسازی.
1. مقدمه
کدگذاری شبکه، یکپارچهسازی کدگذاری اطلاعات و مسیریابی شبکه، تکنیکی برای تبادل اطلاعات است، که در آن بستههای اطلاعاتی قبل از ارسال کدبندی [کدگذاری] میشوند.
با توجه به مزایایی از قبیل بهبود بازده شبکه، متعادل کردن بارها، کاهش تاخیر انتقال و مصرف انرژی گره، و افزایش استحکام شبکه [1]، کدگذاری شبکه به طور گستردهای در ذخیرهسازی فایلهای توزیعی [2] در شبکههای بیسیم استفاده شده است [3]. با این حال، واقعیت وجود محیط شبکه غیرقطعی [4]، پیچیدگی محاسباتی بالای کدگذاری شبکه [5] به عملکرد سیستمهای کدگذاری شبکه [5] آسیب میرساند، لذا قابلیت پیادهسازی آن هنوز هم یک چالش است. بنابراین، بهینهسازی کدگذاری شبکه [6] کاربردی است، و بهینهسازی به نفع کاهش محاسبات و هزینه کدگذاری شبکه از جمله الگوریتم بهبود کدگذاری شبکه [7] و شتاب کدگذاری شبکه مبتنی بر سخت افزار یا معماری [5] [8-9] است.
کدگذاری شبکه شتابیافته با معماری GPU به نتایج قابلتوجهی دست یافته است و هنوز هم در حال پیشرفت است. با این حال، کار قبلی برای به حداکثر رساندن مصرف منابع محاسباتی GPU برای بازده سیستم کدگذاری شبکه موازی اختصاص داده شده است اما هنوز هم مطلوب نیست. همچنین، کار کمی بر روی بهینهسازی سلسله مراتب حافظه برای سیستم کدگذاری شبکه وجود دارد. بنابراین، یک چارچوب کدگذاری موثر شبکه موازی از جمله بهینهسازی حافظه برای بهبود بهرهبرداری علاوه بر مصرف منابع محاسباتی GPU ارائه شده لازم است.
2. معماری و مدل برنامه نویسی CUDA
شکل 1، نمایی کلی از معماری سیستم مشترک متشکل از GPU و CPU را نشان میدهد، که در آن دادهها بین CPU و GPU با کانال PCIe مورد تقاضا انتقال مییابند. معماریGPU شامل تعدادی از مولتیپروسسورهای مقیاسپذیر (SMها) است که هر کدام شامل هشت هسته جریان پردازنده (SP) است و هر سه SM تشکیل یک شاخه مولتی پروسسور ریسهای (TPC) در NVidia GTX 280، حافظه پنهان[3] ثابت خواندنی، و حافظه پنهان بافت[4] خواندنی است. علاوه بر این، هر SM دارای16KB حافظه داخلی خواندنی و نوشتنی است که وجه مشترک همه SP های 8 بیتی است.
...
ترجمه مقاله PHRHLS: مسیریابی مشترک مبتنی بر جابجایی-پیش¬بینی و سرویس مکان سلسله¬مراتبی برای VANETها
چکیده
سرویسهای مبتنی بر مکان، اطلاعات مکانی که توسط پروتکلهای مسیریابی جغرافیایی استفاده میشود را ارائه (و حفظ) میکنند. مسیریابی و سرویس مکان بطور گستردهای مرتبط بهم هستند، اما در مطالعات معمول در مورد شبکهی اد هاک وسایل نقلیه[1] (VANET) بطور جداگانهای کنترل میشوند. در این مقاله، یک روش مرکب، یعنی مسیریابی هیبریدی مبتنی بر پیشبینی-جابجایی و سرویس مکانی سلسلهمراتبی (PHRHLS)، اتصال یک پروتکل مسیریابی VANET، مسیریابی بدون حالت محیط حریص (GPSR)، و سرویس مکان سلسلهمراتبی (HLS) را با یک الگوریتم پیشبینی جابجایی ارائه میکنیم. نشان میدهیم که این روش، یعنی PHRHLS، هزینه محلیسازی را کاهش میدهد و عملکردهای مسیریابی را افزایش میدهد. در واقع، شبیهسازیهای گستردهی ما نتایج امیدوار کنندهای بر حسب تاخیر سر به سر، نسبت تحویل بسته و هزینه پیام کنترلی را نشان میدهد.
واژگان کلیدی
VANETها، سرویسهای مبتنی بر مکان، پروتکلهای مسیریابی جغرافیایی، تکنیکهای ترکیبی.
مدیریت خوب جابجایی در VANET برای تضمین راندمان مسیریابی بسیار مهم است. پروتکلهای مسیریابیِ معمولی مبتنی بر توپولوژی، عملکردهای محدودی در چنین شبکهها دارند، که دلیل آن کشف و فازهای نگهداری پرهزینهی آنها است. پروتکلهای مسیریابی جغرافیایی برای ارائهی عملکردهای بهتر برای چنین شبکههایی طراحی شدند. اصل اساسی اتخاذ شده توسط این پروتکلها این است که هر گره باید مراقب موقعیت جغرافیایی واقعی خود و موقعیت گرهی که باید به آن برسد، باشد. با این پروتکلها، الگوی موقعیت به موقعیت استفاده میشود. از این رو، سرویسهای مبتنی بر مکان خاص برای گرفتن موقعیت مقصد لازم هستند.
در واقع، سرویس مبتنی بر مکان و مسیریابی بطور جداگانهای در شبکههای اد هاک وسایل نقلیه (VANETها) انجام شدهاند: نخست یک سرویس مبتنی بر مکان برای یافتن محل مقصد استفاده میشود، سپس پروتکل مسیریابی جغرافیایی بستههای داده را به سمت مقصد مورد نظر مسیریابی میکند. این فرآیند هر بار که موقعیتِ مقصد تغییر میکند تکرار میشود که منجر به وقفههای پیوسته در ارتباط و هزینه سیگنالدهی (سیگنالینگ ) سر به سر مهم برای پیدا کردن محل مقصد واقعی میشود. در این مقاله به این بحث میپردازیم که یک اتصال شدیدتر بین این دو فرایند، خدمات مبتنی بر مکان و پروتکل مسیریابی، که با پیشبینی جابجایی وسیله نقلیه بسطیافته است، کاهش معنادار تاثیرات وقفههای ارتباطی و همچنین هزینه سیگنالدهی را میسر میسازد. روش ما مسیریابی مرکب قابل پیشبینی و سرویس مکان سلسله مراتبی (PHRHLS) است. PHRHLS با اتصال شدید مسیریابی بدون حالت محیط حریص (GPSR) [1] بهعنوان یک پروتکل مسیریابی جغرافیایی و سرویس مکان سلسله مراتبی (HLS) [2] به عنوان یک سرویس مبتنی بر مکان ساخته شده است. علاوه بر این، یک ویژگی پیشبینی حرکت که ردیابی حرکت وسیله نقلیه مقصد را ممکن میسازد به PHRHLS اضافه شده است.
در تحقیق قبلی ما [3]، نشان دادیم که یک ترکیب سادهی HLS و GPSR بدون پیشبینی حرکت، بنام HRHLS، نیز عملکردهای ارتباطات را بر حسب نسبت تحویل بسته و تاخیر سر به سر افزایش میدهد در حالیکه هزینه سیگنالدهی سرویس محلی را کاهش میدهد. در این مقاله، استدلال میکنیم که اضافه کردن پیشبینی حرکت به ترکیب فوقالذکر باعث بهبود بیشتر عملکرد خواهد شد.
[1] Vehicular Ad hoc Network
ترجمه مقاله حذف نویز ضربه¬ای با چگالی بالا با استفاده از یک فیلتر جدید میانه کم¬رنگ و وزن¬دار تطبیقی مبتنی بر تصمیم¬گیری
چکیده
نویز ضربه یکی از عوامل مهم در پائین آمدن کیفیت تصویر است. در این مقاله، یک تکنیک جدید برای آشکارسازی و حذف نویز ضربه ارائه شده است، در حالیکه اطلاعات مهم تصویر، همانند لبه و خود تصویر دست نخورده باقی میمانند. الگوریتم پیشنهادی از پنجره وزندار با اندازههای متغیر استفاده میکند و فیلتر کردن میانه را بر روی آنها اعمال میکند. نتایج شبیهسازی برای تصاویر و چگالیهای نویز گوناگون نشان میدهد که الگوریتم پیشنهادی عملکرد بهتری در مقایسه با روشهای اخیر دارد و مقدار PSNR ( از تصویر بازسازی شده) تا dB4 افزایش می دهد.
واژگان کلیدی
حذف نویز؛ آشکارساز نویز ضربهای؛ بهبود تصویر.
تصاویر دیجیتالی بعنوان خروجی دوربینهای دیجیتالی و اسکنرها تا حدودی دارای مشکلاتی در ارتباط با انواع مختلف نویز هستند. یکی از شایعترین انواع نویزها، نویز ضربه است که در آن اختلاف بین مقدار پیکسل فعلی همانند مقدار پیکسل های مجاور بسیار بالا است. کاهش نویز ضربهای تصاویر خراب شده نقش مهمی در کاربردهای مختلف برنامههای کاربردی پردازش تصویر از جمله تقسیم بندی تصویر، آشکارسازی شی، آشکارسازی لبه، فشرده سازی، و غیره بازی میکند. معمولا یک فیلتر غیر خطی همانند انواع مختلفی از فیلترهای میانه برای کاهش نویز استفاده میشود.
در [1]، یک روش ترکیبی مبتنی بر اتوماتای سلولی(CA) و منطق فازی به نام اتوماتا سلولی فازی (FCA) در دو مرحله استفاده شده است. در [2]، یک الگوریتم فیلتر میانهی نامتقارن ترمیم مبتنی بر تصمیم تغییر یافته برای بازیابی تصاویر خاکستری (سیاه و سفید) و رنگی که به شدت توسط نمک و نویز فلفل خراب شده اند پیشنهاد شده است و برای تصاویر سیاه و سفید و رنگی مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است و نسبت حداکثر سیگنال به نویز ( PSNR) و ضریب بهبودی تصویر (IEF ) بهتری ارائه میدهد. در [3]، یک روش برای افزایش عملکرد یک سیستم تایید گوش ارائه شده است، که ابتدا در یک مرحله پیش پردازشی که از روش حذف نویز ترکیبی استفاده میکند، نویزها از تصاویر گوش حذف میشوند و سپس این تصاویر بهبودیافته در مرحلهی بعد برای سیستم تحقیق استفاده میشود. در [4]، یک روش دو مرحله ای برای کاهش نویز ضربهای ارائه شده است. در نخستین مرحله با استفاده ازANFIS نویز ضربهای آشکار شده، و در مرحله دوم پیکسل نویز تخریب شده با مقدار جدید بر اساس ANNجایگزین میشود. مرجع [5]، یک روش آشکارسازی ضربه مبتنی بر سیستم واسط فازی-عصبی تطبیقی ( ANFIS ) برای ترمیم خراب شدگی تصاویر بوسیلهی نویز ضربهای پیشنهاد کرده است. مرجع [6]، استفاده از اتوماتای سلولی ( CA ) را برای وظایف پردازش تصویر مختلف همانند حذف نویز و آشکارسازی ویژگی توصیف میکند.
لذا، الگوریتم پیشنهادی برای آشکارسازی و حذف نویز بحث شده است. نتایج شبیهسازی شامل مقایسه آنها با روشهای مرتبط در فصل 3 ارائه می شود. در بخش 4 نتیجهگیری مقاله ارائه شده است.
ترجمه مقاله برنامه¬ریزی زمانی اسلک-آگاه در آرایه¬های دانه درشتِ با قابلیت پیکربندی مجدد
چکیده
آرایههای دانه درشتِ با قابلیت پیکربندی مجدد (CGRA ها) معماری نویدبخشی هستند که انعطافپذیری و بازدهرا به همراه یکدیگر دارند. به دلیلِ اجرای موازی و توپولوژی پراکندهیاتصال داخلی در این معماریها، ابداع روششناسیِ کارآمد برای نگاشت اپلیکیشنها بر رویCGRA ها کاری دشوار است. در این مقاله، چارچوب زمانبندی را پیشنهاد میکنیم که قادر به نگاشت موثرِ عملیات بر رویمعماریهایCGRA است. این چارچوب تأخیرهای متفاوتِ عملیات گوناگون را کهیک معماری باپیکربندی مجددقادر است تا همیشه در زمان اجرا مشخص کند برای مسیریابی دادهها به صورت کارآمد در نظر میگیرد. این قابلیت را «اسلک آگاه» میخوانیم. شواهد تجربی مزایای زمانبندی اسلک آگاه را در آرایههای دانه درشتی با قابلیت پیکربندی مجدد نشان میدهد. زمانبندی اسلک آگاه در قیاس با پیشرفتهترین روشهای زمانبندی، اپلیکیشنهای پیچیدهتری را برای اندازۀ مش معین نگاشت میکند و به زمانبندیهای موثرتری دست مییابد.
آرایههای دانه درشت پیکربندی مجدد[1] (CGRA ها) با FPGAهای[2] قدیمی تفاوت دارند، زیرا این آرایههاعناصر بنیادینِ درشتتری دارند، و معمولاً یک یا چند واحد محاسبه و منطق (ALU) دارند. بدین ترتیب، CGRA ها انعطافپذیری در سطح بیتی را برای بهبود بازده تغییر میدهند، طوری که میتوان از این آرایهها به عنوان واحدهای کارکردی با قابلیت پیکربندی مجدد یا شتابدهندههای پیکربندی مجددبرای اجرای اپلیکیشنهای با کارکرد بسیار مهم استفاده کرد.
نگاشت اپلیکیشن بر رویCGRA ها کاری پیچیده است، و راهبردهای بسیاری برای این کار پیشنهاد شده است. با این حال، تمام مطالعات پیشین زمان را گسسته در نظر میگیرند، و فرض میکنند که هر عملیاتی که در کاشی[3]CGRA انجام میشود سیکل ساعت کاملی میبرد. دستاورد تحقیقمان برای این حوزۀ تحقیقاتی آن است کهبجای استفاده از اسلک، اختلاف بین دورۀ زمانی[4] ساعت و مسیر حیاتی اجرای عملیاترا برای محاسبۀ زنجیره و مسیریابی به صورت همزمان استفاده میکنیم.
تحقیقات پیشین استفاده از اسلک را در سنتز سطح بالا مطالعه کردهاند [1]، که معمولاً در جایگذاری و مسیریابی FPGA استفاده میشود، اما زمانبندهایCGRA پیشرفته از کاربرد اسلک غفلت کردهاند.
در شکل 1، ایدۀ رویکردمان را توضیح دادهایم: در صورتی که ثبتِ ارتباط بین سلولها اجباری باشد، عملیات B باید سه سیکل بعد از عملیات A شروع شود. از سوی دیگر، در صورتی که زمان سیکل اجازه دهد، و بتوان ارتباط را ثبت نکرد، میتوان عملیات B را فوراً بعد از عملیات A اجرا کرد. در صورتی که عملیات A و مسیریابی دادهها در سلولها از کندترین عملیاتی که در مش انجام میشود به میزانی سریعتر باشد،این راهبرد در فرکانس بیشینۀ ساعت هیچ مشکلی ایجاد نمیکند.
در این مقاله، راهبرد زمانبندی بدیعی را ارائه میکنیم، که هر دو نوع ارتباط ثبتشده و ثبتنشده را میان کاشیها در نظر میگیرد، و منجر به مصرفبهینۀ منابع محاسباتی میشود. بنابراین، میتوان نگاشتِ کرنلهای پیچیدهتر از پیشرفتهترین شیوههای بی توجه به اسلک انجام داد، و عملکرد اجرای بهتری داشت.
در این مقاله، الگوریتم کنونیِ نگاشت بر روی آرایۀ دانه درشتِ با قابلیت پیکربندی مجدد [2] [3] را ارزیابی میکنیم. در این معماری، نمونههای بسیار متفاوتی را میتوان به صورت پارامتری بدست آورد، که شامل سلولهای نامتجانس است و هیچ محدودیتی روی آرایش این نمونهها اعمال نمیشود.
[1]Coarse Grained Reconfigurable Arrays
[2]Field Programmable logic Gate Array: آرایۀ دریچهای برنامه پذیر منطقی
[3]Tile
[4]Period
پاورپوینت مدیریت و جهانی شدن
جهانی شدن مجموعهای از دگرگونیهایی
است که توانایی دولتها را تحت تأثیر قرار داده و به همگرایی اقتصادی، فرهنگی در سراسر جهان منجر خواهد شد.
در زمان کنونی، نسبت به هر زمان دیگری در گذشته، مدیران به تعداد بیشتری مشتری، رقیب و عرضه کننده مواد اولیه نزدیک تر شده اند و مقررات دولتی بیشتری را باید رعایت کنند. این نزدیکی بخشی به سبب بعد زمانی یا عصر و دوره ای است که مدیران در آن قرار گرفته اند، که فن آوری های ارتباطات در سراسر دنیا این امکان را می دهد که ظرف چند دقیقه صدای یکدیگر را بشنوند و با استفاده از ویدئو و دورنگار اطلات رد و بدل نمایند.
رقابت مورد توجه خاص سازمان ها و دولت ها قرار گرفته است، کشورها خود را در صحنه جهانی رقیب یکدیگر می دانند و در این مسابقه شرکت می کنند.و این نتیجه مستقیم نزدیک شدن ملت ها و کشورها در بازار جهانی است.
مایکل پورتر یک متخصص در زمینه "رقابت" بر این باور است هنگامی که افراد درباره رقابت بین کشورها صحبت می کنند آنها معیارها یا شاخص های همانندی از رقابت را به کار نمی برند.
می توان رقابت را آمادگی کشور برای تعامل یا روابط متقابل رقابتی آینده دانست.شرکت برای اینکه ازچنین دیدگاهی رقابتی برخوردار باشد باید این فرصت را به دست آورد که در صحنه های مسابقه آینده پیروز شود. امروز در بحث های سیاسی و تجاری برای این شاخص از معیارهای گوناگونی استفاده می شود.
می توان رقابت را به عنوان یک شاخص یا معیاری شناخت و بدان وسیله عملکرد گذشته را مورد سنجش قرار داد. شرکت برای اینکه از این دیدگاه رقابتی باشد باید در کسب رتبه مطلوب موفق شده باشد. که برای تعیین آن می توان از دو شاخص استفاده کرد.